AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Har et aldri så lite dilemma: Har to jobbtilbud: Jobb 1 er tilbud om fast jobb, men nesten en halvtimes reisevei, og også bompenger som vil utgjøre ca. 1000 kr per måned. Jobb 2 er et årsvikariat, 5-10 min reisevei, ingen bompenger. Lønnen er akkurat den samme, men jobb 2 er innholdsmessig litt annerledes - en jobb jeg tror jeg kan trives litt bedre med - men er altså årsvikariat, og ikke 100% sikkert det forlenges. Hva burde jeg gjøre? Har spurt masse kolleger etc., men alle sier vel egentlig at jeg må tenke meg om og velge det jeg vil mest. Det sier seg jo selv, men lurer på om noen som ikke kjenner meg, kan komme med noen helt objektive råd. Anonymkode: 9abb2...27c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 Hvordan er jobbmulighetene generelt innenfor yrket ditt, og hvordan ser du for deg at de blir i fremtiden? Tror du det blir vanskelig å få ny jobb når vikariatet er ferdig? Anonymkode: d7444...8e8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan er jobbmulighetene generelt innenfor yrket ditt, og hvordan ser du for deg at de blir i fremtiden? Tror du det blir vanskelig å få ny jobb når vikariatet er ferdig? Anonymkode: d7444...8e8 Jobbmulighetene innenfor yrket mitt er vel generelt gode, både nå og frem i tid. Om jeg ikke får forlenget vikariatet, tror jeg det er mulig å få en jobb et annet sted - da en jobb som den første jobben. Men det er jo uansett litt stressende å måtte søke på nytt. Anonymkode: 9abb2...27c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 Synes vikariatet hørtes best ut. Litt mer spennende jobb, og du sparer tid og penger på kort avstand. Det kan øke mulighetene for en lignende jobb i nærheten om det ikke blir forlengelse. Har selv hat fast jobb 45 min unna. Gikk greit men takka JA da jeg fikk tilbud om et vikariat (drømmejobben) i umiddelbar nærhet til hjemmet. Håper det blir forleget etterhvert. Har selv aldri angra på den avgjørelsen. Mye mer tid med mann og barn. Man må ta litt sjanser for å nå sine mål Anonymkode: 94c85...f65
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 Synes vikariatet hørtes best ut. Litt mer spennende jobb, og du sparer tid og penger på kort avstand. Det kan øke mulighetene for en lignende jobb i nærheten om det ikke blir forlengelse. Har selv hat fast jobb 45 min unna. Gikk greit men takka JA da jeg fikk tilbud om et vikariat (drømmejobben) i umiddelbar nærhet til hjemmet. Håper det blir forleget etterhvert. Har selv aldri angra på den avgjørelsen. Mye mer tid med mann og barn. Man må ta litt sjanser for å nå sine mål Anonymkode: 94c85...f65
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes vikariatet hørtes best ut. Litt mer spennende jobb, og du sparer tid og penger på kort avstand. Det kan øke mulighetene for en lignende jobb i nærheten om det ikke blir forlengelse. Har selv hat fast jobb 45 min unna. Gikk greit men takka JA da jeg fikk tilbud om et vikariat (drømmejobben) i umiddelbar nærhet til hjemmet. Håper det blir forleget etterhvert. Har selv aldri angra på den avgjørelsen. Mye mer tid med mann og barn. Man må ta litt sjanser for å nå sine mål Anonymkode: 94c85...f65 Hvordan gikk det med drømmejobben? Fikk du forlenget vikariatet eller en ny lignende jobb i samme by? Anonymkode: 9abb2...27c
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det med drømmejobben? Fikk du forlenget vikariatet eller en ny lignende jobb i samme by? Anonymkode: 9abb2...27c Ser nå at du ikke vet ennå. Håper det går bra . Anonymkode: 9abb2...27c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå