Gå til innhold

Du som lever på mat fra dag til dag og handler kun det du trenger i dag (evt to dager med butikkstengte dører)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør du det? Hva slags matvarer kjøper du hver dag og hva har du av basis hjemme til dager du er syk eller butikker er stengte?

Hvordan gjør du det på lavt budsjett?

Anonymkode: fc2fc...17d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og ja hva slags måltider lager du?

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør du det? Hva slags matvarer kjøper du hver dag og hva har du av basis hjemme til dager du er syk eller butikker er stengte?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke fryseboks eller kjøleskap?
Om jeg skulle handle kun det jeg skal spise samme dag eller i 2 dager, ville jeg handlet det meste fra 1/2-pris-diskene i butikkene. Jeg gjør  også dette i dag, men jeg fryser ned det som ikke skal spises samme dag eller dagen etter ettersom dette er matvarer som går ut på dato dagen etter.

Anonymkode: 76851...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke fryseboks eller kjøleskap?
Om jeg skulle handle kun det jeg skal spise samme dag eller i 2 dager, ville jeg handlet det meste fra 1/2-pris-diskene i butikkene. Jeg gjør  også dette i dag, men jeg fryser ned det som ikke skal spises samme dag eller dagen etter ettersom dette er matvarer som går ut på dato dagen etter.

Såklart jeg har det, men nå er ikke det hva jeg spør om.

Jeg så det var noen i en annen tråd som snakket om en fransk eller italiensk måte å leve på, der det ble kjøpt inn kun matvarer for akkurat den dagen. Jeg ser at det kan være fordeler med det og lurer på hvordan de gjør det i praksis.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så det var noen i en annen tråd som snakket om en fransk eller italiensk måte å leve på, der det ble kjøpt inn kun matvarer for akkurat den dagen. Jeg ser at det kan være fordeler med det og lurer på hvordan de gjør det i praksis.

Hvilke fordeler da?

Jeg ser for meg at det må bli slitsomt i lengden å skulle handle inn matvarer hver dag.. Men når det er sagt så er jeg en av dem som syns at innkjøp er kjedelig, og jeg handler derfor bare en gang i uka.

• Liker 3
Skrevet

Vi handler så godt som hver dag; spesielt brød, melk, frukt/grønt, og det vi mangler til middag. Kjøper omtrent alt av kjøtt på halv pris allikevel (fryser endel) og har endel tørrvarer i matboden. Så ved sykdom går vi tom for melk etter 2 dager, brødvarer etter 3-7 dager (kan jo bake selv på de 1-2 kg med mel vi har) og frukt/grønt etter 2-5 dager. Men vi kan leve på lagret kjøtt, pasta, ris, frokostblanding, sjokolade, vin og diverse hermentikk i et par måneder om det er krise.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Siv85 skrev:

Hvilke fordeler da?

Jeg ser for meg at det må bli slitsomt i lengden å skulle handle inn matvarer hver dag.. Men når det er sagt så er jeg en av dem som syns at innkjøp er kjedelig, og jeg handler derfor bare en gang i uka.

Hvis man kun kjøper det som skal spises den dagen så vil det ikke ligge og råtne i kjøleskap bla.

Men så var ikke spørsmålet myntet på slike som deg heller da, så skjønner ikke hvorfor du er så negativ og gidder å kommentere?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man kun kjøper det som skal spises den dagen så vil det ikke ligge og råtne i kjøleskap bla.

Men så var ikke spørsmålet myntet på slike som deg heller da, så skjønner ikke hvorfor du er så negativ og gidder å kommentere?

Off da, beklager så mye..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Nuith skrev:

Vi handler så godt som hver dag; spesielt brød, melk, frukt/grønt, og det vi mangler til middag. Kjøper omtrent alt av kjøtt på halv pris allikevel (fryser endel) og har endel tørrvarer i matboden. Så ved sykdom går vi tom for melk etter 2 dager, brødvarer etter 3-7 dager (kan jo bake selv på de 1-2 kg med mel vi har) og frukt/grønt etter 2-5 dager. Men vi kan leve på lagret kjøtt, pasta, ris, frokostblanding, sjokolade, vin og diverse hermentikk i et par måneder om det er krise.

Jeg er usikker på om personen i den tråden jeg sikter til lagrer noe særlig av noe som helst. Det var ikke mitt intrykk av hennes post at det var slik du gjør det. 

Hvor mange er dere? Jeg antar det er enklere å leve dag for dag om man bor alene enn med en familie?

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo mye dyrere å handle inn små pakninger med ost, små pakninger med egg, små pakninger med ditt og datt.

Jeg kaster ALDRI mat, men  jeg kjøper inn sjelden og mye (på tilbud).

• Liker 2
Skrevet

Det blir jo mye dyrere å handle inn små pakninger med ost, små pakninger med egg, små pakninger med ditt og datt.

Jeg kaster ALDRI mat, men  jeg kjøper inn sjelden og mye (på tilbud).

Sånne som oss har visst ikke lov å delta i tråden 😛

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke fordeler da? (bortsett fra det du nevnte om å ikke kaste mat).Jeg kaster som sagt ALDRI mat, selv om jeg handler mye og sjelden :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Siv85 skrev:

Sånne som oss har visst ikke lov å delta i tråden 😛

Ojda :blush: Joda, vi har lov :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Siv85 skrev:

Hvilke fordeler da?

Jeg er enig med deg :)  (Og jeg er også spent på å få vite hva fordelene er :) )

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor jeg etterlyser de som gjør dette. For å få svar på hvordan de får det til. 

Alle kjøper vel ikke gourmetoster og dyre baguetter, og champagne hver dag.

😂

AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor jeg etterlyser de som gjør dette. For å få svar på hvordan de får det til. 

😂

Ja takk :kristin:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja takk :kristin:

Jeg skulle ikke ha nevnt det for nå fikk jeg virkelig lyst på det! :bond:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

😂

Om du ønsker å leve økonomisk, og samtidig er glad i mat som er litt kostbar, så kan du  feks steke roastbiff selv og skjære opp til pålegg og få det mye billigere enn ferdigskåret roastbiff i butikken :spise: 
Vin er også lurt å kjøpe i 3-literskartong i steden for i flaske, ettersom flasken må drikkes fort, og kartongen holder seg i flere uker etter åpning i kjøleskapet :kristin:

AnonymBruker
Skrevet

Ja!! Vi løper til Polet :mynona:

AnonymBruker
Skrevet

En liten weekend i Frankrike? :jepp: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...