blinkskuddet Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Jeg ønsker å gå av med AFP som 62 åring og lurer på hva jeg kan bli sittende igjen med da. De sier det er kalkulatorer på NAV sine sider og jeg har prøvd disse. Jeg har også fulgt med på de siste forhandlingene og det ser ut til at man kan forvente om lag 40% av bruttolønn. Stemmer dette?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Kalkulatoren er sikkert riktig, hvis du har sjekket at dataene dine er korrekte. Hva du får avhenger av opptjeningstid, om du er i stat (SPK) eller kommune osv Anonymkode: c55b4...488
blinkskuddet Skrevet 14. juni 2018 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2018 Ok. Da er det bare å kjøre på med flere ting for å komme i mål 1) betale ned huslånet før fyllte 62 2) Fylle opp IPS sparing frem til 62 3) Prøve å spare i fond/aksjer frem til 62 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 7 timer siden, blinkskuddet skrev: Jeg ønsker å gå av med AFP som 62 åring og lurer på hva jeg kan bli sittende igjen med da. De sier det er kalkulatorer på NAV sine sider og jeg har prøvd disse. Jeg har også fulgt med på de siste forhandlingene og det ser ut til at man kan forvente om lag 40% av bruttolønn. Stemmer dette? Legger du inn de riktige opplysninger på NAV kalkulatorside får du eit tilnærmet riktig holdepunkt. Pensjonpoeng og inntekt de 20 siste årene før t.o. m fylte 61 år vert lagt til grunn. 100 % uttak tilsvarer for de fleste omlag 60 % av ordinær brutto lønn. Med AFP kan du forøvri ha lønnsinntekt ved siden av pensjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå