AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Jeg ser flere her inne anbefaler vikarbyråer og skriver at dette er den enkleste måten å få seg jobb på, men det er langt fra det inntrykket jeg sitter med. Da jeg var nyutdannet registrerte jeg meg hos flere bemanningsbyråer men bare ett tok kontakt og inviterte meg på et intervju. Etter dette intervjuet hørte jeg imidlertid ikke noe mer, før de ringte meg ca. et år senere (mange måneder etter jeg fikk fast jobb). Nå er jeg igjen på jobbjakt, og kunne faktisk gjerne tenke meg et vikariat for å teste ut hvordan det er å bo og jobbe i en annen by. Imidlertid opplever jeg igjen det samme; jeg får avslag på alle stillingene jeg søker på og kun ett bemanningsbyrå jeg har registrert CVen min hos har tatt kontakt. Når jeg så fortalte at jeg ikke bodde i byen sa de bare at de da kunne kontakte meg når de hadde en konkret stilling. Jeg fikk beskjed om å søke på relevante stillinger på finn.no og sende inn litt utfyllende informasjon om erfaringen min. Etter å ha gjort dette hørte jeg aldri noe mer. Er det jeg som har en håpløs kompetanse (jeg har mastergrad og mange års erfaring fra en stor internasjonal bedrift) eller er det rett og slett ikke mer hjelp å få fra bemanningsbyråene? Jeg trodde det var meningen at disse skulle være en mer aktiv formidler av arbeidskraft, men for min del fremstår de som et rent mellomledd som gjør omtrent samme nytten som finn.no. Anonymkode: 3bcbc...7d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå