AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Går det an å sjekke hvilke personer som jobber et sted, sånn på nett eller noe uten å måtte gi noe opplysninger om meg selv? Finner ikke noe ansattliste på nett... Grunnen til at jeg vil sjekke er uvesentlig. På forhand takk. Anonymkode: 89c9e...db3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 Grunnen til at du vil sjekke er ikke uvesentlig hvis du vil ha et svar fra meg. Anonymkode: 195e3...0ba 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Det kommer vel an på. Noen bedrifter har jo dette lett tilgjengelig på nett, andre ikke. Men såvidt meg bekjent finnes det ikke noe ansattregister ala skattelistene. Anonymkode: 43a5d...66a
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Grunnen til at du vil sjekke er ikke uvesentlig hvis du vil ha et svar fra meg. Anonymkode: 195e3...0ba Okei, fordi jeg tror vedkommende som jobbet på det stedet mistet jobben grunnet taushetsplikt, men påstår at h*n jobber der enda. Derfor jeg ville sjekke det anonymt. Anonymkode: 89c9e...db3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 Det spørs veldig på hva slags firma og ansettelsesforhold det er. Noen steder er det full opplysning andre steder finner du kun bedriftsledere. Enkelte steder som brønnøysundregisteret må du vel logge deg inn og identifisere deg for å hente opplysninger som privatperson. Anonymkode: 044a9...957
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Går det an å sjekke hvilke personer som jobber et sted anonymt? Hvis de jobber anonymt så er det sikkert en grunn for det. Anonymkode: 8c532...11f 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis de jobber anonymt så er det sikkert en grunn for det. Anonymkode: 8c532...11f Jeg vil være anonym når jeg sjekker det, jobben er ikke anonym. Anonymkode: 89c9e...db3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #8 Skrevet 13. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei, fordi jeg tror vedkommende som jobbet på det stedet mistet jobben grunnet taushetsplikt, men påstår at h*n jobber der enda. Derfor jeg ville sjekke det anonymt. Anonymkode: 89c9e...db3 Avhengig av hva slags yrke det er er det vel riktigst å gi beskjed til stedet han påstår å jobbe. Jeg antar du vil få det avkreftet/bekreftet om det fortsatt er et ansettelsesforhold der. Anonymkode: 044a9...957
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #9 Skrevet 13. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Avhengig av hva slags yrke det er er det vel riktigst å gi beskjed til stedet han påstår å jobbe. Jeg antar du vil få det avkreftet/bekreftet om det fortsatt er et ansettelsesforhold der. Anonymkode: 044a9...957 Påstander om at noen jobber et sted de ikke jobber, antar jeg at firma selv tar på alvor da det ødelegger kredibiliteten firma har utad. Anonymkode: 044a9...957 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #10 Skrevet 13. juni 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avhengig av hva slags yrke det er er det vel riktigst å gi beskjed til stedet han påstår å jobbe. Jeg antar du vil få det avkreftet/bekreftet om det fortsatt er et ansettelsesforhold der. Anonymkode: 044a9...957 Ja, jeg vil vite om det fortsatt er et ansettelsesforhold der. Anonymkode: 89c9e...db3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #11 Skrevet 13. juni 2018 Ring arbeidsplassen og si at du har funnet en pose med noen papirer på fortauet utenfor og spør om NN jobber der. Du kan godt levere det på politistasjonen istedenfor, altså, men hvis det er sånn at vedkommende jobber der så kanskje du kan levere det i skranken der på vei hjem i dag, så slipper du omveien til politistasjonen? Anonymkode: b5cf4...6c8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #12 Skrevet 13. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ring arbeidsplassen og si at du har funnet en pose med noen papirer på fortauet utenfor og spør om NN jobber der. Du kan godt levere det på politistasjonen istedenfor, altså, men hvis det er sånn at vedkommende jobber der så kanskje du kan levere det i skranken der på vei hjem i dag, så slipper du omveien til politistasjonen? Anonymkode: b5cf4...6c8 NB, husk å stille mobilen inn på skjult nummer før du ringer. Kleint hvis vedkommende fortsatt jobber der og de sjekker nummeret som ringte når det aldri dukker opp noen pose i skranken. Anonymkode: b5cf4...6c8
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #13 Skrevet 14. juni 2018 Observer fra en bil hvem som går inn på arbeidsplassen i tidsrommet 07:00-09:00. Ring bedriften å be om å få snakke med vedkommende. Gi et falsk navn hvis spurt. Google social engineering. Siden du sier mistanke om brudd på taushetsplikten så er det nærliggende å tro at det er snakk om en offentlig arbeidsgiver. I så fall send en innsynsforespørsel til etaten hvor du ber om en liste over hvem som jobber der. Det har du og alle andre krav på å få vite helt anonymt. Anonymkode: 6be98...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå