Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en jobb som på mange måter er trygg og bra. Det var flere søkere og arbeidsplassen er for mange et drømmested. For meg er stedet greit nok, men lønnen er litt under snittet. Jeg har vært der i 2 år og opplever det som frustrerende å ikke få nok ansvar. Jeg kan ikke utvikle meg innenfor noe fordi lederen min gjør alt mens jeg fungerer som en slags håndtlanger. Egentlig føler jeg meg undertrykt på jobb og ser ikke noe løsning på det. Jeg har lært veldig lite og får ikke vise at jeg kan løse en eneste oppgave. Jeg lever i håpet om at det vil ordne seg på sikt og at jeg må ha mer erfaring fra stedet for å kunne bli hørt, men siden jeg er spesialist på noe annet en det de jobber direkte med i tillegg til å være forholdsvis ung, faller jeg litt utenfor når det skal tas avgjørelser grunnet ulik akademisk fordypning. Jeg er "poteten" som kan brukes til alt og ingenting.

Det er på en måte et sperrebånd mellom de over og meg. I tillegg er sjefen min veldig lite flink til å disponere tiden sin, noe som innebærer at jeg må jobbe mye ( håndtlange) mye i perioder og kjede meg veldig i lange perioder.

Spørsmålet er om jeg burde finne meg et annet arbeidssted eller tenke at det kan dukke opp andre muligheter i samme konsern bare jeg er tålmodig nok. Siden det er en ettertraktet arbeidsgiver, vil jeg ikke si opp for noe som ustabilt og utrygt

Jeg har en mastergrad med 5 års erfaring.

Erfaringer? Tips?

Anonymkode: d4ce2...dcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To år på en plass er faktisk ikke så mye hvis det er mye som skal læres, så det kan hende du må være mer tålmodig. På den annen side er det heller ikke bra hvis du bare fungerer som en håndtlanger/sekretær som kun har de kjedelige og repetetive oppgavene som muliggjør andres arbeid, da man ikke får utviklet seg til å kunne ta mer ansvar underveis. Så totalt sett er inntrykket fra det lille du skriver: Man kan nok ikke forvente å få det tyngste ansvaret med kun to år i en bedrift, men samtidig bør man jo se at man kan ta/få litt mer ansvar etterhvert i form av mer interessante og tyngre arbeidsoppgaver, slik at man hvertfall har noe progresjon. Hvis ikke sitter man fort igjen med kun "sektretærerfaring" når man skal ha neste jobb, noe som kan telle negativt. 

Så dersom du ikke har fått noe meransvar og mer givende oppgaver i løpet av to år, så syntes jeg ikke det er galt å lette litt på blikket og se seg om etter noe annet. Man trenger jo ikke nødvendigvis å slutte hvis man får et annet tilbud, men kan f. eks. også bruke det som forhandlingskort for å få mer interessante oppgaver. Å skilte med tilbud om ny jobb kan potensielt få nåværende arbeidsgiver til å tenke seg om med tanke på eventuell motvilje mot å gi mer givende oppgaver. Sånn sett er det en god lakmustest for hvor verdifull man er i arbeidsgivers øyne. Hvis de virkelig vil beholde en ansatt, så vil de gjerne gjøre en innsats for å få en til å bli. I motsatt fall blir man ønsket lykke til i ny jobb. 

Anonymkode: bd6a7...858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...