AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Nå ser vi f.eks. de som klager over at ikke etterbetalingen fra NAV grunnet G-regulering kommer raskt nok inn på konto.. Og ellers har vi lærere som klager over den utrolig lave lønna og at de jobber så vanvittig mye selv om de har 13 uker ferie/"avspasering". Min mann driver eget firma, hvor jeg er heltidsansatt, men i praksis jobber han/vi nærmest døgnet rundt. Omsetningen er på rundt 100 millioner og de siste årene har vi greid å drive med rundt 3 mill. i overskudd, som man jo kan kalle "lønnen". Og det er bra, men det er selvsagt svært strevsomt. En margin på 3 % er ikke mye, om man ikke står på og virkelig har kontroll over alle detaljer og forsøker å maksimere til enhver tid, så kan man plutselig ende opp med minus et par mill., og hva da? Folk her inne, og andre steder (finnes selvsagt unntak) skjønner ikke at de som tjener godt også jobber noe sinnssykt for det, og ofte er det heller ingen garantier for at man vil opprettholde inntektene. Det er beintøff jobbing året rundt, noe ganske annet enn de fleste "ferie"-aktige jobbene mange har. Ev. de som ikke jobber overhodet, men likevel mener de fortjener mer. Anonymkode: 9dc46...dcc 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Du høres da ut som en klager du også, selv om du ikke nødvendigvis klager på samme måte som de du klager på. Det er nok vanskelig å ha helt innsikt i andres jobbsituasjon uten å være i den selv. Jeg tipper noen lærere ikke er langt unna for å realitetsorientere deg om sin arbeidshverdag. Anonymkode: 02f3a...0db 41
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #3 Skrevet 14. juni 2018 Så det du mener er at du har rett til å klage fordi du jobber "hardt nok", men ingen andre? Neida, skjønner irritasjonen, men tror det ligger i menneskets natur å klage. De fleste ser imidlertid på det som en negativ egenskap de prøver å forbedre. Anonymkode: 93483...3da 11
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 (endret) 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ser vi f.eks. de som klager over at ikke etterbetalingen fra NAV grunnet G-regulering kommer raskt nok inn på konto.. Og ellers har vi lærere som klager over den utrolig lave lønna og at de jobber så vanvittig mye selv om de har 13 uker ferie/"avspasering". Min mann driver eget firma, hvor jeg er heltidsansatt, men i praksis jobber han/vi nærmest døgnet rundt. Omsetningen er på rundt 100 millioner og de siste årene har vi greid å drive med rundt 3 mill. i overskudd, som man jo kan kalle "lønnen". Og det er bra, men det er selvsagt svært strevsomt. En margin på 3 % er ikke mye, om man ikke står på og virkelig har kontroll over alle detaljer og forsøker å maksimere til enhver tid, så kan man plutselig ende opp med minus et par mill., og hva da? Folk her inne, og andre steder (finnes selvsagt unntak) skjønner ikke at de som tjener godt også jobber noe sinnssykt for det, og ofte er det heller ingen garantier for at man vil opprettholde inntektene. Det er beintøff jobbing året rundt, noe ganske annet enn de fleste "ferie"-aktige jobbene mange har. Ev. de som ikke jobber overhodet, men likevel mener de fortjener mer. Anonymkode: 9dc46...dcc Selv driver jeg eget firma, har en fjerdedel av deres omsetning og jobber kanskje 60 % stilling gjennom hele året. Lange frihelger og korte dager. Og sitter igjen med det samme som dere, etter vi har tatt ut greie lønninger. Klager ikke. Edit... synes faktisk hele innlegget ditt er tragisk, du klager over alle andre, så klager du selv over din egen situasjon. Var det jeg egentlig skulle fram til, men glemte å skrive det først Endret 14. juni 2018 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #5 Skrevet 14. juni 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres da ut som en klager du også, selv om du ikke nødvendigvis klager på samme måte som de du klager på. Det er nok vanskelig å ha helt innsikt i andres jobbsituasjon uten å være i den selv. Jeg tipper noen lærere ikke er langt unna for å realitetsorientere deg om sin arbeidshverdag. Anonymkode: 02f3a...0db Klagende, late folk, skrev jeg. Og jeg jobbet fire år som lærer, derfor jeg vet hvilket slabbedask-yrke det er. Men det var det jeg fikk tid til å skrive akkurat nå! Anonymkode: 9dc46...