Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #1 Skrevet 2. mars 2005 Jeg skal ha selskap for 14 mannfolk og tenkte å servere spekemat. Jeg skal lage maten selv. Hva hører egentlig med på et spekematbord? Og hvor mye mat bør jeg beregne, i o m det bare er menn som skal spise? (Det skal ikke være rømmegrøt ved siden av.)
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #2 Skrevet 2. mars 2005 Og en ting til; hvor mange kjøttslag bør det være?
Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2005 #4 Skrevet 2. mars 2005 forslag tilbehør: rømme, flatbrød, melon, druer, waldorfsalat, potetsalt.. kom ikke på mer i farta
Gjest piaf Skrevet 2. mars 2005 #6 Skrevet 2. mars 2005 Lettkokte, grønne asparges med olivenolje, salt og pepper passer godt til spekemat og eggerøre, synes jeg. (14 mannfolk kan vel trenge litt grønt ved siden av de også? )
Nilma Skrevet 2. mars 2005 #7 Skrevet 2. mars 2005 Og en ting til; hvor mange kjøttslag bør det være? Du bør i hvert fall ha spekeskinke, fenalår og 1-2 typer spekepølse.
LilleBille Skrevet 2. mars 2005 #8 Skrevet 2. mars 2005 Du "må" ha eggerøre, potetsalat, rømme og flatbrød. Bør også ha ligg godt grovt brød og gjerne sukkerertstuing .. det er godt det..
Gjest nepse Skrevet 2. mars 2005 #9 Skrevet 2. mars 2005 Lettkokte' date=' grønne asparges med olivenolje, salt og pepper passer godt til spekemat og eggerøre, synes jeg. (14 mannfolk kan vel trenge litt grønt ved siden av de også? )[/quote'] Ahhh, det er snart Mai med ferske asparges igjen
Nella Skrevet 2. mars 2005 #10 Skrevet 2. mars 2005 Jordbær er jo fint som pynt ved sidenav. Syns dillstuede poteter er godt til spekemat jeg, da blir det noe varmt ved sidenav også.
Gjest LoisLane Skrevet 2. mars 2005 #12 Skrevet 2. mars 2005 Du kan gjerne servere varm potetsalat til også. Flatbrød, eggerøre, melon og potetsalat er standard her i huset. Er det fest må vi ha hjemmebakt flatbrød - det er så mye bedre enn kjøpeflatbrød! Jeg elsker tyttebærrømme til, lettrømme blandet med litt tyttebærsyltetøy. Friskt og godt!
Laban Skrevet 3. mars 2005 #13 Skrevet 3. mars 2005 Spekeskinke og melon minner meg om sånne håpløse bryllups-forretter. Har inntrykk av at man får spekeskinke og melon i 60% av tilfellene... *grøsse* Det erstatter åttitallets store favoritt; avocado fylt med reker. Ville hatt spekeskinke, fenalår, to-tre typer pølse, smør, rømme, flatbrød (pluss evnt grovbrød), eggerøre, poteter (enten dillstuede eller potetsalat), og noe grønt (asparges hørtes godt ut!) og kanskje jordbær, ja...
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #14 Skrevet 3. mars 2005 Er det ikke 1 menneske som har nevnt øl her??? :o Det er jo pri 1 når det gjelder spekemat :-)
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #16 Skrevet 22. mars 2005 Eggerøren er da varm. Den er like god kald Her har de forresten både spekemat og flatbrød: www.norskstabbursmat.no
~sikka~ Skrevet 22. mars 2005 #17 Skrevet 22. mars 2005 Her går det i flatbrød, eggerøre og potetsalat. Og selvfølgelig pils
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. mars 2005 #18 Skrevet 22. mars 2005 Er det ikke 1 menneske som har nevnt øl her??? :o Det er jo pri 1 når det gjelder spekemat :-) :enig_animasjon:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå