Gå til innhold

Hva hører med til spekemat?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal ha selskap for 14 mannfolk og tenkte å servere spekemat. Jeg skal lage maten selv. Hva hører egentlig med på et spekematbord? Og hvor mye mat bør jeg beregne, i o m det bare er menn som skal spise? (Det skal ikke være rømmegrøt ved siden av.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Og en ting til; hvor mange kjøttslag bør det være?

Skrevet

eggerøre, flatbrød iallefall......

Gjest Anonymous
Skrevet

forslag tilbehør: rømme, flatbrød, melon, druer, waldorfsalat, potetsalt.. kom ikke på mer i farta

Skrevet

Potetsalat er godt til spekemat.

Skrevet

Lettkokte, grønne asparges med olivenolje, salt og pepper passer godt til spekemat og eggerøre, synes jeg. (14 mannfolk kan vel trenge litt grønt ved siden av de også? :wink: )

Skrevet
Og en ting til; hvor mange kjøttslag bør det være?

Du bør i hvert fall ha spekeskinke, fenalår og 1-2 typer spekepølse.

Skrevet

Du "må" ha eggerøre, potetsalat, rømme og flatbrød. Bør også ha ligg godt grovt brød og gjerne sukkerertstuing .. det er godt det..

Gjest nepse
Skrevet
Lettkokte' date=' grønne asparges med olivenolje, salt og pepper passer godt til spekemat og eggerøre, synes jeg. (14 mannfolk kan vel trenge litt grønt ved siden av de også? :wink: )[/quote']

Ahhh, det er snart Mai med ferske asparges igjen :)

Skrevet

Jordbær er jo fint som pynt ved sidenav.

Syns dillstuede poteter er godt til spekemat jeg, da blir det noe varmt ved sidenav også.

Gjest LoisLane
Skrevet

Du kan gjerne servere varm potetsalat til også.

Flatbrød, eggerøre, melon og potetsalat er standard her i huset. Er det fest må vi ha hjemmebakt flatbrød - det er så mye bedre enn kjøpeflatbrød!

Jeg elsker tyttebærrømme til, lettrømme blandet med litt tyttebærsyltetøy. Friskt og godt!

Skrevet

Spekeskinke og melon minner meg om sånne håpløse bryllups-forretter. Har inntrykk av at man får spekeskinke og melon i 60% av tilfellene... *grøsse* Det erstatter åttitallets store favoritt; avocado fylt med reker. :ler:

Ville hatt spekeskinke, fenalår, to-tre typer pølse, smør, rømme, flatbrød (pluss evnt grovbrød), eggerøre, poteter (enten dillstuede eller potetsalat), og noe grønt (asparges hørtes godt ut!) og kanskje jordbær, ja...

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke 1 menneske som har nevnt øl her??? :o

Det er jo pri 1 når det gjelder spekemat :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Her går det i flatbrød, eggerøre og potetsalat. Og selvfølgelig pils :kul:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Er det ikke 1 menneske som har nevnt øl her??? :o

Det er jo pri 1 når det gjelder spekemat :-)

:enig_animasjon:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...