Snøhvit Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 Har flyttet - og det eneste som er mulig å få tak i av barnepass er svart dagmamma. Jeg er alenemor, og får da i utg. pkt dekket opptil 64% av utgiften, men det går jo ikke nå som dagmammaen er svart... Er det noen andre som har funnet en løsning?? Har jo ikke så mye penger å rutte med... Og jobbe må jeg jo...
Gjest LoisLane Skrevet 2. mars 2005 #2 Skrevet 2. mars 2005 Kan du ikke spørre om dagmammaen din vil arbeide hvitt?
Snøhvit Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2005 Har spurt, men da måtte hun ha satt opp prisen - for å kompensere for hennes gamle lønn... Hun skal nå ha 200,- pr dag.. dvs 4000 i mnd ca for full pris... Og det er det eneste jeg har funnet som er ledig her - og tro meg jeg har sjekket alt...
Gjest Madam Felle Skrevet 2. mars 2005 #4 Skrevet 2. mars 2005 Du kan få en bekreftelse av henne på hva du betaler, uten at du behøver oppgi det på likningskontoret. Så får du dekket 64% av barnepasset, men du får ikke fratrekk på skatten ol, for det blir ikke ført opp på henne, men du får det som en ekstra inntekt på din likning. Men det er ikke mye du må skatte av det.
Snøhvit Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2005 Er det et eget skjema som hun da kan fylle ut? Og hvor får jeg evnt dette??
Gjest Melk Skrevet 2. mars 2005 #6 Skrevet 2. mars 2005 Er det ikke dette man har kontantstøtten til?
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #8 Skrevet 2. mars 2005 Jeg hadde svart dagmamma da jeg var alenemor. Trygdekontoret trengte kun et navn på barnepasser. De gjorde ikke noe mer ut av det. Hør med trygdekotoret ditt.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #9 Skrevet 3. mars 2005 Du får skjema for støtte av barnepass på trygdekontoret. Få dagmamma til å skrive under der. Disse skjemaene blir ikke sendt til ligningskontoret så det er ikke noe problem. :-) Jeg har selv vært svart dagmamma for alenemødre og det gikk så fint så.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #10 Skrevet 4. mars 2005 Har ikke alenemødre fortrinnsrett til plassene i barnehagene da? Har du søkt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå