AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Har nettopp begynt å ny jobb etter lengre tid uten jobb (har studert og hatt div arbeidstrening gjennom nav). Fått jobb på et omsorgsenter og jeg skal nå være på en kortidsavdeling. Dette er en sommerjobb så skal bare være vikar og blir dermed en asssistent som gjør mye forefallende arbeid og hjelper til der det trengs. Har tidligere jobbet på sykehjem så har noe erfaring, men ikke på en slik avdeling. Kjenner mye på press nå. Hatt opplæring i noen dager og igår kveld hadde jeg kveldsvakt. Da gikk jeg med ei som har jobbet der i mange år og som er godt kjent der. Hun var veldig direkte og rask med å si at hun hadde klare forventninger til meg siden jeg var så heldig å få jobbe der. Hun trodde jeg hadde vært gjennom omfattende intervjurunder og siden jeg fikk jobbe der hadde jeg kommet gjennom «nåløyet» som hun sa. Ble jo passe stresset av bare det der, og skjønte at hun ville skremme meg. Da jeg var på intervju var det ikke såå nøøye med masse spm osv. De var mest interessert i når jeg kunne jobbe i sommer og hvilke avdelinger jeg ville være på. Så det det hele var mer uformelt. Synes det hun sa var litt rart. Til helgen skal jeg jobbe selvstendig og da er heldigvis ikke hun der, men vi skal jobbe sammen neste uke før hun har ferie(heldigvis). Hun var veldig skravlete, streng, konstant pirking på småting og en sånn tough love type. Nøye med mye som ikke er nødvendig, men selvfølgelig skjønner jo at enkelte ting er viktig å ta med seg, som hygiene. Synes hele henne var mye og egentlig veldig slitsom personlighet. Jeg er mer av den rolige typen og synes det er litt vanskelig i sosiale settinger med å slippe seg løs. Spesielt når alt er så nytt og mye i for informasjon. Føler at sånne personlighetstyper har lett for å dømme og tenke helt feil om meg bare fordi jeg ikke er som dem. Men jeg har en del arbeidserfaring og jobbet med mye forskjellige mennesker. Tok denne jobben helt ærlig for økonomien skyld, men også litt for å prøve noe nytt og se om dette var noe for meg. Angrer litt på det nå. Skulle vært på en avdeling avdeling men det for sent nå. Så den vakten ødela litt for meg, og jeg vet det er flere som henne der så får bare prøve å holde ut så godt jeg kan, men kjenner jeg gruer meg litt pga disse forventningene og at dette er en avdeling hvor det kommer ofte nye pasienter så da må man holde tunga rett i munnen når man er på jobb. Har ikke fått full turnus heller, en del fri og det gjør at jeg blir mer usikker og ikke så trygg på det jeg skal gjøre når jeg kommer på jobb. Anonymkode: edd42...3c5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Har du kun vært på opplæringsvakter hittil? Uansett blir det bedre når du kommer inn i jobben. Spesielt hvis det kun er opplæringsvakter det har dreid seg om hittil. Jeg tipper også at denne ansatte kommer til å ta ut ferie i sommer. Anonymkode: 8ec6a...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå