Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40 år, og jobber i butikk. Jobber altfor lite. Får ikke økonomien til å gå rundt. 

Noen råd i jobbsøking? Er det ganske vanskelig å få jobb i butikk i min alder? 

Anonymkode: a5132...244

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 40 år, og jobber i butikk. Jobber altfor lite. Får ikke økonomien til å gå rundt. 

Noen råd i jobbsøking? Er det ganske vanskelig å få jobb i butikk i min alder? 

Anonymkode: a5132...244

Det er vanskelig å få en større prosentstilling i butikk og det er uansett alder, det pleier alltid å være ekstremt mange søkere. Mye går i trynefaktor også så det er lett å bli forbigått selv om man står på. Min anbefaling er å ta en utdannelse som kan gi jobb, jeg gjør det selv siden jeg er lei av å ikke få noe varig selv om jeg har jobbet 14 år i butikk.

Anonymkode: a128f...63c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 38 og søker etter butikkjobb, helst heltid. Har jobbet i varehandel i snart 20 år og har erfaring som både vanlig butikkansatt, avdelingsleder og har også hatt et par vikariater som butikksjef. Har gode referanser og attester, men søkingen går trått. Ikke er det mye å velge i, jeg søker på alt jeg finner, men så langt uten hell. Har vært inne til et intervju, gruppeintervju med fem andre kandidater. Jeg var definitivt eldst, de andre var 20-25 år. Fikk ikke jobben.

Som AB...63c skriver over her er det vanskelig å få stillinger med høy stillingsprosent i butikk. Mitt inntrykk er at 30-50% stillinger er veldig vanlig og 80-100% er nærmest ikke-eksisterende, med mindre det er snakk om lederstillinger, altså ass. butikksjef eller butikksjef. Det finnes selvsagt større stillinger "på gulvet" men der er det mange om beinet når de lyses ut. Jeg har begynt å søke deltidsstillinger og tenker at jeg heller får kombinere to deltidsjobber og håpe at det sammen med å jobbe noen ekstravakter gjør at jeg får en 100% stilling.  Jeg har også inntrykk av at det går mye på trynefaktor - og kontakter/nettverk. 

Butikksjefjobb har jeg lite lyst på, da jeg de to årene jeg var vikar opplevde at jeg jobbet mer enn noensinne og lønna var heller lavere enn det jeg hadde som heltidsansatt med avdelingsledertillegg. Som butikksjef hadde jeg fastlønn og fikk ikke ekstra betalt om jeg jobbet ekstra, eller UB-tillegg, helligdagstillegg osv.  Skulle gjerne satt meg på skolebenken og tatt høyere utdannelse, men dessverre tillater ikke økonomien min det på nåværende tidspunkt av diverse årsaker.

Anonymkode: a5d52...fa1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...