AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Jeg synes samfunnsøkonomi et interessant, å forstå det store bildet. Samtidig har jeg interesse for markedsføring, som også henger tett sammen med økonomien. Men jeg er usikker på om jeg skal velge samfunnsøkonomi eller bedriftsøkonomi i kombinasjon med markedsføringsfag/markedsanalyse/psykologi/merkevarebygging. Mange av fagene i øk.adm-grader har jeg vært innom tidligere og/eller de virker ikke så interessante. Årsregnskap, budsjett, investering... Er mer interessert i det store bildet som sagt, analyser og den slags. Hva tror dere? :) Anonymkode: 4f220...31b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 Markedsføring hører mer sammen med tradisjonelle øk-ad fag. Samfunnsøkonomi og markedsføring har lite med hverandre å gjøre. Anonymkode: 033a1...cd7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Ville anbefalt deg å se et par videoer på Mikro- og Makroøkonomi, det er vel grunnmuren til samfunnsøkonomi. Derifra blir det mer fokus på økonomi og politikk, strategi og konkurranse, (matematisk og økonomisk definisjon), markedsteori (arbeidsmarkedet), næringsøkonomi. Dersom du har tre studier, som f.eks - Ledelse, økonomi, markedsføring - Økonomi og Administrasjon - Samfunnsøkonomi Så er Øk.Adm en blanding av de to andre. Den første er veldig avskilt fra den siste, og omvendt. De studiene deler kanskje 2-3 fag (grunnlegende økonomi og regnskap, o.l). Det høres faktisk ut som første type studiet er mer interessant for deg. Her i Norge finnes det bla. Ledelse, innovasjon og marked - Bachelor (UiT) Økonomi, markedsføring og ledelse - samlingsbasert (Nord) Internasjonal markedsføring (Nord) Økonomi, ledelse og bærekraft (NTNU) Markedsføring og ledelse (NTNU) osv. Jeg regner med at samtlige tradisjonelle Øk. Adm studier også har tilbud om spesialisering innen markedsføring og slikt. Anonymkode: 59abb...e4b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 Takk for svar. Vil påstå det henger sammen, men man behøver kanskje ikke en grad med størst fokus på samf.øk. http://www.christopherspenn.com/2017/09/why-macroeconomics-matters-to-marketers/ Anonymkode: 4f220...31b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #5 Skrevet 14. juni 2018 Klart det henger sammen, men det meste henger jo sammen med makroøkonomien.. Men det betyr ikke at man trenger et grunnfag i samfunnsøkonomi for å få med seg "poengene" heller. Anonymkode: 033a1...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå