Gå til innhold

Hvor kan man grille i oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hvor i oslo kan man grille nå? 

Vi bor på første etasje i en blokk og har en liten hage også. Kan vi grille i hagen vår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man griller ikke med kull nå. Kan knapt fyre seg en sigarett. Litt regn - det som kommer nå hjelper ikke, bakken er så tørr at det meste vil gli vekk som overflatevann. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les her på kommunens egen hjemmeside

Anonymkode: 13181...857

Står ingen ting om å grille i hagen

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ayesh skrev:

Å jo da, det gjør det. 

Under overskriften helt i toppen av siden, den overskriften som heter "Totalforbud mot åpen ild i nærheten av skog og mark" så er det en pil som peker nedover. Den pilen betyr at du skal klikke på den for å få frem resten av teksten.

Forøvrig vil jeg bare sitere @Atea 

7 minutter siden, Atea skrev:

Man griller ikke med kull nå. Kan knapt fyre seg en sigarett. Litt regn - det som kommer nå hjelper ikke, bakken er så tørr at det meste vil gli vekk som overflatevann. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å jo da, det gjør det. 

Under overskriften helt i toppen av siden, den overskriften som heter "Totalforbud mot åpen ild i nærheten av skog og mark" så er det en pil som peker nedover. Den pilen betyr at du skal klikke på den for å få frem resten av teksten.

Forøvrig vil jeg bare sitere @Atea 

Det betyr at man kan grille i hagen?

Anonymkode: b60b1...051

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Ayesh skrev:

Sitat:

"Kort og godt - all åpen ild og grilling er forbudt i skogen/marka, strandsonen og på øyene i Oslofjorden.

• Det er ikke lov å bruke grill i marka eller på øyene i Oslofjorden.
• Det er ikke tillat å bruke primus eller andre kokeapparater med brennstoff.
• Det er ikke lov å tenne opp bål på de vanligvis godkjente bålplassene.
• Det er ikke lov å tenne opp små kaffebål.

Forsvarlig grilling under oppsyn i egen hage, sameier/borettslag, og i byparker innenfor ring 3 er lov. Men, husk slokkevann og at grillen kun må kastes i avfallscontainere beregnet for engangsgrill."

Anonymkode: f4bf3...d24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det betyr at man kan grille i hagen?

Anonymkode: b60b1...051

Dumå lese hva som står, og så må du forstå det du har lest. Det er ikke fritt fram.

• Liker 2
Skrevet

Det kreves ti liter vann for å slukke en liten engangsgrill etter bruk. Man MÅ ikke grille. Mye annen mat man kan ta med seg som smaker godt, og variert. Det er også fare for vannmangel så i tilfelle brann vil brannvesenet ha problemer med å få sterk nok trykk. 

Rart ts ikke vet dette, alle vet jo det. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Atea skrev:

Det kreves ti liter vann for å slukke en liten engangsgrill etter bruk. Man MÅ ikke grille. Mye annen mat man kan ta med seg som smaker godt, og variert. Det er også fare for vannmangel så i tilfelle brann vil brannvesenet ha problemer med å få sterk nok trykk. 

Rart ts ikke vet dette, alle vet jo det. 

Hva mener du med at det trengs ti liter vann for å slukke en engangsgrill? Vi slukker engangsgrillen med rundt 1L vann, og da svømmer det med vann i grillen, som ikke dampes bort. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Les her på kommunens egen hjemmeside

Gassgrill eller elektrisk går vel bra? Er dritlei unge mennesker som kommer i marka og rundt omkring med engangsgriller eller bærbare griller med kull. Synes bøter på femten tusen burde være passe, vet ikke hvor stor bot man får nå. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Nuttery said:

Hva mener du med at det trengs ti liter vann for å slukke en engangsgrill? Vi slukker engangsgrillen med rundt 1L vann, og da svømmer det med vann i grillen, som ikke dampes bort. 

Omg. 

Anonymkode: 2e12d...dbd

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Nuttery said:

https://www.nrk.no/ostfold/slik-slukker-du-engangsgrillen-1.14054286

Bruk mye vann til slukking! På en enkel engangsgrill ville jeg brukt i hvert fall ti liter vann. Minst. Ta med deg flasker med vann, eller hent vann i sjøen. Dynk hele grillen.

Endret av Atea
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Nuttery said:

Les lenken jeg la ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her vi bor er det totalt forbud mot grilling, fra 28. mai. Unntaket er forsvarlig grilling i egen hage. 

Dette gjelder uavhengig av grilltype 

Anonymkode: 153de...da2

Skrevet
1 minutt siden, Atea skrev:

Les lenken jeg la ut. 

Da forstår jeg. Linken gjaldt griller som fortsatt var veldig varme. Jeg tenkte så klart på griller som slukkes etter normalt bruk - altså har begynt å brenne ut. Så lenge grillen er godt dynket og slukkes så er det ok.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Atea skrev:

Gassgrill eller elektrisk går vel bra? Er dritlei unge mennesker som kommer i marka og rundt omkring med engangsgriller eller bærbare griller med kull. Synes bøter på femten tusen burde være passe, vet ikke hvor stor bot man får nå. 

Jeg har lyst til å se den gassgrillen som ikke går inn under begrepet "åpen ild". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...