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #6 Skrevet 14. juni 2018 Jeg skjønner litt hva TS mener. Jeg har en kollega som jobbet i samme stilling i 20 år. Hun har visstnok klaget på jobben omtrent siden hun startet å jobbe i firmaet. Jobben er kjedelig. Lønna er dårlig. Arbeidstidene er ugunstige. Hun furter over å bli forbigått når det er muligheter for å stige i gradene.... osv. Lista er lang. Greia er at hun møter opp på jobb, gjør det hun må, men gidder aldri å yte noe ekstra. Hun gjør heller mindre enn hun må. Hun er rett og slett lat og har et dårlig rykte på seg internt fordi hun er så giddelaus og overhodet ikke er villig til å yte en ekstrainnsats når det er travle perioder eller noen er fraværende. Arbeidsgiver prøvde henne i et vikariat i en mellomlederstilling for noen år siden, men det fungerte ikke. Hun ble ikke noe mer "på" av det og innsatsen var like laber som alltid. At hun ikke kommer seg oppover på karrierestigen har hun bare seg selv å takke for. Null utdanning, ikke engang fullført videregående, og å gjøre i beste fall en middelmådig innsats er ikke godt nok i dagens arbeidsmarked. Men hun skjønner det ikke selv og fortsetter sutringa. Anonymkode: b0ce9...e6c 3
Ungfar Skrevet 14. juni 2018 #7 Skrevet 14. juni 2018 så enig! jeg har vært så flink at jeg har klart å lure legen min til å tro at jeg er ufør, skulle bare visst hvor mye jobb det var i å gå rundt å lyve om dette! det er faktisk mer jobb enn man skulle tro å være ufør, hater late mennesker. 1
hjertesukka Skrevet 14. juni 2018 #9 Skrevet 14. juni 2018 - Du kan umulig ha gjort jobben din som lærer skikkelig når du kan uttale deg på det lave nivået. 16
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #10 Skrevet 14. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå ser vi f.eks. de som klager over at ikke etterbetalingen fra NAV grunnet G-regulering kommer raskt nok inn på konto.. Og ellers har vi lærere som klager over den utrolig lave lønna og at de jobber så vanvittig mye selv om de har 13 uker ferie/"avspasering". Min mann driver eget firma, hvor jeg er heltidsansatt, men i praksis jobber han/vi nærmest døgnet rundt. Omsetningen er på rundt 100 millioner og de siste årene har vi greid å drive med rundt 3 mill. i overskudd, som man jo kan kalle "lønnen". Og det er bra, men det er selvsagt svært strevsomt. En margin på 3 % er ikke mye, om man ikke står på og virkelig har kontroll over alle detaljer og forsøker å maksimere til enhver tid, så kan man plutselig ende opp med minus et par mill., og hva da? Folk her inne, og andre steder (finnes selvsagt unntak) skjønner ikke at de som tjener godt også jobber noe sinnssykt for det, og ofte er det heller ingen garantier for at man vil opprettholde inntektene. Det er beintøff jobbing året rundt, noe ganske annet enn de fleste "ferie"-aktige jobbene mange har. Ev. de som ikke jobber overhodet, men likevel mener de fortjener mer. Anonymkode: 9dc46...dcc Bu føkkings hu. Jeg på min side, er lei av innsiktsløse folk som klager over at andre klager. Anonymkode: ddcca...c5b 7
Gjest O.G. Skrevet 14. juni 2018 #11 Skrevet 14. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå ser vi f.eks. de som klager over at ikke etterbetalingen fra NAV grunnet G-regulering kommer raskt nok inn på konto.. Og ellers har vi lærere som klager over den utrolig lave lønna og at de jobber så vanvittig mye selv om de har 13 uker ferie/"avspasering". Min mann driver eget firma, hvor jeg er heltidsansatt, men i praksis jobber han/vi nærmest døgnet rundt. Omsetningen er på rundt 100 millioner og de siste årene har vi greid å drive med rundt 3 mill. i overskudd, som man jo kan kalle "lønnen". Og det er bra, men det er selvsagt svært strevsomt. En margin på 3 % er ikke mye, om man ikke står på og virkelig har kontroll over alle detaljer og forsøker å maksimere til enhver tid, så kan man plutselig ende opp med minus et par mill., og hva da? Folk her inne, og andre steder (finnes selvsagt unntak) skjønner ikke at de som tjener godt også jobber noe sinnssykt for det, og ofte er det heller ingen garantier for at man vil opprettholde inntektene. Det er beintøff jobbing året rundt, noe ganske annet enn de fleste "ferie"-aktige jobbene mange har. Ev. de som ikke jobber overhodet, men likevel mener de fortjener mer. Anonymkode: 9dc46...dcc Slutt å klage nu da.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #12 Skrevet 14. juni 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Min mann driver eget firma, hvor jeg er heltidsansatt, men i praksis jobber han/vi nærmest døgnet rundt.. Anonymkode: 9dc46...dcc Og likevel har du tid til å surre på KG? Anonymkode: 573f2...777 11
SoWhat? Skrevet 14. juni 2018 #13 Skrevet 14. juni 2018 Litt skinnhellig Ts? At du er opptatt av penger og velger å jobbe døgnet rundt for å ha mest mulig av de er jo ditt valg. Andre prioriterer annerledes, og de er ikke late for det! At folk jobber døgnet rundt for materielle ting er helt uforståelig for meg, for jeg er nok mer livsnyter. Jeg kan likevel ikke sitte og kritisere de som gjør! Så syns jeg din kommentar om lærere er veldig merkelig. Din erfaring er nå din erfaring, men selv tenker jeg at læreryrket kan være tøft! Det er noe jeg aldri ville ha taklet. Mye ansvar og veldig mye tålmodighet og jobb. Å kalle det slabbedaskyrke er veldig respektløst. Husk at din innsats og erfaring ikke er den som gjelder over hele fjela. Vet ikke om du egentlig er klar over det, men du virker også litt bitter og selvrettferdig. Du velger jo selv hvordan du vil leve, så ikke ta det ut på andre at du "jobber deg ihjel". 11
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #14 Skrevet 14. juni 2018 1 time siden, hjertesukka skrev: - Du kan umulig ha gjort jobben din som lærer skikkelig når du kan uttale deg på det lave nivået. Imponerende deduksjon. Til din opplysning var både resultatene særdeles gode (eksamen, nasjonale prøver), elevene og rektor svært skuffet da jeg sa opp, og i lang tid etterpå ble jeg kontaktet av elever fordi nye lærere som tok over ikke var noe tess. Sågar har jeg hjulpet 5-6 tidligere elever med matematikk under høyere utdanning i ettertid. Om du er lærer, så tipper jeg du er den ideelle lærer. Dvs. en med middelmådige evner, som må bruke all arbeidstiden og vel så det for å klare å gjøre jobben skikkelig. Prøv å være med på å drive eget firma noen år, så skal du se du får et annet syn på jobben du har i dag. Anonymkode: 9dc46...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #15 Skrevet 14. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og likevel har du tid til å surre på KG? Anonymkode: 573f2...777 Om man skal få noe gjort, gå til en som har det travelt, sies det. Akkurat nå sitter jeg i rushtrafikken. Anonymkode: 9dc46...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #16 Skrevet 14. juni 2018 1 time siden, O.G. skrev: Slutt å klage nu da. Å kritisere kan jeg gjøre om det er grunnlag for det, men lat er jeg ikke Anonymkode: 9dc46...dcc
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #17 Skrevet 14. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Om man skal få noe gjort, gå til en som har det travelt, sies det. Akkurat nå sitter jeg i rushtrafikken. Anonymkode: 9dc46...dcc Du er ansatt i NRK? Anonymkode: 573f2...777
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #18 Skrevet 14. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og likevel har du tid til å surre på KG? Anonymkode: 573f2...777 Mener du at det bare er folk som får ytelser fra NAV som har tid til å sitte her på forumet?? Anonymkode: 8bfba...012 1
Gjest hind Skrevet 14. juni 2018 #19 Skrevet 14. juni 2018 Enig i at klagere er dødsirriterende, men du virker ærlig talt ganske sytete du også. Du må leve som du lærer. Be dem slutte å syte uten å syte om ditt eget. De skjønner nok at du er av sterkere virke enn dem selv om du ikke gnir inn hvor mye verre du har det.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #20 Skrevet 14. juni 2018 Det er jo ditt valg å jobbe så mye, for å tjene mye. Du kan jo bare slutte, så ta en 9-4 jobb. Men da tjener du mye mindre da. Selv har jeg en jobb, med dritt lønn, hvor det er fare for å bli utsatt for vold, har blitt utsatt for vold og, det er en fysisk krevende jobb, en jobb ikke mange vil ha. Men jeg elsker jobben min, ikke hver dag, har mine dritt dager jeg og. Og det gir meg mye og jobbe med mennesker med spesielle behov, det å kunne gjøre deres dag bedre. Anonymkode: 15ca5...55a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå