Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til nabo-ene ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Undres på hvordan ditt forhold til nabo-ene er der du bor.?  Er det slik at du  kanskje knapt kjenner nabo-ene og  bare på hils ?.   Eller har dere eit godt sosialt fellesskap mellom  naboene  og dere utveksler ærfaringer, besøker hverandre,og lager felles sosiale arangemang m.m    

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har en gang prøvd å være sosial, og da ble jeg nærmest kvalt. De rant ned dørene sent og tidlig, inviterte oss i allverdens selskaper, kom uanmeldt i våre selskaper. Ringte på sent på kveld i helgene, og hadde meg seg vin (og vi hadde planlagt laid-back kveld i slitne inneklær). Kunne nesten ikke stikke hodet utenfor døra, før det var en "venne"-nabo der som ville prate. 

Der vi bor nå, er jeg høflig. Bare høflig. Unngår å prate, så langt det er mulig. Og deler ikke noe informasjon om oss (jobb, interesser m.m.), og svarer bare ja/nei/hmmm på spørsmål. 

Anonymkode: c47a2...356

• Liker 3
Skrevet

Ikke eksisterende.

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 time siden, Hollie skrev:

Ikke eksisterende.

Samme her.

AnonymBruker
Skrevet

Det er 2 naboer jeg snakker med dersom det passer og det er alltid tilfeldig. Andre naboer er det mest høflig hilsen. Jeg opplever at de fleste er som meg, de ønsker å skjerme privatlivet sitt.

Og når du opplever at enkelte tidligere naboer begynner å kritisere alt mulig du faktisk ikke får gjort noe med i ditt hjem, bare de har vært hos deg 1 min, så frister det ikke å slippe de inn igjen. 

Har og opplevd en nabo som spurte om jeg hadde alkohol og narkotika enda jeg hverken røyker eller drikker. Da kutta jeg all kontakt ganske brått gitt.

Anonymkode: be0d4...aa2

AnonymBruker
Skrevet

Naboer er bare tilfeldige mennesker som bor i samme bygg som meg.

Anonymkode: ca1bd...a68

AnonymBruker
Skrevet

Leier, så med nærmeste nabo som er husvert er vi helt ok naboer, vi prater og hjelper hverandre. De yngste barna digger den ene husverten kjempe mye og de har vel litt sånn bestefar/barnebarn forhold. De i nabohuset har jeg ikke hilst ordentlig på en gang, rett og slett fordi de har en gal hund som skremmer mine barn, og i tillegg lar de deb gå laus rundt og løpe etter mine stakkars pyser. I tillegg er de party mennesker som igrunnen ikke tar så mye hensyn til dem rundt. Har sakt til dem hva jeg mener, så blir vel sett på som hun drit sure kjærringa i nabohuset. Den tredje naboen er mer hei og smil. Er flyttet inn noen nye familier i det siste, så får man se. Alltid koselig med litt yngre generasjoner i nabolaget med barn. 

Anonymkode: 09713...724

Skrevet

Det er 10 leiligheter i oppgangen, vet ikke hvordan noen ser ut.

AnonymBruker
Skrevet

Di nærmeste naboene våre har blitt familien vår. Et ektepar på vår alder. Vi prater sammen hver dag. Vi har nøkkel til hverandres hus, biler og garasjer. Vi har barn, di har ikke. Barna våre er også veldig knyttet til dem, di stiller opp på barnas sportsturneringer. Vi reiser på utflukter sammen, nå sist var vi med dem på besøk til familien deres med overnatting. Vi spiser måltider sammen. Disse naboene henter også i barnehagen hvis vi må jobbe overtid eller lignende

Jec hadde aldri sett for meg at vi skulle bli så knyttet til naboer noen gang, da vi er relativt lukkede som personer. Vi har vært naboer i 7 år, i begynnelsen var vi på hils og pratet sammen. Vi har vært så sammensveiset di siste 5 årene

Vi har andre naboer vi også har greit forhold til, men det er mer å drikke kaffe sammen mens barna leker

Anonymkode: a92a0...814

• Liker 2
Skrevet

Prater med nærmeste nabo, hun er ok. Sier hei til han over veien, ellers så prater jeg ikke med noen andre. De er rett å slett noen idioter vil jeg påstå. Er en stund siden nå, men samme jævla nabo ringte politiet hver gang når de hørte musikk fra huset mitt. Er forsåvidt greit etter klokka 23:00, men når purken kommer på verandaen min halv åtte på en fredagskveld i fellesferien fordi ungen deres skulle sove ble jeg forbanna. Drittnabo!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to «naboer». Den ene bor 1,8 km unna og den andre 2,3. Godt forhold til begge familiene. 

Anonymkode: 2717d...b57

• Liker 2
Skrevet

Det er 30 leiligheter her jeg bor. Det er bolig for folk over 50 år. Her er det en del eldre 80+ som har bodd her i mange år. De har vært vandt til å ha en sommersamling med reker - julesamling med julemiddag og generalforsamling. Jeg går alltid på generalforsamlingen, men ikke de andre. Utlodning på de andre to, så jeg leverer alltid en gave, for å støtte tiltaket som jeg sier. Låner et barnebarn for å slippe spørsmål. Jeg hilser på de jeg møter, men er ikke sikker på om alle bor her eller er gjester hos noen. Jeg bor alene på toppen, så det er bare naboer lenger ned i huset. Noen er jeg sikre på bor her, fordi det er mødre til tidligere barn jeg gikk på skole sammen med mm. Vil helst ikke ha omgang med naboene, men hjelper de gjerne hvis jeg blir spurt. Har skjedd to ganger på 4 år.

AnonymBruker
Skrevet

Rekkehus her, innflyttet for ett halvt år siden. Jeg er bare på hils, har ikke behov for noe mer.

Anonymkode: fc5e9...fae

Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 14.6.2018 den 17.41, Anonym Bruker skrev:

Undres på hvordan ditt forhold til nabo-ene er der du bor.?  Er det slik at du  kanskje knapt kjenner nabo-ene og  bare på hils ?.   Eller har dere eit godt sosialt fellesskap mellom  naboene  og dere utveksler ærfaringer, besøker hverandre,og lager felles sosiale arangemang m.m    

Hilser når jeg ser de, et par av de veksler jeg noen ord med. Men vet ikke hva de heter. De har grillfester og dugnad et par ganger i året, dette er ikke jeg med på. 

Skrevet

Jeg bor i rekkehus og kjenner ingen av naboene mine. Jeg hilser på de når jeg der de, og hender jeg snakker litt med den ene naboen min når vi treffes. 

AnonymBruker
Skrevet

Nabo-ene? Hvorfor skriver du det sånn? Skriver du hest-ene og hund-ene også? Beklager avsporing, men dette er den rareste skrivefeilen jeg har sett, så måtte bare spørre. Ikke slemt ment. 

For å svare på spørsmålet, forholdet til naboene mine er helt OK. 

Anonymkode: 8d965...915

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nabo-ene? Hvorfor skriver du det sånn? Skriver du hest-ene og hund-ene også? Beklager avsporing, men dette er den rareste skrivefeilen jeg har sett, så måtte bare spørre. Ikke slemt ment. 

For å svare på spørsmålet, forholdet til naboene mine er helt OK. 

Anonymkode: 8d965...915

Nei, ikkje vanleg skrivemåte ,men hyggeleg at du likevel  har skjønt spørsmålet og ta vare på den gode nabo eller naboene .

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke bodd her så lenge så vet ikke om det utvikler seg. Men jeg er generelt dårlig til å få venner og nære relasjoner siden jeg ble voksen. Så tviler på det blir noe mer enn nå. De som har barn snakker vi med på lekeplassen. Da går det i barn,hus,været, jobb, og generelt litt sånn overfladiske ting. Vi deler erfaringer om barn og spør hvordan andre gjør ditt og datt. Møtes vi uten barn (skjer vel i grunn aldri) men da er det bare hei. 

Har noen naboer som prøver og smalltalke litt, men jeg er elendig til det. Så ender vel opp med at de gir opp etterhvert og bare sier hei. Skulle gjerne hatt et nærmere forhold til naboene. Syns det virker koselig å kjenne de rundt seg godt. 

Anonymkode: fd616...c84

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Di nærmeste naboene våre har blitt familien vår. Et ektepar på vår alder. Vi prater sammen hver dag. Vi har nøkkel til hverandres hus, biler og garasjer. Vi har barn, di har ikke. Barna våre er også veldig knyttet til dem, di stiller opp på barnas sportsturneringer. Vi reiser på utflukter sammen, nå sist var vi med dem på besøk til familien deres med overnatting. Vi spiser måltider sammen. Disse naboene henter også i barnehagen hvis vi må jobbe overtid eller lignende

Jec hadde aldri sett for meg at vi skulle bli så knyttet til naboer noen gang, da vi er relativt lukkede som personer. Vi har vært naboer i 7 år, i begynnelsen var vi på hils og pratet sammen. Vi har vært så sammensveiset di siste 5 årene

Vi har andre naboer vi også har greit forhold til, men det er mer å drikke kaffe sammen mens barna leker

Anonymkode: a92a0...814

Kan jeg spørre om hvordan det utvikler seg fra hei til så nærme?

Anonymkode: fd616...c84

Skrevet
On 6/14/2018 at 5:41 PM, Anonym Bruker said:

Jeg bor i enebolig og naboene gjør det samme, her hilser vi som oftest på hverandre når vi ser hverandre, ellers hender det vi snakker litt sammen når vi møtes i innkjørselen etc. De fleste naboene mine har enten fått hjelp av meg på ett eller annet enn hva jeg har trengt tilbake noe jeg liker for da kan de ikke klage like mye om det skulle være noe. 

Eneste gangen naboen har "klaget" på noe var at leieboeren min parkerte rett ovenfor utkjørselen deres slik at ting var litt vrient for de. Dette løste seg lett vet at naboen min spurte og ikke kommanderte. Jeg vil si jeg er veldig heldig med mine naboer og er fornøyd. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...