Gå til innhold

Stiv i nakke, skuldre og rygg - kiropraktor eller fysioterapeut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På grunn av jobben min sliter jeg veldig med stive muskler i nakken, skuldrene og i øverste del av ryggen. Har tenkt tanken på å gå til kiropraktoren som jeg har vært hos før og var veldig fornøyd med, men det er så utrolig dyrt, så da vurderer jeg fysioterapeut isteden. Hvilken forskjell er det i behandlingen hos fysio kontra hos kiropraktor? Er litt skeptisk til fysioterapeut fordi flere i familien min har vært først hos fysioterapeut for så å kutte det ut og heller gå til kiropraktor, fordi behandlingen hos fysioterapeut ikke virket. Men om jeg kan spare noen kroner, så er jeg villig til å heller gå til fysio. Noen erfaringer her?

Anonymkode: db642...c83

Skrevet

Har ikke erfaring selv, men er det ikke verd et forsøk for å bli bedre? Kanskje du vil få et treningsprogram som kan forhindre at du blir stiv i musklene igjen? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med svak ryggmuskulatur og låsninger. Har gått til fysioterapeut, kiropraktor og thaimassør. For min del var fysioterapeut bortkastet tid og penger. Hun var mest opptatt av å vise meg ulike treningsøvelser. Tenkte langsiktig. Tok knapt på ryggen min. 

Kiropraktoren helbredet meg! I hvert fall for en lang periode. Med ett knekk klarte han å få bort låsningen min. Jeg går til han hver gang det topper seg. 

Thaimassør har jeg også fått utbytte av. Hun masserer hardt. Kjenner meg lettere etterpå 

Anonymkode: 1b745...98a

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å svøm fast i svømmehallen. Verdens beste trening, og helt uten belastning!

Anonymkode: fbda5...43b

AnonymBruker
Skrevet

Manuellterapeut er det jeg er mest fornøyd med! 

Anonymkode: fd30f...c63

AnonymBruker
Skrevet

Naprapat! Dyrt, ja, men det trengs som regel ikke så veldig mange behandlinger!:)

Anonymkode: 840c5...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Treningsstudio/timer på klatresenter var det som hjalp mest :)

Anonymkode: 108ce...e87

AnonymBruker
Skrevet

Da tror jeg ikke fysioterapeut er noe for meg egentlig, tror egentlig det er muskelknuter og generelt anspente muskler jeg sliter med. Da hjelper det vel ikke med treningsøvelser, eller? Takk for svar alle!

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg ikke fysioterapeut er noe for meg egentlig, tror egentlig det er muskelknuter og generelt anspente muskler jeg sliter med. Da hjelper det vel ikke med treningsøvelser, eller? Takk for svar alle!

Treningsøvelser er det eneste som hjelper for mine muskelknuter og anspente muskler, hvis vi snakker om på sikt. Massasje og kiropraktor kan til en viss grad gi midlertidig lindring (og hjelpe meg hvis noe har knyttet seg så hardt at jeg ikke får det opp), men yoga, klatring, styrke, holdningsøvelser er det eneste som egentlig gir lindring. Avspenningsøvelser kan også hjelpe noe. 

Anonymkode: 108ce...e87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...