Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser dere på rike mennesker som ikke har vanlig jobb, men som lever av pengene sine.

Anonymkode: fd1f0...51f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Misunner dem. Det virker deilig.

Anonymkode: ef958...bdd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det late og burde egentlig gå å jobbe som alle andre?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor skulle de det? Alle bør egentlig ha noe "fornuftig" å (halv)fylle dagene med, men det trenger på ingen måte å være en typisk "jobb". En givende hobby holder, kanskje noe veldedig arbeid av en eller annen art om de liker sånt, foreningsliv, hagestell e.l. 

Anonymkode: 9ddcd...cf4

AnonymBruker
Skrevet
På 14.6.2018 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Hvem tror du egentlig finansierer hele dette velferds-kalaset? Frisøren på gatehjørnet ditt? Politikerne våre brenner av daglig hva både min og din familie har dratt inn til staten i minst fem generasjoner. Uten disse "ondskapsfulle" rikingene så blir det dårlig med "kake" for den generelle befolkningen for å si det sånn.

Hva med å heller vise litt takknemlighet til dem som er flinke, får det til og driver reell verdiskapning i samfunnet? Istedenfor å syte og klage. Jeg er rimelig sikker på at dem som evner å jobbe 90 timer i uken og har IQ over 145 føler at det hadde vært kult å heller bli litt verdsatt for det de gjør. Istedenfor å bli demonisert av folk som ikke en gang evner å opprettholde inntekt av et enkeltmannsforetak. 

Jeg sier ikke at jeg er en spesielt suksessfull person. For min del evner jeg kun å forsørge meg selv og mine. Men jeg synes man skal vise litt fuckings respekt for dem som er flinke og evner å skape større verdier til det norske samfunnet. Du kan være sosialist til krampa tar deg. Bare slutt å pisse i ansiktet til menneskene som finansierer den friheten du har til å nettopp pisse i ansiktet til disse menneskene som gir deg mulighet til å pisse i ansiktet til disse menneskene som gir deg mulighet til å pisse i ansiktet til... Sett det på repeat, lukk brødboksen og vis litt takknemlighet til disse "ondskapsfulle rikingene" som gjør at du lever i et land der du har hus, hytte og bil. Selv om du bare har en kommunal jobb der du drikker kaffe og pissprater med kolleger 1/3 av tiden. 

Anonymkode: 8467d...39e

AnonymBruker
Skrevet

Tenker de er heldige. 

Hadde jeg vunnet 800 mill på lotto, så hadde jeg sluttet i jobben. Men jeg hadde jobbet som frivillig og engasjert meg mer politisk, og hatt mer tid til trening.

Anonymkode: 0f682...a87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med å heller vise litt takknemlighet til dem som er flinke, får det til og driver reell verdiskapning i samfunnet? Istedenfor å syte og klage. Jeg er rimelig sikker på at dem som evner å jobbe 90 timer i uken og har IQ over 145 føler at det hadde vært kult å heller bli litt verdsatt for det de gjør. Istedenfor å bli demonisert av folk som ikke en gang evner å opprettholde inntekt av et enkeltmannsforetak.

Anonymkode: 8467d...39e

Det er litt morsomt, for om du har en IQ på over 145 og jobber 90 timer i uka i ufaglært jobb vil de fleste fortsatt tro at du ikke var smart nok til høyere utdanning og se litt ned på personen. Har en bror som er veldig smart og jobber som rørlegger. Da jeg fortalte om han til en i svigerslekten med høy utdanning sa hun noe ala "å, han er en sånn praktikertype", mens egentlig er han smartere enn de fleste og leser mye vitenskap, politikk osv på fritiden.

Merket det selv da jeg gikk fra å være ufør til å tjene nok penger på aksjer til å, tja, sitte godt i det. Etter at jeg kunne kjøpe et fint hus med meget bra standard, hadde råd til klær, bil osv og folk har fått nyss om at jeg har "tjent" penger på aksjer, så har holdningen de har mot meg endret seg helt. Nå får jeg en type respekt og anerkjennelse som jeg aldri fikk før. Hvem jeg er som menneske og person spiller visst ikke så stor rolle, det er det bare spenna i banken som gjør

Anonymkode: b16d0...a05

Skrevet

Finnes sånne?  De rike jeg kjenner jobber knallhardt, selv om de ikke hadde behøvd. 

Gjest GiftMann38
Skrevet
7 minutter siden, Zienna said:

Finnes sånne?  De rike jeg kjenner jobber knallhardt, selv om de ikke hadde behøvd. 

Arvinger kalles de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...