AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #1 Skrevet 14. juni 2018 Jeg og to venninner skal på ferie til Italia i august rettere sagt Napoli. Og jeg er nysgjerrig på italienske menn. Synes at italienere er vakre mennesker, Men jeg har erfaring eller kjennskap med dem. Har hørt både positive og negative historier om italienske menn alt fra hvor innpåslitne og direkte de kan være mot jenter til hvor snille og sjarmerende de er, En venninne som tidligere har studert i Italia fortalte meg at som kvinne så vil en få mer oppmerksomhet fra italienske menn enn hva man er vant til av fra norske menn men fortalte også at italienske menn er veldig direkte og at det i noen tilfeller kan føles ubehagelig. Har noen her inne vært i Italia og har noen erfaring med italienske menn? Anonymkode: 4dc42...527
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #2 Skrevet 14. juni 2018 Har bodd i Italia, og har ikke spesielt sansen for italienske menn. De er velstelte ofte, og ja, de er mer åpne. Følte det ikke så ubehagelig, det er jo bare og avvise. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke tiltrekkes dem? Men husk at nordmenn kan bli litt innbilske når de kommer til utlandet. Det er nok fort gjort og legge mer i komplimenter osv når man er vant til og komme fra et land vi ikke viser så mye åpenhet. Det altså ikke nødvendigvis det at de prøver seg. Erfaringen med italienske menn var at de er forskjellige som alle andre. Men generelt mer velstelte og "varme". Deler av Italia er det en del mafia da, så mange er nok mer kriminelle i tillegg. Anonymkode: 04953...a34
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #3 Skrevet 14. juni 2018 Italienske menn bor hjemme til de er 40 🙄 Anonymkode: 0f33b...30b 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Italienske menn bor hjemme til de er 40 🙄 Anonymkode: 0f33b...30b og så ?? Er det plass er det vel ikke noe problem... Jeg kjenner mange som bor hjemme hvis de har en reisejobb, eller de flytter hjem igjen for en kortere periode fordi det lønner seg økonomisk. Hvorfor skal man ta opp plasser utenfor, som andre kan trenge mer? Er det en sånn fasadegreie? "jeg vil ha en mann som bygger et stort fint hus slik at jeg kan skryte av våre barns oppvekststed til familie og venner" litt satt på spissen men jeg føler det er litt sånn.. Anonymkode: 04953...a34 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #5 Skrevet 22. juni 2018 Jeg har datet italienske menn. De er utro og har dårlig kvinnesyn. I tillegg har de dårlige kristne verdier og moraler. Ville holdt meg unna! Italienske menn er Europas svar på brasilianske menn, de er like dårlige der borte med sin manglende moral og ræva kvinnesyn. Nei fysj. Anonymkode: c0e0d...ba4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #6 Skrevet 22. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet italienske menn. De er utro og har dårlig kvinnesyn. I tillegg har de dårlige kristne verdier og moraler. Ville holdt meg unna! Italienske menn er Europas svar på brasilianske menn, de er like dårlige der borte med sin manglende moral og ræva kvinnesyn. Nei fysj. Anonymkode: c0e0d...ba4 Hvor mange har du datet, egentlig? Nok til å kunne uttale deg om halve Italias befolkning? Anonymkode: ee96e...760 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #7 Skrevet 22. juni 2018 Menn er menn! Har datet en italiener og hadde en i overkant itallian staillion etter meg som var ekstremt direkte ja og hadde ett ufordragelig kvinnesyn. Han jeg datet var veldig ærlig om det norske menn gjerne hadde holdt kjeft om, fordelen var at jeg visste hva jeg gikk til, men fikk skikkelig nok etter en tid. Man finner bra og mindre bra i alle kulturer og folkeslag, de har bare forskjellige fremtrendner ift møte med kvinnen, men de er menn alle sammen med samme intensjoner. Dét er globalt, og som sakt, bare forskjellige måter å gjøre det på. Anonymkode: 7e012...f2c
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #8 Skrevet 22. juni 2018 Har datet to italienske menn. Elendig hygiene, elendig sex, elendig kvinnesyn. Kunne vært venner med begge fordi de er morsomme, men kjæreste? Aldri. Anonymkode: 26a24...ea2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #9 Skrevet 22. juni 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn er menn! Har datet en italiener og hadde en i overkant itallian staillion etter meg som var ekstremt direkte ja og hadde ett ufordragelig kvinnesyn. Han jeg datet var veldig ærlig om det norske menn gjerne hadde holdt kjeft om, fordelen var at jeg visste hva jeg gikk til, men fikk skikkelig nok etter en tid. Man finner bra og mindre bra i alle kulturer og folkeslag, de har bare forskjellige fremtrendner ift møte med kvinnen, men de er menn alle sammen med samme intensjoner. Dét er globalt, og som sakt, bare forskjellige måter å gjøre det på. Anonymkode: 7e012...f2c Ts her igjen! Alle mennesker er jo forskjellige, Men har hørt fra flere venninner at italienske menn vanligvis er langt mer direkte og pågående enn hva vi er vant til fra norske eller andre europeiske menn. En venninne fortalte blant annet at "Italienske menn kan presse tunga dems i munnen på deg rett etter at de har sagt ciao, bella", Og hun følte seg ukomfortabel blant innpåslitne og pågående italienske menn. Men nå skal en ikke hive alle under en og samme kam Du har nok rett i det du sier at man finner ulike menn i alle land og kulturer, Men jeg har hørt at italienske menn er mer åpne og direkte enn hva norske menn vanligvis er. haha! ja, Du har nok helt rett, Menn kan være både gode og dårlige skuespillere. Anonymkode: 4dc42...527
BiancaWhite Skrevet 22. juni 2018 #10 Skrevet 22. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet italienske menn. De er utro og har dårlig kvinnesyn. I tillegg har de dårlige kristne verdier og moraler. Ville holdt meg unna! Italienske menn er Europas svar på brasilianske menn, de er like dårlige der borte med sin manglende moral og ræva kvinnesyn. Nei fysj. Anonymkode: c0e0d...ba4 Off.. Er så komisk med dere som har erfaring og"ville holdt meg unna!" og "dårlig kvinnesyn" er alltid svaret uansett da når det diskuteres menn utenfor Skandinavia. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #11 Skrevet 22. juni 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har datet to italienske menn. Elendig hygiene, elendig sex, elendig kvinnesyn. Kunne vært venner med begge fordi de er morsomme, men kjæreste? Aldri. Anonymkode: 26a24...ea2 Okay. Hvordan var personlighet dems i forhold til norske menn? Jeg har alltid hørt at italienske menn generelt sett har bedre hygiene og er mer velstelte enn hva norske menn er. Men jeg også som du sier hørt at italienske menn har et dårlig kvinnesyn og at det er en stor "macho" kultur i Italia og t.o.m at italienske menn nærmest "får lov" til og ha elskere av kjæresten/kona!!?, Men om dette gjelder jo ikke alle italienske menn. Jeg har hørt flere venninner si at italienere har mere sjarm og er mer romantiske enn hva den vanlige norske mannen er, Har du noe kjennskap til det eller? . Anonymkode: 4dc42...527
Gjest Kritt Skrevet 22. juni 2018 #12 Skrevet 22. juni 2018 Italienske menn er selvfølgelig forskjellige. Men om en skal generalisere er nok italienske menn, og særlig menn fra sør-Italia nokså gammeldagse i sitt kvinnesyn. Likestillingen har ikke kommet langt der nede, i hvertfall ikke i forhold til hva vi er vant til.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #13 Skrevet 22. juni 2018 On 6/14/2018 at 2:22 AM, AnonymBruker said: Jeg og to venninner skal på ferie til Italia i august rettere sagt Napoli. Og jeg er nysgjerrig på italienske menn. Synes at italienere er vakre mennesker, Men jeg har erfaring eller kjennskap med dem. Har hørt både positive og negative historier om italienske menn alt fra hvor innpåslitne og direkte de kan være mot jenter til hvor snille og sjarmerende de er, En venninne som tidligere har studert i Italia fortalte meg at som kvinne så vil en få mer oppmerksomhet fra italienske menn enn hva man er vant til av fra norske menn men fortalte også at italienske menn er veldig direkte og at det i noen tilfeller kan føles ubehagelig. Har noen her inne vært i Italia og har noen erfaring med italienske menn? Anonymkode: 4dc42...527 Vi får se........ For feminister, er "cat-calling" bare eksotisk når det skjer i Italia (noe som skjer hele tiden), av Italienere som gjerne har ekstra mye ottomansk blod i seg. Men det er ikke så rart, skandinaviske kvinner er viden kjent for å spre bena i spagaten når de er i Spania/Italia. Anonymkode: c8a83...0e5
BiancaWhite Skrevet 22. juni 2018 #14 Skrevet 22. juni 2018 3 timer siden, Kritt skrev: Italienske menn er selvfølgelig forskjellige. Men om en skal generalisere er nok italienske menn, og særlig menn fra sør-Italia nokså gammeldagse i sitt kvinnesyn. Likestillingen har ikke kommet langt der nede, i hvertfall ikke i forhold til hva vi er vant til. Hvorfor tar alltid likestilling fokus? 😛 så lenge man slipper omskjæring, tvang av tildekning , tvangsekteskap og pliktsex så er det vel ikke så ille?!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #15 Skrevet 22. juni 2018 På 14.6.2018 den 2.45, AnonymBruker skrev: og så ?? Er det plass er det vel ikke noe problem... Jeg kjenner mange som bor hjemme hvis de har en reisejobb, eller de flytter hjem igjen for en kortere periode fordi det lønner seg økonomisk. Hvorfor skal man ta opp plasser utenfor, som andre kan trenge mer? Er det en sånn fasadegreie? "jeg vil ha en mann som bygger et stort fint hus slik at jeg kan skryte av våre barns oppvekststed til familie og venner" litt satt på spissen men jeg føler det er litt sånn.. Anonymkode: 04953...a34 La meg si det sånn: Menn som har bodd hjemme hos mamma til de er 40 har sjelden vært nødt til å lære seg elementære ting som å vaske og rydde etter seg. Og når man er 40 er både vaner og uvaner ganske inngrodd og vanskelig å gjøre noe med. (Dette gjelder vel egentlig uansett nasjonalitet, men etter det jeg har forstått er det vanligere i Italia enn mange andre steder.) Anonymkode: 94e59...489
Gjest Kritt Skrevet 22. juni 2018 #16 Skrevet 22. juni 2018 1 time siden, BiancaWhite skrev: Hvorfor tar alltid likestilling fokus? 😛 så lenge man slipper omskjæring, tvang av tildekning , tvangsekteskap og pliktsex så er det vel ikke så ille?! Jeg foretrekker likestilte forhold der en har samme muligheter og utfordringer.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #17 Skrevet 22. juni 2018 21 minutter siden, Kritt skrev: Jeg foretrekker likestilte forhold der en har samme muligheter og utfordringer. Gjensidig respekt er det viktigste for meg, uavhengig av land. Anonymkode: 04953...a34 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2018 #18 Skrevet 22. juni 2018 Har bodd der i 5 år. Utrolig stor forskjell på nord- og søritalienere. Nord er mange hakk bedre. Anonymkode: 7e397...afc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå