Gå til innhold

Hvorfor er det brukere som alltid kommer med et stikk i sine svar i tråder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og det er ikke abere som er de verste, nei de verste er de selvutnevnte ekspertene som skriver under nick!

Hvorfor har de et slikt behov for å stikke noen som allerede har det vanskelig og som endelig har våget seg på kg for å be om råd og gips til å fikse problemet selv?

De kommer alltid med stikk til slike trådstartere om å søke hjelp histen og pisten hos spesialister som om ikke tråden deres er start nok der og da. Og på tema der det er bra at de selv tar tak i problemet og ikke løper til spesialister og skal ha utenforstående til å fikse alt.

Det verste er at dette er brukere som er gjengangere i hver eneste tråd i slike tema.

Jeg blir så lei meg på vegne av trådstartere av disse trådene når slikt skjer gang på gang.

Anonymkode: 42e67...27d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Axl skrev:

Stikk? Eksempel? 

Nei. Det blir brukerdebatt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, men det er et reellt problem. Selv har jeg blokkert et hundretalls brukere gjennom årene, samt har ikke opprettet nye tråder på flere år, men det hjelper jo ikke nye brukere.

Det er jo snakk om brukere som ikke har det særlig bra med seg selv, dessverre.

Anonymkode: ca5d3...b8d

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det blir brukerdebatt.

Må ikke nevne bruker, men kanskje komme med eksempel på hva som er skrevet? Vil alltid være mye rart på nett og forumer. Husk ikke alle har det så bra alltid, og selv om en ikke mener det så kan det gå utover andre. Mye jeg angrer på pga dager jeg har vært nedfor. Så har vi de som bare må være ekkel uten grunn. 

Skrevet

Som i andre tråder tenker jeg det her kan være greit med eksempler da det ofte virker som en del oppfatter innlegg de ikke liker som "hatefulle" osv. selv om det ikke nødvendigvis er tilfelle.

For egen del synes jeg det ofte er en vanskelig avveiing. Skal en si sin ærlige mening om et tema, potensielt såre noen som har gjort, etter ditt syn, dårlige valg, men kanskje bidra til at andre ikke tar dårlige valg, eller skal en la være og dermed ikke påvirke andre i det en selv mener vil være positiv retning? Ofte synes jeg sistnevnte er enklere, både på grunn av respons og at det ikke krever noen innsats, men samtidig bidrar en kanskje på den måten til at noen gjør ting de kanskje ellers ikke ville gjort.

Et eksempel som kanskje kan føles som et stikk: Mange av oss synes tatoveringer, særlig de mer omfattende, er veldig lite kledelig og at det å ta en motevurdering for resten av livet virker som en lite god ide. Skal en skrive om dette i aktuelle tråder, og kanskje bidra til at et ungt menneske påvirket av kortvarige moter tenker seg om en ekstra gang og ikke gjør en kjempetabbe for livet, eller skal en tie stille for å ikke såre de som allerede har gjort dette og kanskje ikke er like fornøyde i etterkant? Jeg heller mot å advare før en tabber seg ut, selv om det kanskje er vondt for de som har tabbet seg ut å lese, fremfor å ikke advare for å skåne sistnevnte. Likevel er det ofte jeg tar den "enkle" løsningen, og ikke svarer for å unngå å såre så noe enkelt svar har jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nok si at ab'ere er verst. Jeg ser ikke så masse stikk fra folk under brukernavn, men det er et par her inne som bare ser sitt snitt i og komme og spre bitterheten sin i andre sine tråder 😛 

Anonymkode: 23ac5...43a

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er ikke abere som er de verste, nei de verste er de selvutnevnte ekspertene som skriver under nick!

Hvorfor har de et slikt behov for å stikke noen som allerede har det vanskelig og som endelig har våget seg på kg for å be om råd og gips til å fikse problemet selv?

De kommer alltid med stikk til slike trådstartere om å søke hjelp histen og pisten hos spesialister som om ikke tråden deres er start nok der og da. Og på tema der det er bra at de selv tar tak i problemet og ikke løper til spesialister og skal ha utenforstående til å fikse alt.

Det verste er at dette er brukere som er gjengangere i hver eneste tråd i slike tema.

Jeg blir så lei meg på vegne av trådstartere av disse trådene når slikt skjer gang på gang.

Dette forutsetter at alle reelt spør om "hjelp". Svært mange av trådene er svada, så da har det seg slik at folk fyrer på litt:-).

Gips vet jeg forøvrig ikke om det hjelper å spørre om...

Anonymkode: b02ba...d25

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forutsetter at alle reelt spør om "hjelp". Svært mange av trådene er svada, så da har det seg slik at folk fyrer på litt:-).

Gips vet jeg forøvrig ikke om det hjelper å spørre om...

Skrev kjapt på mobil der så du ser det nok og skjønte nok ordleifen.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev kjapt på mobil der så du ser det nok og skjønte nok ordleifen.

Jada. Lurte bare på om du oppfattet det som et "stikk" også...?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Lurte bare på om du oppfattet det som et "stikk" også...?

Hadde jeg det så hadde du nok merket brodden.

Skrevet (endret)

Ofte er det vel på sin plass da...? Eller så er det noen som er litt vel nærtagne🤔 Vet ikke jeg...

Endret av Mr. Kilmister
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er mer effektivt - og synes det er mer realt - å rapportere innleggene du reagerer på, enn å rette beskyldninger mot "alle". 

Anonymkode: 9cb35...3fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns du undervurderer alle oss andre brukere litt, vi har kritisk sans og klarer vitterlig å velge hvilke innlegg vi tar til ettertanke og hvilke vi leser og forkaster. 

Anonymkode: 50cd1...03d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...