Gå til innhold

Er det nødvendig med mobilforsikring til 99,- i mnd. ? Har innbo og reiseforsikring.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er usikker på om mobiltelefonen er forsikret igjennom innbo/reiseforsikring.. finner ikke noe info om dette, i forsikringspapirene. Bør jeg ha en mobilforsikring i tillegg, eller det bortkastede penger? Har kjøpt ny telefon. 

Anonymkode: 7e635...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør forsikringsselskapet hva som dekkes? 

Anonymkode: edfe2...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du ein veldig fin og dyr telefon? Dekker mobilforsikring tyveri og idioti? (f.eks om du miste den i bakken). Eg har valgt meg ein open Huawei telefon (nedbetalt) og ingen mobilforsikring. Passar meg perfekt. Men om telefonen min kosta 9000kr ville eg forsikra den forutsatt at villkåra i forsikrina var gode.

Anonymkode: 1c270...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på innboforsikringen og vilkårene i den. Avhengig av hvor man er hvis skade/tap skjer, så kan det evt. hende at den også er dekket av reiseforsikring. Du må høre med ditt forsikringsselskap for å vite hva som gjelder for deg.

Og selv om man ikke skulle ha dekning i noen av sine eksisterende forsirkinger, så ville jeg ikke giddet å forsikre en mobil, kanskje med unntak hvis jeg hadde en veldig dyr spesialmodell. Man forsikrer de viktige tingene i livet, som bolig, helse, bil osv. men ikke små duppeditter. 

Anonymkode: 3f886...03b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør forsikringsselskapet hva som dekkes? 

Anonymkode: edfe2...d34

Har prøvd å kontakte dem i dag, via chat. Har ikke hatt mulighet til å ringe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ein veldig fin og dyr telefon? Dekker mobilforsikring tyveri og idioti? (f.eks om du miste den i bakken). Eg har valgt meg ein open Huawei telefon (nedbetalt) og ingen mobilforsikring. Passar meg perfekt. Men om telefonen min kosta 9000kr ville eg forsikra den forutsatt at villkåra i forsikrina var gode.

Ja, ganske dyr... IPhone X. Ja, det er ulykke/uhell/tyveri forsikring. Men det er som er i innbo/reiseforsikringen min også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på innboforsikringen og vilkårene i den. Avhengig av hvor man er hvis skade/tap skjer, så kan det evt. hende at den også er dekket av reiseforsikring. Du må høre med ditt forsikringsselskap for å vite hva som gjelder for deg.

Og selv om man ikke skulle ha dekning i noen av sine eksisterende forsirkinger, så ville jeg ikke giddet å forsikre en mobil, kanskje med unntak hvis jeg hadde en veldig dyr spesialmodell. Man forsikrer de viktige tingene i livet, som bolig, helse, bil osv. men ikke små duppeditter. 

Ja, altså telefonen koster nesten like mye som mac’en, ca. 13.000,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ganske dyr... IPhone X. Ja, det er ulykke/uhell/tyveri forsikring. Men det er som er i innbo/reiseforsikringen min også. 

Då burde det være nokk med den eine forsikringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Då burde det være nokk med den eine forsikringa.

Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99 kr i måneden? Det synes jeg er kjempedyrt, med mindre du er veldig klumsete eller driver med noe som telefonen kan ta skade av! Ett år, og du har betalt i forsikring det du kunne brukt for å kjøpe en ny. Hva med å bare bruke et godt deksel i stedet?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Tibbie skrev:

99 kr i måneden? Det synes jeg er kjempedyrt, med mindre du er veldig klumsete eller driver med noe som telefonen kan ta skade av! Ett år, og du har betalt i forsikring det du kunne brukt for å kjøpe en ny. Hva med å bare bruke et godt deksel i stedet?

Man får ikke en iPhone til 1200,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var dyrt!

Når min innboforsikring ble utvidet til å dekke knust skjerm og tap av mobil så gikk prisen opp med kanskje 100 kr i året. Jeg synes det var dyrt nok, med alle forsikringer jeg har nå. Jeg ville sjekket forsikringen, og evt. byttet forsikring hvis den ikke dekker mobil. 

Anonymkode: c9df6...81c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, altså telefonen koster nesten like mye som mac’en, ca. 13.000,- 

Joda, det er en dyr telefon, men spørsmålet man bør stille seg om disse summene er avgjørende i livet i det lange løp. Innboforsikring koster omtrent det samme i året som en mobilforsikring, men forsikrer eiendeler og enkelte andre innvendige deler av leiligheten for langt høyere summer (fra 100K til over millionen). En bilforsikring er normalt dyrere, men sikrer skade på mye dyrere eiendeler og ikke minst liv og helse. Det er dette jeg mener med forsikre de viktige tingene i livet. En teknisk dings til 10-20.000,- er i dette bildet ikke så viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke en iPhone til 1200,- 

Brainfart 🙈

Men uansett, det er svindyrt! Man får jo et tilbud om forsikring når man kjøper telefonen, gjør man ikke?

Ellers har man jo Swap og lignende ordninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er en dyr telefon, men spørsmålet man bør stille seg om disse summene er avgjørende i livet i det lange løp. Innboforsikring koster omtrent det samme i året som en mobilforsikring, men forsikrer eiendeler og enkelte andre innvendige deler av leiligheten for langt høyere summer (fra 100K til over millionen). En bilforsikring er normalt dyrere, men sikrer skade på mye dyrere eiendeler og ikke minst liv og helse. Det er dette jeg mener med forsikre de viktige tingene i livet. En teknisk dings til 10-20.000,- er i dette bildet ikke så viktig. 

Joda, men jeg leier leilighet. Og har da kun behov for innbo/reise/kjæledyr og helseforsikring. Jeg har tenkt å ha telefonen et på år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Tibbie skrev:

Brainfart 🙈

Men uansett, det er svindyrt! Man får jo et tilbud om forsikring når man kjøper telefonen, gjør man ikke?

Ellers har man jo Swap og lignende ordninger.

Ja, telefonen koster nesten 13.000,- har rentefri nedbetaling på 1 år. Men tenkte å høre hva kg-brukerene mente. Om dette er nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men jeg leier leilighet. Og har da kun behov for innbo/reise/kjæledyr og helseforsikring. Jeg har tenkt å ha telefonen et på år. 

Ja, men mente at eiendelene du har i leiligheten som regel overstiger 13.000,- ganske så mye. Om man legger sammen alt man har av invetar (hvitevarer, seng, sofa, bord, stoler, ting på baderom osv), klær og brunevarer (TV, pc, stereoanlegg etc.) så blir det ganske mye. Derfor er forsikring viktig, fordi disse tingene er viktige i livet, og at tap av dette ved tyveri eller brann ville medført en så stor kostnad at veldig mange ville slitt med å erstatte disse tingene selv (Har man 100.000 - 500.000,- i eiendeler, så vil mange slite en stund med å erstatte det). Og selv om det er kjipt å miste en mobilg til mer enn 10K, så er det ikke viktig i livet på samme måte, hvis du skjønner hvordan jeg tenker. Men det er selvfølgelig helt opp til deg hva du velger å prioritere. Jeg kan likevel godt forstå at enkelte velger det hvis man f. eks. skader mobilen ofte eller har større risiko for å miste den, men personlig ville jeg ikke giddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men mente at eiendelene du har i leiligheten som regel overstiger 13.000,- ganske så mye. Om man legger sammen alt man har av invetar (hvitevarer, seng, sofa, bord, stoler, ting på baderom osv), klær og brunevarer (TV, pc, stereoanlegg etc.) så blir det ganske mye. Derfor er forsikring viktig, fordi disse tingene er viktige i livet, og at tap av dette ved tyveri eller brann ville medført en så stor kostnad at veldig mange ville slitt med å erstatte disse tingene selv (Har man 100.000 - 500.000,- i eiendeler, så vil mange slite en stund med å erstatte det). Og selv om det er kjipt å miste en mobilg til mer enn 10K, så er det ikke viktig i livet på samme måte, hvis du skjønner hvordan jeg tenker. Men det er selvfølgelig helt opp til deg hva du velger å prioritere. Jeg kan likevel godt forstå at enkelte velger det hvis man f. eks. skader mobilen ofte eller har større risiko for å miste den, men personlig ville jeg ikke giddet. 

Jeg forstår hva du mener. Min innbo forsikring dekker opp til 500.000,- er usikker hva jeg har av verdier. Men den dekker det viktigste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilket forsikringsselskap har du, TS?

Anonymkode: 08090...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn på generelt grunnlag vil jeg si at alt man har råd til å miste, lar man være å forsikre. Mens dyre ting som bil til flere 100k, bolig, hytte, samt innbo bør man forsikre. Innbo bør man egentlig bare forsikre fordi det er en fare for at "alt" blir ødelagt på en gang ved f.eks. brann og den totale summen blir stor. Ikke pga. enkeltgjenstander hver for seg som kan bli ødelagt.

Man blir ikke en økonomisk ruin av å miste eller ødelegge en mobil, en TV, en PC eller annen elektronikk. Uansett om det koster 2000kr eller 12000kr. Tenk gjennom hvor sannsynlig det er at du mister telefonen, og tenk over hva det vil koste å erstatte den med en tilsvarende brukt etter f.eks. et år. På det tidspunktet vil du ha spart 1200kr. Har du andre slike småforsikringer, så kan du stanse de også, og spare disse i tillegg.

Jeg synes også 99kr var veldig mye for en mobilforsikring. Jeg har alt innboet mitt forsikret for bare 79kr. Antagelig med dårligere vilkår mtp. egenandel, men her er det mer med tanke på totalskade der alt blir ødelagt på en gang i brann som er det jeg vil forsikre meg mot.

Anonymkode: 7cd29...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...