AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Hei:) For en mnd siden ble jeg operert pga en graviditet utenfor livmor eller som det heter exu. Det var en dramatisk operasjon hvor jeg hadde indre blødninger og mer! måtte selvfølgelig fjerne ene egglederen. Jeg ble fortalt at det er 50% sjanse at det skjer igjen, og jeg sliter med depresjoner og sorg over dette med tanke på at dette er noe jeg og min samboer virkelig ønsker. Barn er et stort ønske (selvom jeg vet det ikke er en menneskerett) men å være gravid og føde barn med den jeg elsker er et av mine høyeste ønsker. Det jeg vil med dette inlegget er vel å høre om noen som har gått gjennom ca. det samme og som har fått det helt fint til i ettertid :) Anonymkode: 80db8...4c0
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Moren min ble gravid utenfor livmoren og måtte fjerne en eggleder. Hun ble gravid med meg og broren min etter dette så der er håp Anonymkode: 05301...024
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #3 Skrevet 14. juni 2018 Samme her. Både min søster og jeg er "laget" med en eg gleder Anonymkode: 9b194...add
skruf Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 Jeg har opplevd det samme. Egglederen sprakk, så det ble veldig dramatisk. Ble gravid kort tid igjen etter operasjon og karantenetiden etter operasjonen (måtte vente 6 uker med å ha samleie) Var i mai egglederen sprakk og jeg ble gravid igjen i august. Da jeg ble gravid så fikk jeg ultralyd i uke 5 eller 6 for å sjekke at embryoet lå i livmoren og ikke utenfor livmoren.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #5 Skrevet 14. juni 2018 Hei, det er ikke 50% sjanse for at det skjer igjen, men 50% større sjanse for at det skjer igjen! Dvs, at det er mer sannsynlig at det skjer med deg enn andre som ikke har hatt det, men ikke at hver andre graviditet blir ex.u. Jeg har hatt ex.u en gang, flere andre graviditeter etter dette hvor ex.u ikke var problemet, og snart to barn. Du bør ta tidlig ultralyd neste graviditet Anonymkode: 97cca...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #6 Skrevet 14. juni 2018 Jeg har hatt det, følte det akkurat som deg. Men ble fort gravid igjen etter exu OG det med tvillinger! Ikke la det knekke deg❤️ Anonymkode: e1df2...7dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå