Gå til innhold

Føler meg så mislykket fordi jeg aldri får til å klippe klørne på hunden min..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det går aldri bra når jeg skal klippe klørne på hunden min, han streiker, peser, og gjør alt i sin makt for å komme seg løs. 

Jeg derimot gir godbiter hver gang han har latt neglklippern berøre neglen uten at han rykker til, men så fort jeg skal til å klippe så rykker han til og blir helt fra seg. Det har skjedd opp til 3 anledninger at jeg har greid å klippe klørne hans men da selvsagt med mye protest og pes. Jeg har aldri klipt for langt sånn at han er redd for det.. Har også fått flere tips til hva jeg kan prøve ut men ser at det ikke har noe nytte det heller. Så jeg må til dyrlegen og gjøre det hver gang, eller få noen andre til å gjøre det for meg, for det ser ut til at det går "greit" så lenge jeg ikke er i samme rom. Jeg har også pleid å banke klipperen forsiktig på neglene for at han skal bli vant til det, men ikke til hjelp det heller.

Føler meg mislykket som ikke får dette til, men jeg vil jo ikke holde på i evigheter mens han er helt fra seg... Han blir 2 år snart.

Anonymkode: 68f0e...a1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da tar du med hunden til veterinær, dyrebutikk eller en hundefrisør. Hunden min blir klippet hos veterinær, av en dyrepleier hver 4. uke. Da sitter hunden på fanget, og pleieren klipper. Det koster 185,- men det er viktig å klippe klørne. 

Anonymkode: 954b8...ee6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten hund, og må ta et håndkle rundt henne som en tvangstrøye for å klippe klørne. Tidligere holdt jeg henne mens andre klippet. Kjæreste, dyrlege eller i dyrebutikker. Nå i det siste fungerer det bedre når hun står på bordet og har det litt friere.

Anonymkode: 42f83...016

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du med hunden til veterinær, dyrebutikk eller en hundefrisør. Hunden min blir klippet hos veterinær, av en dyrepleier hver 4. uke. Da sitter hunden på fanget, og pleieren klipper. Det koster 185,- men det er viktig å klippe klørne. 

Anonymkode: 954b8...ee6

Ja det er jo det vi har gjort hittil. Men føler meg jo litt mislykket som ikke får det til selv. Alle kan vel ikke få til alt her i verden antar jeg!!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Carressa skrev:

Kan du få hjelp til å klippe? At en holder og fôrer med godbiter mens den andre klipper? Se på denne videoen: https://drsophiayin.com/videos/entry/training_a_dog_to_enjoy_toenail_trims/

Gå tilbake til begynnelsen og ta det sakte. 

Nei, kan ikke ringe noen hver gang jeg skal klippe klørne til hunden min..

Gjest Carressa
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke å time det slik at du klipper klørne en gang i måneden når du har besøk? 

Skrevet

Noen hunder er veldig vanskelige å klippe klørne på, synes ikke du skal føle deg mislykket for at du trenger hjelp. det viktigste er at det blir gjort, ikke hvem som gjør det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klipper aldri klørne på hunden min selv. Ikke tenkt at jeg skal skamme meg av den grunn? Lille søtnosen min spreller så mye og jeg har aldri fått til riktig teknikk med henne. 

Her koster det 130,- for kloklipp. Det har jeg råd til.

Anonymkode: cfb95...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo det vi har gjort hittil. Men føler meg jo litt mislykket som ikke får det til selv. Alle kan vel ikke få til alt her i verden antar jeg!!

Herlighet det er da ikke verdens undergang. Ta nå med bikkja til dyrlegen. 

Anonymkode: 49cb5...691

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hver gang nei, men til du klarer det selv.
Ei venninne av meg er superflink med hund, og hun har lært opp flere hundeeiere til både kloklipp og andre ting. Det er ikke sikkert du trenger hjelp mer enn 2-3 ganger før du klarer deg på egenhånd! 

Ellers så er det utrolig mange som ikke tør/klarer å klippe klørne til hunden selv, så du skal ikke føle deg mislykket bare pga det. Så lenge du ellers er en god hundeier, så trenger du ikke tenke på det engang!
Hvis du har dyrebutikken Musti i nærheten av deg, så klipper de klør gratis.

Selv begynte jeg å venne min hund til kloklipperen så fort jeg fikk han som valp. Fant frem klipperen, lekte med den og lot den ligge fremme. Nå blir han glad når jeg finner frem klipperen! :ler:

Lykke til! :link:

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å klippe alle klørne samme dag, ta en labb den ene dagen så den andre den andre dagen. Jeg har to hunder, den ene får jeg klipt alle klørne på uten noen problemer, den andre kan jeg bare ta å klippe klørne på to labber, så de to siste dagen etter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri prøvd å klippe dem alene, men det går helt fint hvis samboeren min holder hunden (malteser). Da blir det omtrent som å klippe en kanin. Jeg slet veldig med kloklippen i starten. Litt usikker på hva som gjorde at det løsnet. Her i nærheten er det en dyrebutikk som gjør det gratis, så jeg hadde bare gått dit hvis jeg ikke fikk det til selv. Noen hunder er utrolig redd for labbene sine, så du er ikke noen dårlig eier selv om du ikke får til klippingen

Anonymkode: 8e04c...1aa

Skrevet

Jeg har ikke engang giddet å prøve 

Mine har alltid fått kloklippen hos veterinær

• Liker 1
Gjest Carressa
Skrevet
2 timer siden, lillesky skrev:

Ikke hver gang nei, men til du klarer det selv.
Ei venninne av meg er superflink med hund, og hun har lært opp flere hundeeiere til både kloklipp og andre ting. Det er ikke sikkert du trenger hjelp mer enn 2-3 ganger før du klarer deg på egenhånd! 

Ellers så er det utrolig mange som ikke tør/klarer å klippe klørne til hunden selv, så du skal ikke føle deg mislykket bare pga det. Så lenge du ellers er en god hundeier, så trenger du ikke tenke på det engang!
Hvis du har dyrebutikken Musti i nærheten av deg, så klipper de klør gratis.

Selv begynte jeg å venne min hund til kloklipperen så fort jeg fikk han som valp. Fant frem klipperen, lekte med den og lot den ligge fremme. Nå blir han glad når jeg finner frem klipperen! :ler:

Lykke til! :link:

Takk, var det jeg mente også:) i begynnelsen, når man har gått tilbake til start, er det fint med hjelp slik at hunden er så opptatt av godbiter at den knapt nok legger merke til at klørne klippes samtidig. Men dette går fort så lenge man går frem rolig og har masse gode godbiter på lur.

Skrevet

Jeg drar alltid til veterinær med mine. Jeg er livredd for å klippe for mye noe hundene merker og så blir de usikre de også. Mye bedre for både meg og hund at noen som er sikre på dette gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Vi får vår klippet i dyrebutikken, de tar 50kr for det. Evt. dersom du har en hund med mye pels på labbene kan du tre et sånt nett som f.eks rødløk kommer i, over labben så pelsen holdes borte så klørne blir lettere tilgjengelig slik at det går fortere å klippe.

AnonymBruker
Skrevet

Vi klipper hos Musti, gratis og de er flinke, fort ferdig 

👍

Anonymkode: 7c85e...992

AnonymBruker
Skrevet

Tar tid. Klipp en klo hver dag en stund. Tok vl oppimot 6 mnd her før omplasseringshunden godtok klipp alle på en gang.. Var tvang de første gangene jeg klippet en klo, men etterhvert bare godtar de at det er en MÅ ting.

Anonymkode: 9a4b4...e99

Skrevet

hunder reagerer på hvordan mennesker oppfører seg og om du er nervøs og redd for å gjøre feil så kan godt hunden plukke det opp. Vi klipper selv og startet tidlig med å venne hunden til å bli sjekket fra topp til tå og var nøye på hvordan vi oppførte oss når vi gjorde det. 

Har du først kommet litt skjevt inn i det så kan det være vanskelig å rette på men det er mulig. Vær bevist på ditt eget kroppsspråk og tone ovenfor hunden. 

Hunden vår synes støvsuging av pels, barbering mellom tær, kloklipp osv er helt ok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...