Gå til innhold

Arbeidsledig. Arbeidsgiver jeg ønsker å jobbe hos har utlyst deltidsstilling, jeg trenger heltid. Vits i å søke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En arbeidsgiver jeg har veldig lyst til om å jobbe hos har utlyst en fast stilling. Dessverre er det snakk om en deltidsstilling med relativt lav stillingsprosent. Jeg er avhengig av å jobbe minst 80%, helst 100%. Dette er snakk om en arbeidsplass som stort sett har åpent 10 timer i døgnet, noen ganger mer ved arrangementer. De har åpent syv dager i uka og stenger kun noen få dager i året (kan telles på en hånd). Det er gode muligheter for ekstravakter, noe som også står i stillingsannonsen.

Jeg er fristet til å søke, tenker at om jeg får en fot innenfor og gjør en god jobb er det mulig å få en større stilling. Tenker jeg feil? Er det evt. innafor å ringe de som står oppgitt som kontaktpersoner i stillingsannonsen og spørre mer rundt det? Eller er det bedre å bare søke og evt. ta det opp om jeg kommer til intervju?

Mvh TS🌹

Anonymkode: 4cbde...a44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Lykke til 😁

• Liker 1
Skrevet

Klart det er vits å søke. Som du skriver; gode muligheter for ekstravakter.

Og så har du i verste fall en deltidsstilling, mens du ser deg om etter større stillinger. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre med en deltidsstilling enn å gå helt ledig, både med tanke på hva ledighet gjør med deg og med tanke på CVen. Så søk, selv om denne jobben kanskje kun blir midlertidig, om det viser seg at det likevel ikke er mulig å få utvidet stillingsandelen.

Anonymkode: d369c...9d0

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du søker får du i alle fall ikke jobb, forstår ikke helt logikken din. 

Anonymkode: 9b281...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Grunnen til at jeg er litt tvilende er at den faste stillingsprosenten kun er på 30% og som skrevet i HI er jeg avhengig av å jobbe minimum 80%, helst 100%. Selv med gode muligheter for ekstravakter blir det kanskje i overkant å forvente å få nok ekstravakter, men samtidig tenker jeg jo at om jeg har en deltidsjobb blir det vel lettere å få deltidsjobb nummer to for å fylle opp stillingsprosenten inntil jeg får meg en heltidsjobb. Som dere skjønner, masse rare tanker. Har aldri hatt annet enn heltidsjobber, bortsett fra ved siden av skole for noen år siden da, så det å evt. ha flere deltidsjobber er nytt for meg og noe jeg ikke har erfaring med fra før.

Mvh TS🌹

Anonymkode: 4cbde...a44

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...