Gå til innhold

New York i høst - hvor bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne samt våre døtre på 15 og 17 år planlegger en uke i New York i oktober. Vi er alle enige om at vi skal bo på Manhatten, første gang i NY så må vi nesten bo der 😊 Vi er også enige om at vi skal bo et sted fra 58th st eller lavere - men hvor?

Vi får masse ulike råd; midt på Times Square, ikke på Time Square, Soho, Chelsea, meat packing distrikt osv.

Er det noen som kan dele erfaring med oss? Et bra hotell som ikke er altfor dyrt. Vi håper å komme under 3000 pr døgn for dobbeltrom. Hadde vært moro å bo på et hotell som jentene syntes var tøft.

Vi skal gjøre typiske turistting og ser for oss at vi kommer oss greit dit vi ønsker. Men plasseringen av hotell er viktig. 

Anonymkode: 06f7d...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mitt absolutte favorithotell i New York er The Standard, Highline i Meatpacking district. Veldig hyggelig nabolag med masse spisesteder, butikker osv. Om jentene har sett Gossip Girl kjenner de nok igjen Boom Boom Room, som er baren på toppen. I senere tid har kjendiser som Katy Perry arrangert afterparty etter The Met Gala der. Hotellet ligger i gangavstand til bygningen der Friends-gjengen bodde og huset til Carrie Bradshaw (altså der fasadene på disse ble filmet).  14th street stasjon ligger ca 10 minutters gange fra hotellet om dere skal bruke subwayen som transportmiddel.

Prismessig ligger det nok litt over det dere ønsker, men meld dere på nyhetsbrevet til The Standard hotellene, så får dere epost når det er rabattkoder på gang. Nå har de en rabattkode som gir opptil 30% rabatt på opphold t.o.m. 3. september ved booking senest 19. juni. 

Lagt til: Hadde ikke giddet å bo i området rundt Times Square. Mye turistfeller og betongjungel. 

Endret av Christiane_W
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Cassa hotel Times sqware. Et ganske nytt hotell, og ligger bare kort vei til times square, flybusser og alt. Helt supert hotell. Jeg fikk bo der billig, men prisene kan variere. Elsket hotellet!!!!

Endret av Marina234
Skrevet

Jeg støtter rådet om å IKKE bo i nærheten av Times Square. Det er bare reklame, turister, kjederestauranter, kjas og mas.

Vi har bodd i Soho 3 ganger. På ett hotell som heter The Dominick. (Tidligere Trump Soho.) Det koster som regel en del mer enn du stimulerer men de har ofte kampanjer.

Vi syns imidlertid at Soho egentlig er litt for langt ned på Manhattan. Vi skal derfor bo i Midtown (litt vest for Empire) denne gangen. Hotellet ser veldig fint ut, men siden vi da enda ikke har vært der er det vanskelig å anbefale egentlig. Men det heter Kimpton Eventi. Husker ikke hva de rimeligste rommene lå på i pris.

Vi tror dette er en bedre beliggenhet for oss. Kortere vei når man vil besøke Central Park og Upper East/West side. Samtidig ikke såååå langt ned til Soho og Chinatown etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere som har svart. The Standard Highline ser utrolig stilig ut, men men en pris på 4000 pr døgn er det for mye. Cassa Hotel Time Square ser også bra ut, men så var det det å ikke på rundt Times Square. 

Synes det er kjempevanskelig å velge, på en måte trenger det jo ikke være så fint, regner med at vi blir mye ute og at rommet stort sett vil være å dusje og sove i. Men samtidig vil vi ikke bo dårlig siden det nok blir lenge til neste besøk og det å bo bra er en del av hele opplevelsen. 

Har sett på et hotell som har ganske god pris og gode tilbakemeldinger. Washington Square Hotell. Deg ligger på 7th st. Blir det for langt vekk?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk til dere som har svart. The Standard Highline ser utrolig stilig ut, men men en pris på 4000 pr døgn er det for mye. Cassa Hotel Time Square ser også bra ut, men så var det det å ikke på rundt Times Square. 

Synes det er kjempevanskelig å velge, på en måte trenger det jo ikke være så fint, regner med at vi blir mye ute og at rommet stort sett vil være å dusje og sove i. Men samtidig vil vi ikke bo dårlig siden det nok blir lenge til neste besøk og det å bo bra er en del av hele opplevelsen. 

Har sett på et hotell som har ganske god pris og gode tilbakemeldinger. Washington Square Hotell. Deg ligger på 7th st. Blir det for langt vekk?

For langt vekk fra hva nøyaktig?

Anonymkode: 683c8...5ed

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt mye bra om Jane Hotel, men har ikke bodd der selv. Det ligger et par kvartaler sør for The Standard, Highline, så samme nabolag. Det billigste alternativet der er rom uten bad på rommet, de koster drøyt 1000 kr/natt for enkeltrom, litt mer for dobbeltrom med køyeseng. De har også rom med bad, de koster fra 2000 kr/natt. I følge de jeg kjenner som har bodd der er de flinke til å holde fellesbadene rene og det er lite kø. https://www.thejanenyc.com/rooms/

Har også hørt positive ting om Dream Downtown https://www.dreamhotels.com/downtown/default-en.html i samme område.

Skrevet

Ser at du skriver Manhattan, men jeg ville tatt toget under elven og over til New Jersey. Nærmere Down town enn 58. Gate. Her bør du romslig og eksklusivt til en brøkdel av prisen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt 😂 «sentrum»? Har vel tenkt at man bør bo i nærheten av sentral park evt opp mot times square. Vet altså ikke hvorfor 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Mannisinbestealder skrev:

Ser at du skriver Manhattan, men jeg ville tatt toget under elven og over til New Jersey. Nærmere Down town enn 58. Gate. Her bør du romslig og eksklusivt til en brøkdel av prisen.

Vi har bestemt oss for at vi vil bo på Manhatten. Vet at det er rimeligere utenfor, men det er altså en utgift vi har bestemt oss for å ta. Men takk for svar uansett. 😊

ts

Gjest Overrasket
Skrevet
On 6/17/2018 at 9:37 PM, Mannisinbestealder said:

New Jersey er en stat, New York City er en by. Det er som å si "Ikke bo i Oslo sentrum, du bør heller dra over til til Akershus og bo for en brøkdel av prisen". 

Skrevet

Yotel! Kuleste hotellet jeg har bodd på! :) Ligger nesten helt ute med sjøen på West side, i rett linje mot øst har dere Times Square. Sentralt, men ikke midt i kaoset. Flere subway stasjoner å velge mellom. Superhyggelig personale, hippe og moderne rom med svære senger som kan styres med en kontroll. Gratis kaffe og muffins på morgenen til alle gjester. Vi fulgte med på tilbud på hotell i mange mnd i forveien og fikk faktisk dobbeltrom her til ca 1200 kr natta om jeg ikke husker helt feil. Men vi var der i ganske mange dager, så fikk litt rabatt pga. antall netter også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den som har gitt råd om å ikke bo over 58. gate har ikke peiling. Har vært ofte i NY, både jobb og privat, og foretrekker selv litt oppover på Upper West Side (nær subway), pga stemningen der og nærheten til Central Park (bestill bord for lunch på the Boat House, skikkelig NY-feeling og kjent fra mange filmer), ikke SÅ langt fra 5th Ave og Madison Ave., Guggenheim og masse kafeer (Magnolia Bakery, Levain bakery mm) og butikker.

Ha med gode sko, NY er en by man bør oppleve til fots uansett alder.

Anonymkode: 1a891...3be

Skrevet (endret)

Jeg elsket å bo nær Times sqware. Jeg bodde på Cassa Hotel  Times  Square. Masse restauranter, masse severdigheter og følte en trygghet av å ha mye mennesker rundt. Men jeg leser at noen liker bedre å bo utenfor times square.  Kjenner en som bodde utenfor. Men hun angret  for hun måtte dra et stykke for å komme seg innover til Manhattan  og times  square  hver dag. For hun synes at det var i times  square  og manhatten  alt skjedde. Jeg elsket de områdene av byen. Men smak  og behag :)

New York var en fantastisk opplevelse:) .Jeg vil gjerne tilbake dit :) 

Endret av Marina234
Skrevet
5 timer siden, Marina234 skrev:

Jeg elsket å bo nær Times sqware. Jeg bodde på Cassa Hotel  Times  Square. Masse restauranter, masse severdigheter og følte en trygghet av å ha mye mennesker rundt. Men jeg leser at noen liker bedre å bo utenfor times square.  Kjenner en som bodde utenfor. Men hun angret  for hun måtte dra et stykke for å komme seg innover til Manhattan  og times  square  hver dag. For hun synes at det var i times  square  og manhatten  alt skjedde. Jeg elsket de områdene av byen. Men smak  og behag :)

New York var en fantastisk opplevelse:) .Jeg vil gjerne tilbake dit :) 

Altså, Times Square er en bitteliten del av Manhattan. Man kan bo på Manhattan og være flere kilometer unna Times Square, det er en stor bydel. 

Jeg har vært flere ganger i New York og bor alltid på Manhattan, men synes som @*Emma* at Times Square og området rundt er preget av turister, kjederestauranter, kjas og mas. Det er selvsagt smak og behag, noen liker det, aldre liker det ikke. Min mening er at det er mange områder på Manhattan som er hyggeligere enn området rundt Times Square. 

Om jeg først skulle bodd ved Times Square ville jeg valgt et hotell som ligger mer midt "i gryta" enn Cassa Hotel Times Square en kilometer unna, som f.eks. Sanctuary. Det ligger i en av sidegatene til Times Square, bare et steinkast unna (ca 100 m). Kjenner flere som har bodd der og vært veldig fornøyde. Har vært på rooftop baren der et par ganger og det er et hyggelig sted å sitte på ettermiddagen/kvelden. Man er skjermet fra kjas og mas, men samtidig føler man det pulserende livet i området.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at man bør unngå TS, men en gang bodde jeg på Hilton på TS, og det var skikkelig artig å bo i etasje 100+ (husker ikke, men høyt var det). Så jeg anbefaler et hotell i en skyskraper, gir en ekstra opplevelse når man vel drar til NYC!

Anonymkode: 2970a...a62

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2018 den 18.06, Lumos skrev:

Yotel! Kuleste hotellet jeg har bodd på! :) Ligger nesten helt ute med sjøen på West side, i rett linje mot øst har dere Times Square. Sentralt, men ikke midt i kaoset. Flere subway stasjoner å velge mellom. Superhyggelig personale, hippe og moderne rom med svære senger som kan styres med en kontroll. Gratis kaffe og muffins på morgenen til alle gjester. Vi fulgte med på tilbud på hotell i mange mnd i forveien og fikk faktisk dobbeltrom her til ca 1200 kr natta om jeg ikke husker helt feil. Men vi var der i ganske mange dager, så fikk litt rabatt pga. antall netter også :)

Yotel har vi faktisk sett på tidligere. Ser veldig bra ut og har god rating på TripAdvisor. Absolutt en god kandidat. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2018 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Den som har gitt råd om å ikke bo over 58. gate har ikke peiling. Har vært ofte i NY, både jobb og privat, og foretrekker selv litt oppover på Upper West Side (nær subway), pga stemningen der og nærheten til Central Park (bestill bord for lunch på the Boat House, skikkelig NY-feeling og kjent fra mange filmer), ikke SÅ langt fra 5th Ave og Madison Ave., Guggenheim og masse kafeer (Magnolia Bakery, Levain bakery mm) og butikker.

Ha med gode sko, NY er en by man bør oppleve til fots uansett alder.

Anonymkode: 1a891...3be

Hm. Omtrent alle vi har snakket med og det vi har funnet på nett fraråder upper west side. Ikke fordi det er dårlig, men fordi det oppfattes mer som boligområde, stille (kjedelig) og dyrt. Vi holder nok fast på vår opprinnelige plan med å finne et sted nedenfor 58th st. Men takk for innspill 😊

Og gode sko er en selvfølge. Det blir mye gåing 

ts

Skrevet

Hei. Jeg kom akkurat fra New York, har vært der 4 ganger nå på noen få år. Jeg har bodd ulike steder. Jeg har bodd på times square - the row hotel, Tidligere Trump Soho, Waldorf Astoria og nå Radisson Martinque på 34th street herald square. Det fine med new york er at bare man bruker subwayen eller føttene kommer man langt. Men ang beliggenhet syns jeg det siste jeg bodde på var best -Radisson martinque på herald square. Få minutter unna Empire state, masse gode restauranter i nærheten, man kan fint gå til times square området og central park, men også fint gå ned til Soho og området der. Hun jeg reiste med var hun jeg reiste med i desember 2016, og var enig i at dette var den beste beliggenheten. Fint hotell, rent og pent og hyggelige ansatte. Anbefales. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...