Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en fulltidsstudent og som mange andre ønsker å jobbe om sommeren. Da jeg begynte søkingen i vinter fikk jeg ikke napp noe sted. Er i en ny by der jeg ikke har allverden med kontakter. I desperasjon har jeg tatt på meg jobb som promotør. Jeg er en av de skrekkelige folkene som oppsøker døra di for å overbevise deg at du må bytte strømleverandør og lignende. Jeg hater det... Virkelig hater det. Jeg har jobbet i to uker men takler det ikke. Jeg har signert kontrakt ut sommeren men jeg makter ikke fortsette med dette tullet. All lønn er også provisjon men det eneste jeg får ut av jobben er masse kjeft og sure fjes (noe jeg skjønner godt). Jeg ser på meg selv som en plageånd å har dårlig samvittighet når jeg er på jobb... Er det mulig å slutte??? Selv om man har skrevet kontrakt? Arbeidsgiver er heller ikke forbøyd med meg siden jeg ikke har noen salg. Føler jeg kaster bort masse tid jeg heller kunne brukt på fordypning til bacheloroppgaven min... 

Anonymkode: c977d...33c

Videoannonse
Annonse
Gjest Konditorfrue
Skrevet

Si opp,si du ikke takler det.se om folk trenger vasking ol. 

AnonymBruker
Skrevet

Isj, provisjon... Verste du kan blande deg i.

Jeg slutta i en sommerjobb etter 1.5 time da jeg var 20. Jobben var for fysisk krevende (spa is i store og tunge arbeidsklær bl.a.) til lille meg på 1.55. Da de fortalte meg at jeg skulle være alene resten av sommeren fra en uke av og ha ansvar for åpning og låsing, sa jeg at jeg tror ikke jeg er rett for jobben og de burde finne noen andre. Beklagde veldig for at jeg hadde kastet bort tiden deres. Det hadde fått katastrofale følger så jeg for meg, trillebåra med is veltet og isen rant i elektriske duppeditter og jeg snublet i uniformen som jeg såvidt klarte å lee meg i og vipps var hele sjappa brent ned, haha. Glad jeg fulgte magefølelsen såpass tidlig.

Så jeg sieer stick it to the man og si opp om du vil!

Anonymkode: f79e0...8f0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tjener du ingenting, så må du selvfølgelig si opp. Kun provisjon er vel egentlig ikke lov, og salgsjobber passer noen få men ikke for de fleste. 

Anonymkode: d2fc1...cd2

• Liker 6
Skrevet

Skjønner godt at du ikke trives. Folk er dessverre ikke så hyggelige mot selgere.

Hva er det du selger? Er det noe du kanskje kan klare å selge uten å komme utbedt på døra?

Jeg fikk også en jobb jeg hatet en gang. Følte meg slem om jeg sa opp og kviet meg veldig, men tenkte at en ubehagelig telefonsamtale i fem minutter var verdt det.

Så jeg ringte etter en uke, og sa at dette ikke var helt som jeg hadde trodd. Jeg beklaget veldig mye, og sa at jeg kunne komme de neste par dagene om de trengte tid på seg til å finne ut hva de skulle gjøre for å erstatte meg. Heldigvis slapp jeg det :P

Jeg synes at du skal gjøre det samme. Når du uansett ikke tjener penger på det, så taper du ingenting på å si opp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som telefonselger i 3 dager en gang. Ååååh herregud så fælt det er. Lure gamle damer til å kjøpe masse drit. Det må jo være verre å møte opp på døra til folk! Skjønner godt hvordan du har det. Hva sier kontrakten om oppsigelsestid?

Anonymkode: 2c8ed...8da

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk for svar! I kontrakten så står det at jeg skal være disponibel til kontrakten går ut i august. Men det klarer jeg ikke. Men har lyst til bare slutte å møte opp. Si i fra til sjefen også bare ikke møte opp noe mere. Men er redd for at de skal kreve noe av meg:(

Skrevet

Dere som jobbet noen få dager. Skrev dere kontrakt på at dere skulle jobbe over lengre tid?

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvetid? Da er oppsigelsestiden noe kortere. Likevel skal den være maks 1 måned. Hvis du ikke møter opp til jobb i oppsigelsestiden så skjer det vel ikke noe annet enn at du ikke får noen referanse. De kunne jo sagt deg opp, men det har du allerede gjort selv ;) har aldri hørt om at arbeidstaker må kompensere arbeidsgiver økonomisk for noe sånt i hvert fall. 

Anonymkode: 280c4...1a9

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Tibbie skrev:

Skjønner godt at du ikke trives. Folk er dessverre ikke så hyggelige mot selgere.

Hva er det du selger? Er det noe du kanskje kan klare å selge uten å komme utbedt på døra?

Jeg fikk også en jobb jeg hatet en gang. Følte meg slem om jeg sa opp og kviet meg veldig, men tenkte at en ubehagelig telefonsamtale i fem minutter var verdt det.

Så jeg ringte etter en uke, og sa at dette ikke var helt som jeg hadde trodd. Jeg beklaget veldig mye, og sa at jeg kunne komme de neste par dagene om de trengte tid på seg til å finne ut hva de skulle gjøre for å erstatte meg. Heldigvis slapp jeg det :P

Jeg synes at du skal gjøre det samme. Når du uansett ikke tjener penger på det, så taper du ingenting på å si opp.

Folk er heldigvis ikke hyggelige mot telefon- og dørselgere. Absolutt ingen har bedt om denne faenskapen som invaderer privatlivet og forsurer hverdagen til folk. Det er rett og slett frekt, da er jeg frekk og lite hyggelig tilbake. Dette skal ikke være attraktiv å ha slike jobber, om det hadde vært det ville vi bare sett mer av faenskapen.

• Liker 3
Gjest kalkulator
Skrevet (endret)

.

Endret av kalkulator
Fjernet alt, jeg var bare stygg. Skjemmes over meg selv.
Skrevet (endret)
2 timer siden, kalkulator skrev:

For et stygt menneske du er, virkelig.

Folk som forsurer min hverdag, trenger seg på og stjeler av min fritid med meningsløst fjas har jeg absolutt ingen dårlig samvittighet over å behandle på samme måte tilbake. Det er tvert imot telefon- og dørselgere som er de stygge menneskene. De prøver bevisst å lure folk, ofte eldre og svakerestilte, til å kjøpe unødvendig dritt de ikke har bruk for. Rett og slett skammelig!

Endret av Traktor
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min første jobb var også dørselger med kun provisjon. Helt jæævlig, og jeg sa opp på dagen etter 2 1/2 mnd. Det var helt ok og sjefen forstod det, tror de er vant til det. Anbefaler deg å snakke med sjefen din og si at dette ikke var noe for deg likevel, og at du vil si opp.

Anonymkode: 076e2...c24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Traktor skrev:

Folk er heldigvis ikke hyggelige mot telefon- og dørselgere. Absolutt ingen har bedt om denne faenskapen som invaderer privatlivet og forsurer hverdagen til folk. Det er rett og slett frekt, da er jeg frekk og lite hyggelig tilbake. Dette skal ikke være attraktiv å ha slike jobber, om det hadde vært det ville vi bare sett mer av faenskapen.

Du trenger bare å si nei takk. Selgerne du skjeller ut er ofte unge, uerfarne folk uten arbeidserfaring som prøver å gjøre sitt beste. Hvis det er noen du skal klage til så er det firmaene som ansetter selgerne, ikke selgerne. Skjerp deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Traktor said:

Folk som forsurer min hverdag, trenger seg på og stjeler av min fritid med meningsløst fjas har jeg absolutt ingen dårlig samvittighet over å behandle på samme måte tilbake. Det er tvert imot telefon- og dørselgere som er de stygge menneskene. De prøver bevisst å lure folk, ofte eldre og svakerestilte, til å kjøpe unødvendig dritt de ikke har bruk for. Rett og slett skammelig!

Du bruker lenger til på å skjelle ut en stakkars utskremt som ts, enn rolig be dem slutte kontakte deg. 

Anonymkode: 7263d...eff

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger bare å si nei takk. Selgerne du skjeller ut er ofte unge, uerfarne folk uten arbeidserfaring som prøver å gjøre sitt beste. Hvis det er noen du skal klage til så er det firmaene som ansetter selgerne, ikke selgerne. Skjerp deg.

Har jeg sagt noe som helst om å skjelle ut noen? Det eneste jeg gjør når jeg skjønner det er en telefonselger er å legge på. Om det er en dørselger lukker jeg bare døra. Hvorfor mener du jeg skal takke folk for å forstyrre meg og forsurer min hverdag? Du må virkelig være en overfladisk og falsk person som takker for slikt.

Endret av Traktor
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker lenger til på å skjelle ut en stakkars utskremt som ts, enn rolig be dem slutte kontakte deg. 

Anonymkode: 7263d...eff

Har jeg sagt noe om å skjelle ut folk? Jeg legger rett og slett bare på, mener du jeg skal takke vedkommende for å ha ringt først?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig at det er positivt at du ikke trives i denne jobben. Jeg synes du skal si opp med mindre du er helt avhengig av pengene. Selv om det er litt ubehagelig der og da vil du ha mye mindre ubehag enn ved å fortsette i jobben. 

Lykke til. :)

Anonymkode: a662e...414

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...