Gå til innhold

Hva liker du på rundstykker/snitter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får gjester til lunsj i helgen. Jeg tenkte å gjøre det enkelt og smøre rundstykker/snitter. Men jeg ønsker forslag til pålegg og tilbehør :)

Hva synes du er godt?

Anonymkode: 990ec...7c2

AnonymBruker
Skrevet

Reker!

Røkelaks sammen med en dæsj eggerøre.

Anonymkode: 4a163...e39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eggsalat, gjerne med bacon oppå. 

Anonymkode: e9a2c...2a7

• Liker 2
Gjest Melis123
Skrevet

Bestiller mye ferdige rundstykker til møter på jobb, og de som slår best an er; reker, laks/eggerøre, roastbeef, kokt egg/tomat og salami/brie😊 ble sulten jeg nå😋

AnonymBruker
Skrevet

Salat, ost, skinke, syltet rødløk, tomat, sylteagurk,  cottage cheese, pepper, friske urter, og mer salat. Det liker jeg å ha i baguetten til lunsj. 

Anonymkode: f5bac...7a5

Skrevet

Røkelaks og eggerøre, reker.

AnonymBruker
Skrevet

Reker, røykelaks og roastbeef. Blir også veldig glad hvis det ikke er tatt på majones eller remulade, men at dette er lagt i tuber ved siden av så jeg kan bestemme mengden selv. 

Anonymkode: a6f07...ae5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ost/skinke med godt smør, agurk og paprika og bladpersille

Røktlaks og eggerøre med bladpersille

Roastbiff med remulade og sylteagurk

Reker og maiones med sitron og dill

Anonymkode: 10912...fb5

AnonymBruker
Skrevet

Roastbeef. 

Anonymkode: b896b...b6a

AnonymBruker
Skrevet

Røkt laks

reker

eggerøre eller kokt egg

tomat, salatblad, agurk, paprika, druer

mør, spekeskinke

eggesalat

roastbiff

brie

Anonymkode: aa210...752

AnonymBruker
Skrevet

Ost med druer 👌

Anonymkode: b4b08...120

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er godt med kyllinglever og sjalottløk. Carpaccio av hest. Løyrom. Kalvenyrer. Oksetunge. Leverpostei med rødbeter. 

AnonymBruker
Skrevet

Eggerøre og spekeskinke

Karbonade

Kokt egg

Helt ærlig er jeg mest glad når jeg får smøre rundstykkene selv. Jeg er ikke så glad i for eksempel majones, sylteagurk, diverse salater og slikt, så det er fint å få velge hva som skal på. :)

Anonymkode: 765bd...762

• Liker 2
Skrevet

Reker, roastbeef og potetsalat, skinkestek, eggerøre, hardkokt egg

Skrevet

Best å få smøre selv. Jeg liker det aller meste av pålegg, men fikser ikke smør og majones. Kjipt nok er det ALLTID klint på massevis fordi det skal være "fint". Blæh!

Jeg hadde satt fram kjøttpålegg som f.eks italiensk salami og roastbiff. Kjøpt grov leverpostei av den danske typen og varmet i stekeovnen først. Gjerne med forhåndsstekt bacon, stekt løk og stekt sopp som får bli med litt i ovnen rett før servering.
Et par gode oster, med litt variasjon selvfølgelig, en cheddar, blåmugg, brie og kanskje nøkkelost? Syltetøy også, ferskenmarmelade og godt jordbærsyltetøy.

Skjær opp tomat, agurk, paprika osv, sett gjerne fram melon i båter, druer og annen frukt og la folk forsyne seg selv. Det blir det hyggelig stemning av også :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kvist skrev:

Best å få smøre selv. Jeg liker det aller meste av pålegg, men fikser ikke smør og majones. Kjipt nok er det ALLTID klint på massevis fordi det skal være "fint". Blæh!

Eller fordi andre faktisk liker smør og majones, kanskje, og synes det gjør snittene saftigere? :vetikke: 

Anonymkode: a69cd...8a4

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller fordi andre faktisk liker smør og majones, kanskje, og synes det gjør snittene saftigere? :vetikke: 

Mye mulig mange synes det. Men ganske vanlig å se hauger med avskrapt smøreklin diskret gjemt under en persilledusk/sitronskive/salatblad på tallerknene etter at folk har spist snitter. Så jeg er garantert ikke alene om å synes det er for fett og klamt. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Kvist skrev:

Mye mulig mange synes det. Men ganske vanlig å se hauger med avskrapt smøreklin diskret gjemt under en persilledusk/sitronskive/salatblad på tallerknene etter at folk har spist snitter. Så jeg er garantert ikke alene om å synes det er for fett og klamt. 

Det gjør det ikke mer sannsynlig at cateringselskaper smører snittene slik de gjør fordi de har fått for seg at det er "fint" slik du slo fast, og at bransjen lar en slik forestilling overstyre smaken. Hvis flertallet av kundene syntes mengden av smør og majones var uappetittelig ville de nok gitt tilbakemelding om det og etterspørselen ville slått inn og endret mengdene.

Det framstår litt arrogant å ta for gitt at en hel bransje ikke vet hva de holder på med bare fordi det krasjer med dine smakspreferanser.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mine favorittsnitter:

Roastbiff
Karbonader
Røkelaks og eggerøre
Reker

Nå er vel selskapet ditt over, men basert på erfaringer fra en annen tråd om snitter her inne nå, kan det anbefales å bestille dobbelt opp av roastbiff og karbonader og heller knappe ned på brie og røkelaks hvis mulig. Samtidig er det alltid noen som liker de snittene best også, så man bør ikke utelate dem helt. 

Endret av Ullvott
AnonymBruker
Skrevet

Roastbiff, eggerøre (uten laks) og karbonade. Jeg holder meg unna reker og røkelaks. Brie kan jeg spise, men jeg lar det stå dersom det er noen med det jeg liker best. 

Anonymkode: fc9c9...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...