Gå til innhold

Er dette en grei dåpsgave til tantebarnet mitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er så kjedelig når alle skal gi enten; smykkeskrin/smykker, sparebøsse, første tann/hårlåkk eller bestikk! Det er jo noe som man ikke få brukt så mye. Så jeg har derfor vært å sett på en smarte trike, og lurer på om dette kan være noe å gi i en dåpsgave? Den ser jo så genial ut, og kan jo gjøres om til en helt enkel trehjulssykkel når den tid kommer. Det er også mitt aller første tantebarn, så derfor syns jeg det er ok å kunne bruke litt på gaven. Jeg har ikke barn selv, men vet jeg ville blitt glad for å fått denne hvis det var mitt barn, for de koster jo faktisk 1999,- ny på Toysrus :):)

Hva synes dere? 

smartrike(r)-explorer-5-in-1-trike-purple--D75779E4.zoom.jpg

Anonymkode: 924a1...970

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt den som dåpsgave, kanskje ettårsgave hvis vi spesifikt hadde sagt at vi ønsket oss noe sånt.

Spør foreldrene hva de ønsker til dåpen og forhold deg til det.

Anonymkode: 0955a...e91

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt den som dåpsgave, kanskje ettårsgave hvis vi spesifikt hadde sagt at vi ønsket oss noe sånt.

Spør foreldrene hva de ønsker til dåpen og forhold deg til det.

Okei, hvorfor ikke? De sa de ønsket seg noen leker til barnet... Og flere syntes at dette var en fin gave :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, hvorfor ikke? De sa de ønsket seg noen leker til barnet... Og flere syntes at dette var en fin gave :)

Personlig synes jeg den er grusom. Konseptet er jo helt ok, men den kan jo ikke brukes før om ganske lenge. Gitt at barnet døpes til «normal» tid, 3-4 mnd gammel, og barnet bør kunne sitte selv før man bruker noe som det der. 

Hadde ikke tenkt på den i sammenheng med at noen ønsker seg leker til barnet.

Men hvis du synes den er fin og tror foreldrene vil sette pris på det, så for all del.

• Liker 11
Skrevet

Det var en veldig spesiell gave. Du kjenner vel smaken til foreldrene og vet om den faller i smak? Hvis ikke kan du jo passe på alt det følger med en byttelapp. En raus gave er det i alle fall.

• Liker 3
Skrevet

Den var fin. Denne kommer jeg til å kjøpe til ettårsgave til minstemann i familien vet jeg! Takk for den 🙂

Som dåpsgave vet jeg ikke helt. Jeg tenker at dåpsgaver er noe en vil ta vare på, så en mindre og fin leke vil være lettere med tanke på det. 

• Liker 1
Skrevet

Litt for LSD-trip aktig, tilogmed for meg :fnise:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hør med foreldrene, er de som skal bruke den og lagre den.

Anonymkode: 6d48e...3ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får smart trike ned i 400 kr. 

Men jeg ville ikke likt det i dåpsgave, både fordi det er så lenge til den kan brukes og fordi jeg syntes dåpsgaver er ting man skal kunne ta vare på, og en trehjulssykkel faller ikke inn under den kategorien hos meg. Jeg syntes også det er litt kjipt å bruke masse penger på dåpsgave til første tantebarnet, og betydelig mindre på de andre dersom det er planen din. 

Anonymkode: 950ae...577

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg kan jo ikke spørre om hva de ville syntes om den i dåpsgave? Da røper jeg jo hva gaven hadde vært? Men har flere tanker om dåpsgaver, så det er ikke sikkert at det blir den. Men som sagt så er det så kjedelig og gi det alle pleier å få... Så kom gjerne med forslag til andre ting enn: Smykker/smykkeskrin, første tann/hårlåkk, sparebøsse, eventyrbøker... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan jo ikke spørre om hva de ville syntes om den i dåpsgave? Da røper jeg jo hva gaven hadde vært? Men har flere tanker om dåpsgaver, så det er ikke sikkert at det blir den. Men som sagt så er det så kjedelig og gi det alle pleier å få... Så kom gjerne med forslag til andre ting enn: Smykker/smykkeskrin, første tann/hårlåkk, sparebøsse, eventyrbøker... 

Vi fikk et slikt pledd https://www.pledd.net/ med navn, fødselsdato, vekt og lengde på. Lillegutt elsker det, og det er jo også noe man kan ta vare på. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk et slikt pledd https://www.pledd.net/ med navn, fødselsdato, vekt og lengde på. Lillegutt elsker det, og det er jo også noe man kan ta vare på. 

Takk, skal sjekke dette ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for det meste vi fikk. Og ting som kan brukes senere er også kjekt å få 😊 

Da gutten vår døpte seg fikk vi mye typisk dåpsgaver, hadde vært artig om vi hadde fått noe annet. Bestikk og smykker han fikk ble ikke brukt og kommer ikke til å bli brukt.

Mye som bare tørker støv. Men sikkert morsomt og nostalgisk å ha noe som varer, og som man kan ta vare på til barnebarn. 

Legg med en byttelapp. Så hvis de ikke liker den, så kan de bytte. 

Anonymkode: ad1c2...e05

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte deilige ullpledd fra Rørostweed til mine tantebarn, og det har blitt tatt veldig godt imot! 

Den trilla der hadde ikke jeg blitt glad for dessverre. Helt greit hvis man ønsker seg det, men jeg synes generelt man ikke bør gi så plasskrevende gaver til noen dersom man ikke vet at de ønsker seg det. Evt gi med byttelapp! Synes for øvrig dåpsgaver er finest når det er noe man kan ha glede av lenge og ta vare på, og en slik trille/sykkel har jo en ganske begrenset tid før den enten arves av et annet barn eller selges... Alt for stor til å oppbevare. 

(Synes den vogna der så ut som noe hentet ut fra MarioKart, men det er kanskje bare meg...) 

Anonymkode: 83ffe...805

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller kjøpt en tripp trapp stol. Den kan barnet ha i alle år fremover.

Anonymkode: faa9b...208

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

:sjokkbla:. Hva er galt med den store barnesangboka? Mye bedre presang enn den greia der.

Anonymkode: 16f5c...2f6

• Liker 8
Skrevet

Litt spesiell gave om du da ikke vet det er noe de ønsker seg.

Noen tips: Bøker, tursekk (feks Bergans), Rørospledd, termos og matboks fra f.eks. Blafre, lydbøker, melamin kopp/fat/asjett - det finnes så mange kule kopper og fat! Penger går jo også an, og kanskje kjøpe en liten ting ved siden av. Har de ikke en ønskeliste da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller kjøpt en tripp trapp stol. Den kan barnet ha i alle år fremover.

Anonymkode: faa9b...208

Det har de, pluss alt utstyr til den. De har stokke steps eller hva den heter..

Gjest Nina1975
Skrevet

Synest dette er mer en dyr bursdagspresang. Tror jeg ville ha kjøpt noe mer varig. F.eks kunst, eller trestol med navn på. 

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye som bare tørker støv. 

Oi! Hvor får man kjøpt disse tingene? Skal sette det på neste ønskeliste! :fnise:

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...