Gå til innhold

Mange uføre ser ikke syke ut på Facebook. Ikke i det hele tatt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er inne og ser på folk som er uføre på Facebook (f.eks. folk i div NAV-grupper), så ser mange ikke syke ut i det hele tatt. De har tar masse bilder i full vigør, selfies til den store gullmedalje, de har mann og barn og stort hus og det er feriereiser og aktiviteter og gud vet hva.

Hva skal man tro?

Anonymkode: ea6f7...4f0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal slutte å stikke nesa di bort i ting du ikke har noe med TS.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

La meg si det sånn: du møter meg på de gode dagene mine, og det er de dagene jeg orker å legge ut noe på Facebook o.l. De dagene jeg ikke kommer meg ut av senga orker jeg ikke å fortelle om.

Anonymkode: b9b5e...09e

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Sukk - nok en tråd om uføre. Ja, mange faker, mange har reelle sykdommer, men hvorfor bry deg om det? Lev livet ditt, vær glad for at du er frisk og arbeidsfør, og slutt å se ned på mennesker. 

Anonymkode: 48c1d...291

• Liker 16
Gjest Nina1975
Skrevet

De tar jo bilder på en god dag, de som alle andre. Djiisees. Jeg hadde nå aldri lagt ut bilder de dagene jeg er dårlig, sier vel seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De legger ikke ut bilder av alle de dagene og timene de ligger helt ødelagt i senga eller på sofaen. Mange serverer bare solsiden på Facebook. 

Anonymkode: 18d10...448

Men hvorfor gjør du det når "solsiden" vil bidra til rykter om at du faker og folk i harnisk over deg på KG?

Anonymkode: 34301...0dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

selfies til den store gullmedalje

Er ikke et sunnhetstegn det akkurat.

Anonymkode: 9b6c1...60a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gjør du det når "solsiden" vil bidra til rykter om at du faker og folk i harnisk over deg på KG?

Fordi KG ikke fortjener at man skal måtte blottlegger seg og sitt mest sårbare for andre enn fastlegen og de nærmeste. 

Jeg poster ikke bilder av meg uten sminke og velger nøye hva som legges ut av barna mine. Betyr det at jeg bruker sminke og har perfekt leppestift alltid, og ignorerer barna mine totalt fordi de ikke synes i mine sosiale medier? Jeg tells kanskje ikke, fordi jeg har jobb? Har jeg jobb så kan jeg velge å være selektiv, er man ufør så må man stå til rette og rapportere sykdom til alle som vil snoke? 

Ærlig talt. 

Anonymkode: 43ec2...abd

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Nå ligger jeg rett ut, kraftig eksem i hele ansiktet, og skikkelig hovnet opp, jeg ser virkelig jævlig ut. Tror du virkelig jeg legger ut bilde av det? I morgen får jeg mat levert på døra, for jeg orker ikke å komme meg ut av huset nå.

For 1 måned siden var jeg på jentetur til en storby i 3 dager, jeg lå rett ut og hvilte i flere dager i forveien, gikk på kortison tabletter, for å være bedre, og var bare med på 1/3 del av aktivitetene de andre gjorde. Men det ble jo lagt ut mange bilder på facebook, som jeg er tagget i. Ser ut som jeg har vært på skikkelig heisa tur, men jeg drakk ikke noe alkohol, var på hotellet senest 23.00 på kvelden. Og bare ruslet rundt i mitt tempo, slappet av på hotellet.

Har ikke vi uføre lov til å gjøre noe gøy?

Anonymkode: 3b377...bb0

• Liker 32
Skrevet

De som er uføretrygdet har jo et liv selv om de er syke. Hva mener du at de som er uføretrygdet skal gjøre? Legge seg ned for å dø? 

Godt at de fleste ikke har en holdning som deg.

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal en virkelig la seg styre av hva uforstandige ryktespredere vil tro? 

Kjenner ei som har diagnosen bipolar. Hun er aktiv i perioder med mange positive statuser hvor hun er aktiv osv. Så kommer periodene hun ikke er der, og jeg vet da at hun er i kjelleren. Hun er åpen om det privat, men ikke på fb. De som ser henne der vil jo kun se ting fra da hun er "oppe". 

Så er det en bekjent som sier at han måtte lure legen litt å juge osv for å få uføretrygd. Sannheten er at han er, og har vært alkoholiker i mer enn 20 år! Han har vært i rehab og på psykriatisk flere ganger, men av en eller annen grunn syns han at det er bedre å si at han måtte lure legen, enn å innrømme at han er uhelbredelig alkoholiker. 

Så det er mye en ikke ser og vet. Og noen juger, mest for seg selv.

Hva du velger å tro er helt opp til deg Ts. Du kan jo prøve å få et mer spennende liv kanskje, men igjen opp til deg.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det man skal tro er vel at folk som har fått uføretrygd, og dermed har vært gjennom et lass med utredninger og vurderinger fra fagfolk av flere sorter, har fått sin helse og arbeidsevne vurdert grundigere og av mer kvalifiserte folk enn det du eller jeg kan komme frem til ut fra en kikk på Facebook-bildene deres. 

Jeg benekter selvfølgelig ikke at noen kan ha vondt i viljen og at det finnes enkelte folk som snylter på fellesskapet, men uføretrygd er ikke noe man bare kaster etter hvem som helst.

Anonymkode: 0a19d...cdb

Jeg skriver også noen, ikke alle.

Anonymkode: ea6f7...4f0

Skrevet

At noen av de svakeste i samfunnet vårt, ønsker å dele lykkelige bilder og oppdateringer på dager der det er mulig, heller enn syke, triste, deprimerende bilder og oppdateringer, som dessverre ofte er majoriteten av dagene.

Konsentrer deg om deg selv og ditt eget liv. Du vet aldri hvilken kamp mennesker kjemper. Det synes ikke alltid på utsiden, noe som blir bevist gang på gang.

• Liker 12
Skrevet

Trening og sosial omgang gjør meg friskere, mens det å bare og sitte hjemme gjør meg dårligere. Når jeg er på mitt friskeste så kan ikke mange se at jeg er alvorlig syk og når jeg blir dårligere så er det få som ser meg. Eventuelt at jeg da er innlagt på sykehus.

Jeg kan ikke leve det livet jeg ønsker fordi jeg har en kropp som ikke tåler så mye. Min kamp for å greie og fungere såpass som jeg gjør er det også svært få som ser. 

Skal jeg virkelig skamme meg fordi jeg er syk?

• Liker 9
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du mener vel at uføre bare skal ligge som en slakt på sofaen ?

Skrevet
9 minutter siden, NewInTown skrev:

At noen av de svakeste i samfunnet vårt, ønsker å dele lykkelige bilder og oppdateringer på dager der det er mulig, heller enn syke, triste, deprimerende bilder og oppdateringer, som dessverre ofte er majoriteten av dagene.

Konsentrer deg om deg selv og ditt eget liv. Du vet aldri hvilken kamp mennesker kjemper. Det synes ikke alltid på utsiden, noe som blir bevist gang på gang.

Svakeste? Virkelig? Jeg er så uenig som jeg kan få blitt. Har jammen meg sett de som sliter med ting jeg. Og jeg beundrer dem veldig for at de faktisk står på og gjør det de kan. Og de som lider av depresjon. Det krever så utrolig mye å bare holde det ut! Så SVAKE? 

Eh, nei! De er råsterke! Mens andre klager på at de er slitne av de friske barna sine etter en helg. Lurer på hvem som er svake jeg. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Mja, rart med det. Er ingen mennesker som har en bad hairday, rusk på tennene eller rynkete klær ifølge fb. Skulle nesten tro at folk bare viser fine bilder der🤔

Anonymkode: 0ba44...e73

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...