Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ta båten fra Larvik til Hirtshals om ikke så lenge. Vi bor i Oslo og båten går kl 8 om morgenen. Det står i papirene at vi må være der senest en time før. Holder det å kjøre fra Oslo kl 5 om morgenen tror dere? Erfaringer? Vi har bestilt slike flyseter. Hvordan er det med kjøp av mat ombord, noen anbefalinger på mat vi kan kjøpe og ta med oss til setene? Er lekerommet verdt et besøk (barna er 6 og 7)? 

Anonymkode: 30331...396

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal reise snart også, men bor ved Drammen. Reiser 05-05.30. Er vel ca like langt for oss begge :) 

Det er en cafeteria der med helt Ok mat, men gjerne dyrt. Vi kommer nok til å steke opp noen baguetter her hjemme og smøre med godt pålegg. 

Det er dessverre ikke noe ordentlig lekerom på båten, men et sitteområde for familier hvor det er en TV med Barne-TV og ei sklie. Skikkelig skuffende. Tror det vil være veldig kjedelig for store barn. Mulig captain KID er på båten og har noe opplegg. Litt usikker på når de begynner med det for sommeren :) 

Anonymkode: f8c97...50c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ta båten fra Larvik til Hirtshals om ikke så lenge. Vi bor i Oslo og båten går kl 8 om morgenen. Det står i papirene at vi må være der senest en time før. Holder det å kjøre fra Oslo kl 5 om morgenen tror dere? Erfaringer? Vi har bestilt slike flyseter. Hvordan er det med kjøp av mat ombord, noen anbefalinger på mat vi kan kjøpe og ta med oss til setene? Er lekerommet verdt et besøk (barna er 6 og 7)? 

Kvart over 4- halv 5 vil nok være bedre. Med tanke på uforutsette ting i trafikken.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Da skal vi ikke gidde å lete opp lekerommet og heller ta med underholdning selv. Er det bare ett sted å kjøpe mat på hele båten? Vi skal ikke sitte i buffetrestauranten, så det er ikke viktig hva slags mat de har der, men de må da ha andre steder vi bare kan kjøpe noe og gå?

Vi kjører sikkert litt tidligere, men jeg tror vel ikke trafikken eller sjansen for noe uforutsett er så veldig høy kl 5 en lørdag morgen. :fnise: Det er så tidlig at det er skrekkelig, men det skal bli godt å komme fram tidlig også og vi skal kjøre noen timer i Danmark også. 

Setter veldig pris på svar fra dere, tar gjerne i mot flere erfaringer. :) 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Da skal vi ikke gidde å lete opp lekerommet og heller ta med underholdning selv. Er det bare ett sted å kjøpe mat på hele båten? Vi skal ikke sitte i buffetrestauranten, så det er ikke viktig hva slags mat de har der, men de må da ha andre steder vi bare kan kjøpe noe og gå?

Vi kjører sikkert litt tidligere, men jeg tror vel ikke trafikken eller sjansen for noe uforutsett er så veldig høy kl 5 en lørdag morgen. :fnise: Det er så tidlig at det er skrekkelig, men det skal bli godt å komme fram tidlig også og vi skal kjøre noen timer i Danmark også. 

Setter veldig pris på svar fra dere, tar gjerne i mot flere erfaringer. :) 

De har kun buffetrestauranten og cafeterian. På cafeterian selges det salater, rundstykker, pizza, pølser etc og alt som selges der kan dere ta med dere. Jeg syns det er dyrt der i forhold til smak og kvalitet.

Tror det holder å reise rundt Kl 05.00. For som du sier, er vel ikke da det er mest trafikk. Vi tar båten flere ganger i året og reiser 05-05.30 og sjeldent det er mye biler på veien :) 

Båten er dessverre skikkelig kjedelig, lite å finne på der. Ta med dere underholdning, iPad etc, så går tiden :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har kun buffetrestauranten og cafeterian. På cafeterian selges det salater, rundstykker, pizza, pølser etc og alt som selges der kan dere ta med dere. Jeg syns det er dyrt der i forhold til smak og kvalitet.

Tror det holder å reise rundt Kl 05.00. For som du sier, er vel ikke da det er mest trafikk. Vi tar båten flere ganger i året og reiser 05-05.30 og sjeldent det er mye biler på veien :) 

Båten er dessverre skikkelig kjedelig, lite å finne på der. Ta med dere underholdning, iPad etc, så går tiden :) 

Da forstår jeg, når du skrev cafeteria trodde jeg du mente buffetrestauranten. Da får vi se om vi får tatt med oss noe mer smakfullt, men ingen krise hvis ikke (spørs hvor smakfullt det er etter noen timer i bil da). Vi har tatt båten en gang før, men det er så lenge siden at jeg husker ingenting av hva som fantes der. Det går i det minste fort. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...