AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Del Skrevet 13. juni 2018 Etter diverse mislykkede hårfarginger tok jeg i dag en avfarging. Er det noen som har noen lure tips til hva man trygt kan gjøre med håret etter dette. Alternativt så kan jeg gå rundt som ei gulrot noen dager for å skåne håret mot mer slitasje, men det ser klovnete ut. Anonymkode: 227a4...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 13. juni 2018 #2 Del Skrevet 13. juni 2018 Kur det godt og la det ellers være. Helst gå til en frisør, men hvis ikke så la det bare få fred. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 13. juni 2018 #3 Del Skrevet 13. juni 2018 Ville kuret det hver dag i en uke før jeg evt. gjorde noe mer. Tips til mer skånsom avfarging: Knus 5 c-vitamin brusetabletter og bland pulveret med et par spiseskjeer Wash & Go-shampoo. Has i fuktig hår og la virke ca. en time før det skylles ut.Fjerner farge veldig effektivt og sliter mindre på håret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 13. juni 2018 #4 Del Skrevet 13. juni 2018 2 minutter siden, Ella1 skrev: Ville kuret det hver dag i en uke før jeg evt. gjorde noe mer. Tips til mer skånsom avfarging: Knus 5 c-vitamin brusetabletter og bland pulveret med et par spiseskjeer Wash & Go-shampoo. Has i fuktig hår og la virke ca. en time før det skylles ut.Fjerner farge veldig effektivt og sliter mindre på håret. Hvor får man tak i den? Beklager avsporing, TS. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Del Skrevet 13. juni 2018 Hva brukte du for å avfarge håret? Jeg kan anbefale Colourless, som fåes kjøpt på Vita og Cubus. Husk imidlertid at håret kan reoksidere etter at fargemolekylene er krympet, og hvis ikke du vasker håret GODT etterpå kan det bli mørkt igjen. Det samme gjelder dersom du farger (eller bleker) det for fort igjen; fargemolekylene som eventuelt er igjen vil reagere med peroksiden, og håret blir mørkt igjen selv om du brukte en lys farge. Men hvis du gjør det riktig funker det kjempebra, jeg farget håret nesten svart på impuls fra blondt og etter to runder med Colourless er jeg nå mellom-gyllenblond! Det sliter heller ikke på håret i motsetning til det mange tror - imidlertid er det som en veldig kraftig sjampo som stripper håret for alt av olje osv, så det blir gjerne veldig tørt etterpå. En god hårkur så er det bra igjen Og forresten! Du bør bruke den på HELT nyvasket hår, da kun vasket med sjampo og helst en rensesjampo. Ikke bruk balsam eller hårolje eller noe. Håret mitt ble ikke i nærheten av like lyst de gangene jeg slurvet med dette. En rensesjampo gjør virkelig trikset! For å skylle håret skikkelig bør du gjøre slik: Skyll i VARMT vann (så varmt du orker) i fem minutter (ta tiden!) og buffer med halve flaska i to minutter. Skyll i fem, buffer i to, og skyll i fem igjen. MINST! Jeg pleier også å vaske med en rensesjampo helt på slutten, samt bruke det de første gangene jeg vasker for å forsikre meg om at alle fargemolekyler er ute. Litt stress ja, men såå verdt det når man kan gå fra mørkt til lyst hår uten slitasje! Anonymkode: adeef...77d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 13. juni 2018 #6 Del Skrevet 13. juni 2018 5 minutter siden, boblevann skrev: Hvor får man tak i den? Beklager avsporing, TS. Beklager skrev feil🙈Mente Head & Shoulders! l 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Del Skrevet 13. juni 2018 14 minutter siden, boblevann said: Hvor får man tak i den? Beklager avsporing, TS. I 1989! Husker godt Wash & Go, man var ikke kul i gymmen dersom man ikke hadde den, altså! Tror Head & Shoulders er like gammel, men den fins da ennå, heldigvis for denne tråden😊 Jeg vil råde HI til å gå til frisøren! Anonymkode: 55d34...878 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #8 Del Skrevet 13. juni 2018 Takk for mange supre svar. Skal ta en god kur og ta turen til frisør neste gang noe skal gjøres. Det var colourless jeg brukte nå. Kan hende jeg må ta en runde til. Det føles så lenge å skylle ut hver runde hele 5 minutter. Ellers var det et kult tips med c-vitamin og head&shoulders:)) TS Anonymkode: 227a4...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegetarian Skrevet 15. juni 2018 #9 Del Skrevet 15. juni 2018 På 13.6.2018 den 14.09, AnonymBruker skrev: Takk for mange supre svar. Skal ta en god kur og ta turen til frisør neste gang noe skal gjøres. Det var colourless jeg brukte nå. Kan hende jeg må ta en runde til. Det føles så lenge å skylle ut hver runde hele 5 minutter. Ellers var det et kult tips med c-vitamin og head&shoulders:)) TS Anonymkode: 227a4...415 hvis man har ettervekst, blir etterveksten også farget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 27. juni 2018 #10 Del Skrevet 27. juni 2018 På 15.06.2018 den 17.07, Vegetarian skrev: hvis man har ettervekst, blir etterveksten også farget? Etterveksten påvirkes ikke av avfarging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #11 Del Skrevet 27. juni 2018 3 minutter siden, Minitroll skrev: Etterveksten påvirkes ikke av avfarging. Jo, jeg hadde kommunegrå ettervekst da jeg tok avfarging. Etterpå var etterveksten gul som faen. Anonymkode: 7b295...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 27. juni 2018 #12 Del Skrevet 27. juni 2018 Den skal normalt sett ikke gjøre det. Min ettervekst har ikke blitt påvirket av den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #13 Del Skrevet 20. februar 2020 On 6/13/2018 at 1:51 PM, AnonymBruker said: Hva brukte du for å avfarge håret? Jeg kan anbefale Colourless, som fåes kjøpt på Vita og Cubus. Husk imidlertid at håret kan reoksidere etter at fargemolekylene er krympet, og hvis ikke du vasker håret GODT etterpå kan det bli mørkt igjen. Det samme gjelder dersom du farger (eller bleker) det for fort igjen; fargemolekylene som eventuelt er igjen vil reagere med peroksiden, og håret blir mørkt igjen selv om du brukte en lys farge. Men hvis du gjør det riktig funker det kjempebra, jeg farget håret nesten svart på impuls fra blondt og etter to runder med Colourless er jeg nå mellom-gyllenblond! Det sliter heller ikke på håret i motsetning til det mange tror - imidlertid er det som en veldig kraftig sjampo som stripper håret for alt av olje osv, så det blir gjerne veldig tørt etterpå. En god hårkur så er det bra igjen Og forresten! Du bør bruke den på HELT nyvasket hår, da kun vasket med sjampo og helst en rensesjampo. Ikke bruk balsam eller hårolje eller noe. Håret mitt ble ikke i nærheten av like lyst de gangene jeg slurvet med dette. En rensesjampo gjør virkelig trikset! For å skylle håret skikkelig bør du gjøre slik: Skyll i VARMT vann (så varmt du orker) i fem minutter (ta tiden!) og buffer med halve flaska i to minutter. Skyll i fem, buffer i to, og skyll i fem igjen. MINST! Jeg pleier også å vaske med en rensesjampo helt på slutten, samt bruke det de første gangene jeg vasker for å forsikre meg om at alle fargemolekyler er ute. Litt stress ja, men såå verdt det når man kan gå fra mørkt til lyst hår uten slitasje! Anonymkode: adeef...77d Jeg brukte Colourless i går kveld. Har farget håret mørkebrunt og ville ha det vekk. Jeg leste pakningsvedlegget nøye og leste også anmeldelsene på vita.no. Der var det bl.a ei som skrev at for best resultat skyll håret godt i glovarmt vann i 10 minutter, bruk halve bufferen og skyll så godt igjen i 10 minutter. Bruk resten av bufferen og skyll godt i 5 minutter. Jeg gjorde alt dette og det var helt sykt hvor lys jeg ble! Var helt overlykkelig da håret tørket og jeg så resultatet. MEN! Dagen etterpå var håret gått tilbake til så og si akkurat like mørkt som da jeg startet ☹️ Bittelitt lysere bare og temmelig lysiransje i røttene. Hvaaaa gjør jeg feil?? Blir gal av denne mørke fargen. Må ta en runde til i dag men tips til hva jeg må gjøre annerledes denne gang? Skulle enda lengre enn 10 minutter mellom? Anonymkode: 67522...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2020 #14 Del Skrevet 20. februar 2020 Meg over. Skulle stå skylle, ikke skulle.... Anonymkode: 67522...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå