Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet sånn ca. hvor mye det koster? Om det er stor forskjell i forskjellige banker etc.?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Send en mail eller ring banken.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde et svare strev med å få løst inn min. Skandiabanken (der jeg har konto) tar ikke imot valutasjekker, Nordea som var den norske banken påført sjekken nektet å heve da jeg ikke hadde konto der.

Til slutt fik jeg mast meg til å sette sjekken inn på BSU-kontoen min i posten. De tok 100 kroner for det. Men nå er det visst full stopp hos dem for å få løst inn utenlandske sjekker - fra og med 1. mars tror jeg de sa.

Jeg har løst inn utenlandske sjekker før, og da har det også kostet rundt 75-100 kroner.

Skrevet

Jeg skulle løse inn min, i Nordea... har konto der men bruker den aldri, så jeg hadde ikke penger der. Banken skullle ha 450 kr + evt gebyr som kom fra den utenlandske banken :hår:

I tilegg tok det 6 uker før jeg kunne få pengene. Jeg kunne fått pengene med engang men da måtte jeg ha mer enn det som beløpet på sjekken på konto !

Endte med at jeg ikke cashet sjekken, og skaffen meg pengene på andre måter (gjennom bekjente i utlandet). Tok meg 6 månder totalt å få tak i de pengene. Lykke til!

Tror ikke bankene har lyst til å gjøre denne jobben..

Skrevet

Ouch...

kjipe saker, vil det si at det går an å få noen i utlandet til å cashe den inn? vi har bekjente i statene...

Gjest gjest1
Skrevet

Tror ikke det går så lenge sjekken er skrevet ut på deg. Da må du eventuelt returnere sjekken til de som skrev den ut, be de skrive den ut på dine venner som så kan løse den inn.

Eventuelt kan du returnere sjekken, fortelle dem som skrev den ut at dette systemet er avleggs i Norge og be dem overføre pengene til din konto i Norge istedet. Ta kontakt med banken for å høre hvilken informasjon de trenger for å overfore penger fra utlandet til din konto. Du kan jo tilby deg å ta kostnadene ved overføringen om de som sender pengene ikke er så keen på det. Hør med banken hvor mye det er. Så vidt jeg husker tar gjerne både avsender bank og norsk bank et gebyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...