AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Jeg har gått to år uten å få meg relevant jobb innenfor det jeg studerte, til tross for at jeg jevnlig søker jobber, holder meg faglig oppdatert og driver med småprosjekter innenfor faget. Jeg har jobbet fulltid i en butikk i snart 1 1/2 år og klarer meg greit nok på den lønnen, men det er ikke noe jeg har lyst til å gjøre resten av livet. I februar søkte jeg på studier dette studiet på UIO og dette på HIOA/OsloMET. Jeg har også søkt diverse økonomi og administrasjons studier på andre skoler. Jeg er ikke superglad i matte og intresserer meg nok mer for administrasjons-delen av disse studiene. Er det noen som har gått disse studiene på UIO eller HIOA som kan si noe om hva man kan bli/hva man kan jobbe med? Og hva slags lønn man kan forvente? Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å studere igjen heller, da vil jeg ikke være ferdig utdannet før jeg er 30 og det svir litt :/ Anonymkode: 9b340...8e7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 Den siste linken virket ikke. Ønsker du å jobbe i det offentlige? Med hva? Tror ikke dette studiet garanterer jobb på noen måte. Hva med å ta en mastergrad (bygge på bachelor du allerede har)? Mange mastergrader krever ikke at du har relevant bachelor i bunnen. Anonymkode: 44bb7...f70
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Dette er linken til HIOA studiet: http://www.hioa.no/Studier-og-kurs/SAM/Bachelor/Administrasjon-og-ledelse Jeg har allerde mastergrad i interaksjonsdesign :/ Akkurat nå vil jeg bare ha en jobb hvor vil ha en lønn som gjør at jeg iallefall kan få et boliglån. Men jeg er nok litt "kontor-rotte" og trives ikke nødvendigvis med fysisk arbeid eller den slags. - TS Anonymkode: 9b340...8e7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 Jeg ville startet med følgende; Oppsøk proff hjelp med cv/søknad/jobbintervjutrening . Få fram i din CV at du har holdt på med relevante småprosjekter i mellomtiden.Bygg nettverk. Oppdater Linkedin. Ring rundt til bedrifter. Send skreddersydde søknader. Tenk: Nå SKAL jeg få relevant jobb, om du så må flytte langt. Det gir deg større muligheter for å få en relevant jobb der du bor senere. Anonymkode: be4a1...359 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 Hvorfor ikke fordype deg mer innen programmeing og heller jobbe som utvikler? Virker som om det er flere jobber innenfor det. Anonymkode: 31c76...d1c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville startet med følgende; Oppsøk proff hjelp med cv/søknad/jobbintervjutrening . Få fram i din CV at du har holdt på med relevante småprosjekter i mellomtiden.Bygg nettverk. Oppdater Linkedin. Ring rundt til bedrifter. Send skreddersydde søknader. Tenk: Nå SKAL jeg få relevant jobb, om du så må flytte langt. Det gir deg større muligheter for å få en relevant jobb der du bor senere. Anonymkode: be4a1...359 Har vært på kurs for CV og søknad gjennom NAV og lærte mye på det. Er jo disse tingene jeg har prøvd, men nå føler jeg hvertfall løpet er kjørt etter to år uten noe ordentlig erfaring og jeg har alltid vært villig til å flytte. 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor ikke fordype deg mer innen programmeing og heller jobbe som utvikler? Virker som om det er flere jobber innenfor det. Anonymkode: 31c76...d1c Jeg synes programmering er rimelig kjedelig, derfor vil jeg ikke jobbe som det. Jeg har lagd min egen nettside da, så har litt erfaring med HTML, CSS og react, men brukte ikke noe særlig rammeverk eller API-er så tror jeg faller litt ut på det når det gjelder frontend stillinger. -TS Anonymkode: 9b340...8e7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 Hva foretrekker du da? Kjedelig jobb eller arbeidsledighet? Anonymkode: 6cd50...19f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #8 Skrevet 14. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke fordype deg mer innen programmeing og heller jobbe som utvikler? Virker som om det er flere jobber innenfor det. Anonymkode: 31c76...d1c 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva foretrekker du da? Kjedelig jobb eller arbeidsledighet? Anonymkode: 6cd50...19f Det er et stykke fra å være designer til utvikler. Som utvikler må man være mye mer teknisk orientert, og man må være motivert for den bransjen er en livsstil, ikke bare en jobb. De fleste jeg kjenner som utviklere, jobber nesten døgner rundt, opptil 7 dager i uka, året rundt (også i ferier og på helligdager). For all del, det kan være et godt og bra betalt yrke, men det er -enormt- arbeidskrevende. Anonymkode: 1f16d...ce9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #9 Skrevet 15. juni 2018 On 6/13/2018 at 6:23 PM, AnonymBruker said: I februar søkte jeg på studier dette studiet på UIO og dette på HIOA/OsloMET. Jeg har også søkt diverse økonomi og administrasjons studier på andre skoler. Jeg er ikke superglad i matte og intresserer meg nok mer for administrasjons-delen av disse studiene. Er det noen som har gått disse studiene på UIO eller HIOA som kan si noe om hva man kan bli/hva man kan jobbe med? Og hva slags lønn man kan forvente? Anonymkode: 9b340...8e7 Jeg studerte offadm på UiO for noen år siden, og jobber nå i kommunal sektor. Lønnen ligger på i overkant av 400 000, men ville kanskje vært høyere i en by. Mange fra kullet mitt gikk videre på master eller andre studier, men vet om flere som fikk jobb med "bare" bachelor også. Anonymkode: 01b70...29e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #10 Skrevet 6. august 2018 Hvordan går det? Anonymkode: a1e1f...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå