Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at hverdagen min er så hektisk! Alltid noe jeg SKAL!

Jeg setter stor pris på sofakrok, bok og en diger kopp te, men husker ikke sist! Når jeg tenker på hva er det egentlig jeg GJØR så aner jeg ikke, egentlig.

Jeg jobber til fem, så er det en treningsøkt i løpet av kvelden, så må jeg lage middag, så har jeg en kjæreste som jeg må pleie. Så husarbeid, så venner og familie som skal pleies en gang i mellom.... Har ikke barn.

Hodet koker, og har bare lyst til å gjemme meg under dyna av og til!

Hvordan er hverdagen deres? Hva rekker dere over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør minst mulig husarbeid. Prioriterer heller venner, øl og bøker.

Lag middag med venner, les isteden for å gjøre husarbeid, lag enkel middag osv. Mange snarveier å ta om man ikke er så opptatt av å gjøre "det rikitge".

Skrevet

Går på jobb i åtte-tida, kommer hjem i fem-seks-tida etter butikk eller annet ærend, spiser noe kjapt til middag mens jeg ser på en film på DVD, går ut og tar en øl eller tre hvis jeg får lurt med meg noen jeg kjenner (hvis ikke blir det en film til), og så er det leggetid!

Har ukentlige aktiviteter noen kvelder i uka, spilling, ekstrajobbing i platebutikk, etc. Synes jeg er veldig travel selv, og aner ikke hvordan andre får tid til hverken partner eller barn.

Søndagen er eneste slapp-av-dagen. Da pleier jeg bakrusen etter lørdagen ved å spise søndagsmiddag hos mor og far!

Husarbeid - hva er det?

Venner treffer jeg på pub om kveldene og på byen på lørdagene.

Bruker aldri mer enn et kvarter på middagen! Det gjelder å prioritere, og jeg koser meg ikke spesielt når jeg lager mat.

Skrevet

Kanskje alder spiller inn? Jeg er 29 år. Fikk inntrykk av at du kanskje var litt yngre enn meg, nyibyen?

Gjest Gjesta
Skrevet
Kanskje alder spiller inn? Jeg er 29 år. Fikk inntrykk av at du kanskje var litt yngre enn meg' date=' nyibyen?[/quote']

Er ikke hun 30, da?

Jeg har det også hektisk, men klager ikke :wink: Jobber lange dager, helst til 18 eller lenger, har gjerne ting på kveldstid i jobbsammenheng, trener, er sammen med samboeren min, og reiser endel i jobben. Dødtid finnes ikke, men jeg vil ha det slik.

Og verre skal det bli fram mot sommeren, da kommer vel alle helger til å gå med til jobbing.

Skrevet
Kanskje alder spiller inn? Jeg er 29 år. Fikk inntrykk av at du kanskje var litt yngre enn meg' date=' nyibyen?[/quote']

Eh... på grunn av min fantastiske og spennende og utsvevende og ungdommelige livsstil? :wink:

(Er faktisk 30)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror hva du beskriver her kan være det største samfunnsproblemet vi har i våre dager. I allefall på lengre sikt. Det blir interessant å se hvordan det går.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg prioriterer:

* Barn (fire)

* Jobb (full)

* Husarbeid

* Matlaging

* Barnas fritidsaktiviteter (hver ettermiddag)

* En liten lur på ettermiddag eller kveld

Dette prioriterer jeg bort i den fasen jeg er nå:

* alenetid

* TV

* sosiale ting/ jobbting på kvelder og ettermiddager

* reparere klær

* dyre ferier

Dette gjør jeg hvis jeg får tid:

* internett

* trening

* venner

* lesing

* gå turer med ungene, finne på ting med dem

* hyggelige ting med mannen min

Hverdagen er ofte hektisk, men det handler mye om innstilling etter min mening. Jeg kjører bil og da prøver jeg å ha det bra: glede meg over naturen, høre på en fin sang, snakke med ungene. Prøv å kos deg med det du gjør og finn ut hva du faktisk ikke rekker sånn du har det nå. Slutt å ha dårlig samvittighet for at du ikke rekker alt, det kan ingen!

Skrevet

:hoho::hoho::hoho::ler:

jo! glemte at jeg har gått over i 30 åra for ikke så lenge sida! herregud. SENIL!

Skrevet

Jeg trener ikke, sparer mye tid der. Men samtidig lager jeg hjemmelaget mat hver eneste dag, det tar litt tid men det er kos og avslapning for meg, ikke en plikt. Jeg prioriterer å lese (jeg er student) i arbeidstiden, slik at når samboeren min kommer hjem kan vi tilbringe resten av kvelden sammen. Husarbeid (annet enn oppvask og litt smått) gjøres på søndagene. Det er fast vaskedag, tar oss en time til sammen. Resten av uka er fri. Har en hverdag som gir rom til det jeg liker best.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vanligvis er jeg nødt til å ha 2-3 timer om kvelden der jeg ikke gjør noe målretta fornuftig. Det er som om hodet mitt trenger denne tida for å fordøye inntrykk jeg får i løpet av dagen.

Hvis jeg ikke får denne tida blir jeg fort sliten.

Gjest Lizzi
Skrevet

Jeg har arbeid, familie, barn og en hobby. Jeg har valgt å gå noen prosenter ned i stilling for å ha litt mer fritid.

I tillegg så har jeg prioritert ganske "hardt" hva jeg vil gjøre og ikke gjøre.

-Barna er pri en. De gjør jeg med glede "alt" for.

-Jeg må ha tid for meg selv av og til og voksentid på kvelden.

-Jeg har en hobby som er mitt fristed. Der må det absolutt ikke være noe stress. Det tar gleden fra aktiviteten.

-Jeg drar ikke på "kaffebesøk", det liker jeg ikke.

-Jeg omgås ikke folk (innkl familie) som jeg ikke liker.

-Jeg sier nei til invitasjoner dersom jeg kjenner at jeg trenger hvile.

-Jeg gjør skjelden ting bare fordi jeg føler at jeg må.

Og det er sikkert mye annet...

Jeg har i det hele tatt, tatt valg om hva som er viktig og ikke viktig i livet mitt. Enkelte valg "taper" jeg på, men det får bli som det blir. Jeg har en hverdag som er god å leve i!!

Jeg synes overhodet ikke synd på de som klager over dårlig tid, stress osv.. Det er valg som de har tatt. Mange sier at de ikke har mulighet til å gjøre det annerledes, noe jeg synes er feil. Trenger man den dyre boligen, bilen, sportsutstyret, de moderne møblene, oppusing, merkeklær, sydenturer m.m..?

Skrevet
Vanligvis er jeg nødt til å ha 2-3 timer om kvelden der jeg ikke gjør noe målretta fornuftig. Det er som om hodet mitt trenger denne tida for å fordøye inntrykk jeg får i løpet av dagen.

Hvis jeg ikke får denne tida blir jeg fort sliten.

Ja, akkurat sånn har jeg det også. Må ha litt tid helt for meg selv, bare sose rundt i leiligheten, lese bok, stirre i veggen, rydde i papirhaugen, kose meg. men rekker det sjelden da...

Skrevet

Ja, akkurat sånn har jeg det også. Må ha litt tid helt for meg selv, bare sose rundt i leiligheten, lese bok, stirre i veggen, rydde i papirhaugen, kose meg. men rekker det sjelden da...

Hvis du slutter å jobbe i 5-tiden, ikke har barn og ikke samboer, så skjønner jeg ikke hvordan du ikke får tid til dette.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kjeder meg masse, har ikke jobb og lite penger,, Skulle gjort alt for å hatt en mer hektisk hverdag!

Gjest celine
Skrevet
Jeg kjeder meg masse, har ikke jobb og lite penger,, Skulle gjort alt for å hatt en mer hektisk hverdag!

Hmmm.. er noe her jeg ikke skjønner; hvorfor ikke bruke masse tid på å forsøke å få seg en jobb - undersøke litt rundt firmaene du søker jobb i, perfeksjonere søknader/ interessebrev.

Da ville jo økonomien bedre seg og du slapp å kjede deg..

Sender masse motivasjon til Lady76 :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...