Gjest Hahalvors Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 (endret) Jeg møter mange innvandrere/norskfødte med innvandrer foreldre. Svært mange av de har høy utdanning, men det er noe jeg merker. De er ikke så smarte som de burde være for stillingene de har/søker. De har langt over utdanningsnivået de burde ha gitt IQ-nivå. Klart, det er mange unntak, men intelligensen deres er klart lavere enn den burde være, gitt jobbene. Eksempelvis var jeg på kurs for litt siden. Der var det to menn, høyt utdannede, men som var helt klart mindre begavede. De stilte spørsmål og diskuterte som om de bare hadde logikk som tilsvarte IQ under 100. Dvs. de var sannsynligvis dummere enn vanlig arbeider. Selv om de hadde svært høy utdanning. Endret 13. juni 2018 av Hahalvors
Lava Anne Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 Så flott at du deler din diskriminering av andre med oss. God lillelørdag til deg. Jeg spiser skittles. 9
Ullvott Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Jeg er rimelig sikker på at de uttrykker seg forståelig skriftlig, i motsetning til visse andre. 9
Atrix Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 26 minutter siden, Hahalvors skrev: Jeg møter mange innvandrere/norskfødte med innvandrer foreldre. Svært mange av de har høy utdanning, men det er noe jeg merker. De er ikke så smarte som de burde være for stillingene de har/søker. De har langt over utdanningsnivået de burde ha gitt IQ-nivå. Klart, det er mange unntak, men intelligensen deres er klart lavere enn den burde være, gitt jobbene. Eksempelvis var jeg på kurs for litt siden. Der var det to menn, høyt utdannede, men som var helt klart mindre begavede. De stilte spørsmål og diskuterte som om de bare hadde logikk som tilsvarte IQ under 100. Dvs. de var sannsynligvis dummere enn vanlig arbeider. Selv om de hadde svært høy utdanning. Hvis de var høyt utdannede, kan det jo være at det de snakket om var på et for høyt nivå for deg, og at du ikke egentlig har skjønt hva de snakket om. 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 Hvorfor er det egentlig så mange rasistiske innleg på KG? Anonymkode: caa2b...ce5 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 De fleste med høyere utdanning er ganske gjennomsnittlige, du merker bare at innvandrere er det fordi du har en litt naiv tro på at nordmenn er bedre enn de er, og er litt partisk mot innvandrere. GjennomsnittsIQ-en i Norge er ikke høyere enn 100, så sier seg selv at de med høy utdanning ikke alle er genier.... Anonymkode: 3a43b...236 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det egentlig så mange rasistiske innleg på KG? Anonymkode: caa2b...ce5 Det aller meste blir vel regnet som "rasisme" i dagens samfunn... Anonymkode: 28cad...ca3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #8 Skrevet 13. juni 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det aller meste blir vel regnet som "rasisme" i dagens samfunn... Anonymkode: 28cad...ca3 Så du synes altså ikke at dette her er rasistisk? Deg om det. Anonymkode: caa2b...ce5 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #9 Skrevet 13. juni 2018 Dette er vel ikke spesielt for innvandrere? I og med at jeg har en akademisk utdannelse selv, har jeg møtt mange med høy utdannelse, som virker, unskyld uttrykket, lettere tilbakestående. Dette skyldes vel at enkelte mindre intelligente er i stand til å pugge og huske like godt som andre. Dermed kan de få gode resultater og kunne mye teori om fagfeltet sitt, men ellers virke fjerne. Anonymkode: ba7a3...e0a 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #10 Skrevet 13. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er vel ikke spesielt for innvandrere? I og med at jeg har en akademisk utdannelse selv, har jeg møtt mange med høy utdannelse, som virker, unskyld uttrykket, lettere tilbakestående. Dette skyldes vel at enkelte mindre intelligente er i stand til å pugge og huske like godt som andre. Dermed kan de få gode resultater og kunne mye teori om fagfeltet sitt, men ellers virke fjerne. Anonymkode: ba7a3...e0a ^ Man kan faktisk bli god på å pugge uten å forstå det man leser i en større helhet. Å pugge i seg selv krever mye mindre enn å forstå komplekse sammenhenger, feilmarginer osv. Anonymkode: 3a43b...236
Tibbie Skrevet 13. juni 2018 #11 Skrevet 13. juni 2018 Får man større IQ av å studere? Klart, man blir mer kunnskapsrik, men blir IQen større? Jeg bare lurer. Var jeg dummere før jeg startet utdanningen? (Jeg er selvfølgelig enig i at innlegget er rasistisk) 3
Fru Uperfekt Skrevet 20. juni 2018 #12 Skrevet 20. juni 2018 (endret) På 13.6.2018 den 18.05, Hahalvors skrev: Jeg møter mange innvandrere/norskfødte med innvandrer foreldre. Svært mange av de har høy utdanning, men det er noe jeg merker. De er ikke så smarte som de burde være for stillingene de har/søker. De har langt over utdanningsnivået de burde ha gitt IQ-nivå. Klart, det er mange unntak, men intelligensen deres er klart lavere enn den burde være, gitt jobbene. Eksempelvis var jeg på kurs for litt siden. Der var det to menn, høyt utdannede, men som var helt klart mindre begavede. De stilte spørsmål og diskuterte som om de bare hadde logikk som tilsvarte IQ under 100. Dvs. de var sannsynligvis dummere enn vanlig arbeider. Selv om de hadde svært høy utdanning. Kjenner til mange norsk-norske som og agerer slik, da spess damer. Noen liker åpenbart å spille blond Endret 20. juni 2018 av Fru Uperfekt
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #13 Skrevet 20. juni 2018 I forsvaret ble alle testet for evnenivå og rangert. Mange har jobbet hardt på videregående og fått gode karaktere. Men om de har tatt ut hele sitt potensiale er det muligens ikke mye å utvikle. Andre igjen har ikke hatt motivasjon og ikke prestert bra men har alikevel et bra evnenivå. Derfor tester forsvaret sine kandidater under krevende forhold, intervjuer og evnetester. Skille ut puggere fra evnerike. Hvis man presterer for lavt vil man normalt ikke vite det. Men man vil ikke komme inn på befalskole/krigsskole eller bli tilsatt som befal/Offiser men grunnen blir gjerne ikke oppgitt Kjenner flere tilfeller hvor gutter har vervet seg, jobbet I Afghanistan osv. De bestemmer seg for en karriere i forsvaret og søker opptak. Selv med en god merritliste, gode referanser mm er en for lav score på tester tatt for 10 år siden diskvalifiserende.. Noen har krevd ny test og fått det, men de scorer sjelden bedre enn tidligere.... Anonymkode: 320cf...227
puppi Skrevet 20. juni 2018 #14 Skrevet 20. juni 2018 On 6/13/2018 at 9:08 PM, Tibbie said: Får man større IQ av å studere? Klart, man blir mer kunnskapsrik, men blir IQen større? Jeg bare lurer. Var jeg dummere før jeg startet utdanningen? (Jeg er selvfølgelig enig i at innlegget er rasistisk) Denne skapte krøll i min simple hjerne Ups, overså visst ett komma, da ga det mer mening
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2018 #15 Skrevet 20. juni 2018 EQ, IQ, SQ, PQ Evt. innvandrere jobber forrsten på andrespråk, eller gjerne på tredje og fjerde. Det står det respekt av synes jeg, spesielt for de som kommer fra land med helt andre alfabeter i tillegg. Anonymkode: fa03d...cea 1
Tibbie Skrevet 20. juni 2018 #16 Skrevet 20. juni 2018 14 timer siden, puppi skrev: Denne skapte krøll i min simple hjerne Ups, overså visst ett komma, da ga det mer mening Hvilket av dem? Forstår ikke hva du misforsto 😄 Haha - Simpel hjerne 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå