Snøhvit Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 Jeg og barnet har flyttet 2,5 t fra pappan. Regner ikke med at han vil opprettholde 2.hver helg med samvær pga lang reisevei (5t t/r), men kanskje til hver 3.helg (langhelg) i stedet... Hvordan er det med utgifter til reise ved henting/avlevering... Er det slik at jeg plikter å dele denne utgiften med han evnt? Jeg har hovedomsorgen, så han har jo kun krav på ordinært samvær... Noen med erfaring?
Gjest Madam Felle Skrevet 2. mars 2005 #2 Skrevet 2. mars 2005 Dere deler på den utgiften etter de nye reglene.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #3 Skrevet 2. mars 2005 Du flyttet, men far må likevell dele utgiftene med deg. Hvordan % andelen blir beror på inntektene deres og forholdet dem i mellom. Det er altså ikke gitt at det blir 50/50.
Far til 2 Skrevet 3. mars 2005 #4 Skrevet 3. mars 2005 Det er desverre ikke slik at den av foreldrene som blir boende slipper å delta i reiseutgiftene. Den som fratar barna mye av samværet ved å flytte langt kan desverre fortsatt unngå deler av slike reiseutgifter ved å overføre deler av disse på sin tidligere partner. Dette er en kjent starffemetode hos flere foreldre. Samværsforeldre som flytter langt bort signaliserer at de ikke bryr seg om sine barn lenger. Bostedsforeldre som flytter langt bort gir enda sterkere signaler om at de ikke bryr seg om barna ved å frata dem både samværsforelder og nærmiljø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå