Gjest Bollerusk Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 Jeg vurderer å prøve selvbruningskrem for å få litt farge, men er fullstendig lost mtp merker og kvalitet. Hva funker bra? Jeg har ikke spesielt lyst til å se ut som om jeg har gulsott. Jeg lurer også på hva som egentlig skjer når man kladder dette inn i huden - det er sikkert ikke spesielt sunt (men sannsynligvis bedre enn solarium). Noen som kan forklare?
Gjest Xavia Skrevet 2. mars 2005 #2 Skrevet 2. mars 2005 Til ansiktet har jeg to som jeg har vært kjempefornøyde med: *Flash Bronzer fra Lancome *Dior Bronse Den siste bruker jeg nå, og den er kanskje hakket bedre enn den fra Lancome. Lukta er i alle fall god. (Husker ikke helt noe om lukta fra den fra Lancome, noe som sikkert betyr at den ikke lukter sterkt...?)
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2005 #3 Skrevet 2. mars 2005 Selvbruningskremer er IKKE skadelige, annet enn at de kan tørke ut huden din. De farger kun det ytterste, døde laget av hudceller, og det er derfor fargen kun sitter i ca en uke.
Gjest Bollerusk Skrevet 2. mars 2005 #4 Skrevet 2. mars 2005 OK. Det er bra. Jeg glemte å si at jeg fortrinnsvis skal ha farge på kroppen, og ikke i ansiktet (vet ikke om jeg tør tukle med det der første gangen ihvertfall).
Gjest Xavia Skrevet 2. mars 2005 #5 Skrevet 2. mars 2005 Jeg glemte å si at jeg fortrinnsvis skal ha farge på kroppen, og ikke i ansiktet (vet ikke om jeg tør tukle med det der første gangen ihvertfall). Både Dior og Lancome har selvbruning til kroppen også. Jeg har ikke prøvd de til kroppen, men de er sikkert bra. Det å ta selvbruner i ansiktet, er helt seriøst ikke noe problem!! Bare ikke smør inn øynebrynene og hårlinjen.
Gjest Bollerusk Skrevet 2. mars 2005 #6 Skrevet 2. mars 2005 Det å ta selvbruner i ansiktet, er helt seriøst ikke noe problem!! Bare ikke smør inn øynebrynene og hårlinjen. Men hva om du velger feil farge, for eksempel - og ser ut som en kineser i ansiktet (jeg har ingenting imot kinesere, bare for å ha avverget en proteststorm, men når man er norsk er det ikke spesielt kledelig) ... Jeg tror jeg tester litt på en annen kroppsdel først, ihvertfall. Blir slik farge i ansiktet naturlig? Jeg vil bare ha litt farge, ikke se ut som en neger.
Lillesøster Skrevet 2. mars 2005 #7 Skrevet 2. mars 2005 Selvbruningskremer er IKKE skadelige, annet enn at de kan tørke ut huden din. De farger kun det ytterste, døde laget av hudceller, og det er derfor fargen kun sitter i ca en uke. Hei du, hva begrunner du dette i? forskning? Min mor har skadet seg av selvbruningskrem og kan ikke bruke det mer. Hun er full av eksem og har fått forbud mot å bruke det av legen sin. Et tips: jeg kjøpte noen fabelaktige gode selvbruningsservietter på smart club. Anbefales.
Gjest Bollerusk Skrevet 2. mars 2005 #8 Skrevet 2. mars 2005 Min mor har skadet seg av selvbruningskrem og kan ikke bruke det mer. Hun er full av eksem og har fått forbud mot å bruke det av legen sin. Egentlig tenkte jeg mer på "varige" skader; å putte gift ned i huden. Det er selvfølgelig ikke kult med eksem, men det kommer jo an på hva man reagerer på - og det er individuelt samme hva slags produkter man velger. Jeg har prøvd før, så jeg tror det skal gå bra. Et tips: jeg kjøpte noen fabelaktige gode selvbruningsservietter på smart club. Anbefales. Det hørtes ihvertfall kjapt og greit ut - ble resultatet jevnt? Lang tørketid?
Lillesøster Skrevet 2. mars 2005 #9 Skrevet 2. mars 2005 Det er selvfølgelig ikke kult med eksem, men det kommer jo an på hva man reagerer på - og det er individuelt samme hva slags produkter man velger. ? Hun har prøvd det meste, så hun får eksem av alle. Det hørtes ihvertfall kjapt og greit ut - ble resultatet jevnt? Lang tørketid? Det er kjapt og greit. Lite kliss er det også. Jeg har prøvd mange merker, holdt meg for det meste til decleor. Resultatet ble jevnt og jeg kommer til å dra tilbake å kjøpe mer. 4-5 timer etterpå kom resultatet.
Gjest Bollerusk Skrevet 2. mars 2005 #10 Skrevet 2. mars 2005 Det er kjapt og greit. Lite kliss er det også. Jeg har prøvd mange merker, holdt meg for det meste til decleor. Resultatet ble jevnt og jeg kommer til å dra tilbake å kjøpe mer. 4-5 timer etterpå kom resultatet. Det eneste kjipe er at jeg ikke vet om noen SmartClub i nærheten. Vet du om det selges andre steder? Jeg skal teste det uansett - tusen takk for tipset! :D
Gjest Xavia Skrevet 2. mars 2005 #11 Skrevet 2. mars 2005 Hei du, hva begrunner du dette i? forskning? Min mor har skadet seg av selvbruningskrem og kan ikke bruke det mer. Hun er full av eksem og har fått forbud mot å bruke det av legen sin. . Og, hva begrunner denne legen sin uttalelse i? Din mor hadde sikkert fått eksem, om hun hadde brukt selvbruningskrem eller ei.
Lillesøster Skrevet 2. mars 2005 #12 Skrevet 2. mars 2005 Og, hva begrunner denne legen sin uttalelse i? Din mor hadde sikkert fått eksem, om hun hadde brukt selvbruningskrem eller ei. Hva vet du om det? Det stemmer ikke. Hun er testet ut for dette og har dannet noen antistoffer mot noe som er i selvbruningskremen (husker ikke hva det heter). Men si meg: tror dere virkelig ikke at dette kan være skadelig? Det er vel litt naivt og nekte for det jeg sier her. Hvilket motiv skulle jeg ha for å lyve. Merkelige :klø:
Gjest Xavia Skrevet 2. mars 2005 #13 Skrevet 2. mars 2005 Blir slik farge i ansiktet naturlig? Jeg vil bare ha litt farge, ikke se ut som en neger. Dersom du kjøper kvalitet, vil jeg påstå at du blir fornøyd, og verken kommer til å se ut som kineser eller neger... Selvbrunerene for ansikt gir ikke mye farge, men mer glød. Om du vil ha farge, må du påføre krem flere ganger. Ett lag gir kun glød og liv til huden. (I hvert fall de jeg har anbefalt deg) Men: det er nok likevel smart å prøve selvbruneren et annet sted på kroppen først!
Lillesøster Skrevet 2. mars 2005 #14 Skrevet 2. mars 2005 Det eneste kjipe er at jeg ikke vet om noen SmartClub i nærheten. Vet du om det selges andre steder? Jeg skal teste det uansett - tusen takk for tipset! :D Vet ikke hvor andre steder man kan få kjøpt dette, men du kan få navnet: Bodytan for face and body, fra Body Ultimate skincare
Gjest Xavia Skrevet 2. mars 2005 #15 Skrevet 2. mars 2005 Det stemmer ikke. Hun er testet ut for dette og har dannet noen antistoffer mot noe som er i selvbruningskremen (husker ikke hva det heter). Men si meg: tror dere virkelig ikke at dette kan være skadelig?: Jeg tror ikke selvbruningskrem er skadelig, nei. Det er vel litt naivt og nekte for det jeg sier her. Hvilket motiv skulle jeg ha for å lyve. Merkelige :klø: Jeg sier ikke at du lyver. Jeg tror bare at noen får eksem, andre ikke. Ok, din mors eksem ble utløst av selvbruningskrem, det vil ikke si at det kommer til å skje med alle som bruker selvbruningskrem, gjør det? Hvorfor er det naivt av meg å ikke tro på noe som jeg leser inne på et diskusjonsforum?
Lillesøster Skrevet 2. mars 2005 #16 Skrevet 2. mars 2005 Dersom du kjøper kvalitet, vil jeg påstå at du blir fornøyd, og verken kommer til å se ut som kineser eller neger... Selvbrunerene for ansikt gir ikke mye farge, men mer glød. Om du vil ha farge, må du påføre krem flere ganger. Ett lag gir kun glød og liv til huden. (I hvert fall de jeg har anbefalt deg) Men: det er nok likevel smart å prøve selvbruneren et annet sted på kroppen først! Hva er det du fabler om. Kvalitet? Hva vet du om vi kjøper kvalitet eller ikke? Personlig har jeg brukt decleor i alle år, mens min mor har brukt dior. Si meg er du Milla?
Gjest Seleena Skrevet 2. mars 2005 #17 Skrevet 2. mars 2005 Eg brukte Lancome sin i jula, og fekk kun positive tilbakemeldingar av folk. Eg sjølv syntest den såg naturleg ut og.
Gjest Xavia Skrevet 2. mars 2005 #18 Skrevet 2. mars 2005 Hva er det du fabler om. Fabler om? Kvalitet? Hva vet du om vi kjøper kvalitet eller ikke? Personlig har jeg brukt decleor i alle år, mens min mor har brukt dior. Nei, jeg aner jo ikke om du kjøper kvalitet eller ikke , jeg. Det var jo derfor jeg skrev som jeg gjorde... *Riste på hodet* Si meg er du Milla? Nei, jeg er Xavia jeg, og har alltid vært det.
lillesky Skrevet 2. mars 2005 #19 Skrevet 2. mars 2005 Det eneste kjipe er at jeg ikke vet om noen SmartClub i nærheten. Vet du om det selges andre steder? H&M selger self-tan wipes fra Garnier Ambre solaire. Koster ca. 16 kroner for en serviett, og er for ansikt, nakke og bryst. Har hørt (og sett) at den blir jevn og fin. Har en slik selv, men har enda ikke fått testet den... Jeg kunne godt tenke med spraybrun! Er det noen som kan anbefale en fin?
Lillesøster Skrevet 2. mars 2005 #20 Skrevet 2. mars 2005 Hvorfor er det naivt av meg å ikke tro på noe som jeg leser inne på et diskusjonsforum? Det er ikke det jeg mener, du misforstår. Det jeg mener er at selvbruningskrem er et kjemisk preparat og det i seg selv skal man være forsiktig med fordi det er noe man tilfører huden, og trenger slettes ikke være ufarlig. Alt som er av kjemisk art og som man tilfører kroppen vår skal man være forsiktig med. Derfor er det sunt å være kritisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå