Sweetpea Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 Er det vanlig å bruke små bordkort/skilt med navn som gjestene kan feste på klærne etter middagen?? :klø: Vi ble sittende og diskutere bordkort i går kveld, og han syntes det virket rart med navneskilt, men jeg mener å ha sett at det har vert brukt i en del bryllup!?! :-? Eller er det blitt "avleggs"?
Gjest Principessa Skrevet 2. mars 2005 #2 Skrevet 2. mars 2005 ...vel, hver sin smak...vi kommer ikke til å ha det. Blir litt for mye 'konferanse' over det for min del...
Seterjenta Skrevet 2. mars 2005 #3 Skrevet 2. mars 2005 Det har jeg ikke hørt om før, og hadde nok ikke villet hatt det selv tror jeg... Synes det hørtes litt 'forretningsaktig ut'?
Miori Skrevet 2. mars 2005 #4 Skrevet 2. mars 2005 Vi skal presentere hver gjest i "menyheftet" med en eller to linjer på hver, tror det holder. Enig i at det er litt "seminar" over navnlapper.
Bokalven Skrevet 2. mars 2005 #5 Skrevet 2. mars 2005 Det har jeg aldri hørt om. Vi blir såpass få at det uansett ikke vil være behov for noe slikt...
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #6 Skrevet 2. mars 2005 Jeg har vært i ca 15 bryllup de siste 7 årene. Har sett bruk av "navneskilt" i flere av disse. Vi har tenkt til å bruke den beste ideen jeg har sett til nå og det er mye fordi vi er mange gjester og mange ikke kjenner hverandre (ca 90 pers). Alle får utdelt et slags navneskilt når de får velkomstdrinken. Vi skal skrive ca sånn: onkel jan, eriks onkel. Dette fungerte veldig bra i det bryllupet jeg var i og det var faktisk ganske morsomt å se hvem man egentlig snakket med:). Men jeg skjønner at det er litt unødvendig når man er få gjester og hvor alle kjenner hverandre.
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #7 Skrevet 2. mars 2005 Synes det er ganske lurt jeg i store bryllup hvor mange er ukjente for hverandre. Var i et bryllup hvor brudens gjester hadde rosa "buttons" i tre med navn på, og brudgommens gjester hadde tilvarende i blå.
Sweetpea Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2005 Tanken med navneskiltene var fordi vi lurte litt på å legge små "ballkort" med 5 navn på i gaveeskene, slik at gjestene hadde en grunn til å snakke med andre enn de de kjente fra før.. kanskje det er lettere å spørre noen om en dans eller komme i prat hvis du ser at de har navnet som står på ballkortet ditt, har jo en "unnskyldning" til å gå bort da, om en er av den litt sjenerte typen..( og så blir vi kanskje over 100 stk til kaffi) jaja, har nå fortsatt litt tid på å gruble over det!!
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2005 #9 Skrevet 3. mars 2005 Det er jo litt nedtur å måtte feste eit navneskilt på fine kjolen sin då, kanskje...
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #10 Skrevet 3. mars 2005 Det har jeg ikke hørt om før, og hadde nok ikke villet hatt det selv tror jeg... Synes det hørtes litt 'forretningsaktig ut'?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå