Gå til innhold

Tannlege som booker time til meg selv om jeg ikke ønsket time nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg avbestilte for et par måneder siden en tannlegetime da jeg ikke hadde andleding til å møte til denne timen. For en måneds tid siden ringte tannlegesekretæren meg for å informere meg om at tannlegen gjerne ønsket å ha meg inn til en time og at hun mer enn gjerne kunne sette meg opp til en ny time, dette takket jeg nei til da jeg var midt i eksamensperioden og jeg informerte derfor om at jeg kunne booke en time selv når eksamensperioden var over.

I dag fikk jeg plutselig SMS av tannlegen med påminnelse om min time denne måneden!? Jeg har på ingen måte bestilt denne timen og kjenner at jeg blir fryktelig provosert over at de bare har satt meg opp på en time når jeg sa nei til dette på telefonen. Timen er om såpass mange dager at jeg fint kunne avbestille uten å betale men jeg føler ikke dette er greit likevel! Er dette i det hele tatt lov å gjøre ?

Anonymkode: 6d816...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det samme med min tannlege, viste seg at de hadde en bug i bookingsystemet. Kanskje verdt å sjekke dette før du hisser deg opp og begynner å hinte om at de begår "lovbrudd". 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bare burde dra på timen, det høres ut som om denne tannlegen er tilbøyelig til å møte opp på døra di i fullt utstyr, med tannlegestolen på slep.

Tittei! Du har tannlegetime!

Anonymkode: cebd2...3ff

• Liker 9
Skrevet

Beror sikkert bare på en misforståelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Antoinette skrev:

Opplevde det samme med min tannlege, viste seg at de hadde en bug i bookingsystemet. Kanskje verdt å sjekke dette før du hisser deg opp og begynner å hinte om at de begår "lovbrudd". 

Ja, kanskje det. Har vært veldig stresset nå i eksamensperioden så lar nok meg provosere ekstra pga dette. Men kjente jeg ble mektig irritert når jeg spesifikt sa nei til at jeg ønsket å bli satt opp på ny time,

Men samtidig så er dette en relativt ny tannklinikk så er nok derfor jeg mistenker dem for å gjøre dette med vilje for å fylle opp timeboka.

Gjest making.a.mess
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avbestilte for et par måneder siden en tannlegetime da jeg ikke hadde andleding til å møte til denne timen. For en måneds tid siden ringte tannlegesekretæren meg for å informere meg om at tannlegen gjerne ønsket å ha meg inn til en time og at hun mer enn gjerne kunne sette meg opp til en ny time, dette takket jeg nei til da jeg var midt i eksamensperioden og jeg informerte derfor om at jeg kunne booke en time selv når eksamensperioden var over.

I dag fikk jeg plutselig SMS av tannlegen med påminnelse om min time denne måneden!? Jeg har på ingen måte bestilt denne timen og kjenner at jeg blir fryktelig provosert over at de bare har satt meg opp på en time når jeg sa nei til dette på telefonen. Timen er om såpass mange dager at jeg fint kunne avbestille uten å betale men jeg føler ikke dette er greit likevel! Er dette i det hele tatt lov å gjøre ?

Ring å si at du selv velger å ta kontakt når du ønsker time. 

Det gjorde jeg ettersom de årlig satt opp en time. Ettersom jeg ikke hadde bestilt denne selv eller var interessert så ble den lettere å glemme. Og da måtte jeg betale. 

Så nei takk, jeg ringer selv om jeg ønsker time. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du bare burde dra på timen, det høres ut som om denne tannlegen er tilbøyelig til å møte opp på døra di i fullt utstyr, med tannlegestolen på slep.

Tittei! Du har tannlegetime!

Anonymkode: cebd2...3ff

Ja, det er nok best! 😅

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, making.a.mess skrev:

Ring å si at du selv velger å ta kontakt når du ønsker time. 

Det gjorde jeg ettersom de årlig satt opp en time. Ettersom jeg ikke hadde bestilt denne selv eller var interessert så ble den lettere å glemme. Og da måtte jeg betale. 

Så nei takk, jeg ringer selv om jeg ønsker time. 

Enig i det, men dette med å bli satt opp en rutinetime hvert / annethvert år virker som ganske vanlig praksis. I mitt tilfelle har jeg jo faktisk avbestilt timen min men de fortsetter likevel å «plage» meg og det må jeg si jeg aldri har opplevd før!

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en feil i systemet eller en menneskelig glipp. De gjør ikke slik med vilje. Når man får beskjed om at pasienten ringer selv for ny tid skal det skrives i journalen slik at det er synlig for den som skulle lure på hvorfor pasienten ikke dukker opp. 

Årlig innkalling er standar som de aller fleste setter pris på. Ønsker man ikke det så er det bare å gi beskjed, så strykes man fra den automatiske listen som ligger inne og fyller opp kalenderen. 

Anonymkode: 995fd...c0e

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det, men dette med å bli satt opp en rutinetime hvert / annethvert år virker som ganske vanlig praksis. I mitt tilfelle har jeg jo faktisk avbestilt timen min men de fortsetter likevel å «plage» meg og det må jeg si jeg aldri har opplevd før!

ts

Det er bare å si fra tydelig så slutter de med både det og den årlige påminnelsen. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, making.a.mess skrev:

Det er bare å si fra tydelig så slutter de med både det og den årlige påminnelsen. 

Skal ta kontakt med dem igjen, men jeg skjønner ikke hvor mye tydeligere man kan være enn «nei, jeg ønsker ikke å bli satt opp på en time nå, jeg bestiller time selv når jeg er klar». 

Gjest making.a.mess
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ta kontakt med dem igjen, men jeg skjønner ikke hvor mye tydeligere man kan være enn «nei, jeg ønsker ikke å bli satt opp på en time nå, jeg bestiller time selv når jeg er klar». 

Jeg vil ikke at dere setter opp timer til meg hverken nå eller i fremtiden. Jeg ønsker selv å bestille mine timer og vil dere skal respeketere dette. 

Brutalt, men det eneste språket noen forstår. Desduten dekker det både nåtid og fremtid. Det du sa dekket kun nåtid så de ventet litt og ga deg en ny tilfelle du hadde glemt å bestille selv.... 

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert bare en glipp, men jeg skjønner at det er irriterende. 

Anonymkode: c0cf9...207

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...