Gå til innhold

Har noen av dere vært i Universal Studios og Sea World?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen spørsmål:

Universal Studios; Holder det med et dagspass? Vi har barn mellom 5-15 år. Lurer også på om vi skal få med oss adventure Island, er det verdt det? Bør vi ha fastpass? Har man tilgang til Harry Potter «land» om man kun har billett til «hovedparken»? Bør man ha reservasjon til restaurant? Lurer på om vi skal spise på Hard Rock inne i parken.

Sea World; Da vi prøvde å bestille billetter kom det opp at vi skal bestille enten dagen før vi skal besøke parken, eller samme dag som besøket skal være (inne på deres egen nettside). Stemmer dette? Her kan man også velge billetter hvor maten er inkludert i billetten hele dagen (mot et tillegg i pris), er dette å anbefale? Bør man har fastpass i denne parken? 

Håper noen kan hjelpe en helt grønn førstegangs Florida-reisende 😊

Ellers om turen; vi skal være ca 2 uker i Orlando og 1 en uke i Miami. Vi tenker å besøke parkene som allerede er nevnt pluss Disney land (Magic Kingdom), NASA, Everglades (krokodillepark), «gammelbyen» med 1 overnatting pluss spøkelsesjakt. Tenker også å besøke noen av Outletene (Bl.a Florida Mall, Target..). I Miami dreier det seg om bading og avslapning, men samtidig tenker vi å ta dagsturer til feks Key West. Har dere andre anbefalinger til hva man bør få med seg både i Orlando og Miami? 

Anonymkode: ec614...1a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du er glad i dyr så anbefales det å aldri oppsøke Seaworld, at folk fortsatt kan fortsette besøkene sine etter alt som har kommet frem de siste årene er for meg uforståelig. Om du vil spekkhoggerens beste så finnes det flust av båtturer i Florida der man kan oppleve disse dyrene på egne premisser der de ikke tvinges til å opptre i små basseng.

Anonymkode: 935ee...449

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er glad i dyr så anbefales det å aldri oppsøke Seaworld, at folk fortsatt kan fortsette besøkene sine etter alt som har kommet frem de siste årene er for meg uforståelig. Om du vil spekkhoggerens beste så finnes det flust av båtturer i Florida der man kan oppleve disse dyrene på egne premisser der de ikke tvinges til å opptre i små basseng.

Jeg respekterer at du mener dette, men det var ikke det jeg lurte på 😊

• Liker 6
Skrevet

Vi reiser også til Florida for første gang i år, så jeg har ikke så mange tips til deg, men ser du skriver at dere skal ta dagstur til Key West. Har du sett på avstanden her? Vi vurderte også en slik tur, men ser turen tar 5 timer en vei fra Miami. Med unger i bilen  fant vi ut at å sitte i bil i 10 timer bare for å se på utsikt og arkitektur ikke var helt greit. Tar en tur dit når barna blir voksne ;-)

Vi har for øvrig bestilt billett til Island of Adventure, da det var den parken som hadde flest attraksjoner vi hadde lyst til. Deler av Harry Potter-verden er i denne parken og deler i den andre, med tog mellom, men du må ha billett til begge parkene for å ta toget.
Vi har tatt et bevisst valg på IKKE å besøke Sea World og krokodillepark, etter å ha lest litt om dyrenes forhold i disse parkene.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg respekterer at du mener dette, men det var ikke det jeg lurte på 😊

Det handler ikke om din personlige mening, men om dyrenes rett på et verdig liv. 

Anonymkode: 60396...b97

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok noen googlesøk og det blir står steder at det holder med dagspass for Universal Studios om man bruker «fastpass». Jeg ville ha sjekket ut TripAdvisor for det kan alltids være tips der, og jeg ville ha sjekket for alle de stedene dere vil dra. Ellers ville jeg ha anbefalt «fastpass» fordi køene kan bli himla lange og å stå i kø tar litt tid. Adventure Island (badeland) ligger i Tampa for øvrig, som er ca 85 miles (186km). Regner med det var Island of Adventure. 

Hva er for øvrig det økonomiske budsjettet for det man skal gjøre? 

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g34515-i19-k10428983-Spending_Money_2_weeks_in_Orlando-Orlando_Florida.html

Jeg var der for mange år siden og på én uke brukte to voksne og meg ca nærmere $3000. Det var utenom billettene til parkene. Vi fikk forresten billettene «gratis» fordi vi kjøpte fra noen boder utenfor - catchet var at man måtte se på noen hus i noen timer. Men det var verdt det da for vi fikk «fastpass». 

Personlig tror jeg det der vil bli mye jag og mas. To uker i Orlando og én uke i Miami kommer til å gå opp i røyk. 

Anonymkode: 724a1...8fb

• Liker 4
Skrevet

Basert på mine erfaringer fra ferier med ungene i USA er:

- se på avstandene mellom ulike attraksjoner og vær oppmerksom på forskjellen mellom miles og kilometer. Fort gjort å tenke feil.

- legg inn nok dager med å bare gjøre ingenting - bading og bare ta det med ro uten å måtte rekke noe. Sol, varme, mye folk, køer og bilkjøring reduserer sterkt barnas tålmodighet. Det som har vist seg å være et gunstig forhold for vår familie er 2 dager med rolige aktiviteter for hver dag med folketette attraksjoner.

- ikke planlegg for mye de aller første dagene, mens en omstiller seg til ny tidssone.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har satt av 2 dager til Orlando og Universal Studios, har ikke kjøpt billetter enda, bare bestilt hotell. Noen som vet hvor det er billigst å booke inngangsbilletter? 

Anonymkode: 82a6a...c95

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok to dager på Universal studios, og angret ikke.

Seaworld holdt vi oss unna, vi er tross alt mennesker med empati og moral, ikke udyr.

Anonymkode: 58f55...8c7

• Liker 14
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette!!! 

• Liker 5
Skrevet

Dere mååå ikke Sea World selv om dere er i Florida. Det er tusen andre ting man kan gjøre for å kose seg. At man tar med barn på slikt kan jeg aldri forstå. Det er dyreplageri på sitt verste. Hadde dette vært hunder eller katter som hadde blitt torturert på denne måten hadde du tenkt annerledes. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Bare for å ha det sagt, siden det er et gjennomgående tema i tråden. Jeg HATER dyreparker, og besøker dem aldri. Men dette er en tur for en stor gruppe hvor jeg er planleggeren. Jeg/min familie skal ikke til SEA World, men jeg bestiller billetter for hele turgjengen - også dem som skal der, og da hadde jeg et par spørsmål ifht dette. 

Ellers, tusen takk for supre tips! Vi går for 2 dager i Universal Studios med fasttrack. Syns også tipset om hviledager mellom fornøyelsesparker høres fornuftig ut, og har tenkt å legge inn attraksjonene hvor det er litt kjøretid dagene etter dette. Ser at Key West kanskje utgår pga kjøretid, ellers må det legges inn en overnatting her. Vi får ellers mye sol og bad/avslapning i Miami 😊 Har også hus med basseng som kommer til å bli flittig brukt - siden området er omgitt av sump og lite badevennlig. De første 3 dagene tenker vi å bruke til omstilling/outletshopping. 

• Liker 3
Skrevet

Da jeg var i Florida sist så kjøpte vi 10-dagers unlimitedpass til Universal studios/Island of adventure. Det var ikke mye dyrere, og vi slapp unna "skrekken" med å haste fra aktivitet til aktivitet hele dagen. I stedet brukte vi en del kvelder der, for da er alle som har hastet hele dagen blitt lei 😛 Absolutt verdt det. Hotellet hadde gratis shuttle frem og tilbake hele dagen, så null stress der.

Orlando var overraskende trivelig. Joda, det er veldig lagt opp for at turister skal trives, men vi ble ikke mast på, og det var skikkelig trivelig å traske rundt. 

Ser ut som dere har landet på hele dager i parker, da ville jeg hvertfall gått for fasttrack. Ikke prøvd det, bare i L.A, og det var et ganske annet opplegg. Men legg inn hviledager, som nevnt er det mye stress å skulle få med seg alt man vil selv med fasttrack. Hvis dere har noen Harry Potter-fans med dere så får dere kjøpt interaktive tryllestaver, som kan brukes på forskjellige steder i diagonal alley/hogsmead. Det er faktisk kjempegøy 😛 Regn med å bruke en del tid her, det er ganske mange kule detaljer og butikker :) 

Ellers var vi der hovedsakelig for GeekyCon, så vi gjorde ikke så mye annet 😛 Litt shopping, bading, vi var i Wet 'n' wild badeland, det var kult :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på US, kjempegøy. Sea World kommer jeg aldri til å dra til. De har fått mye kritikk av sitt dyrehold og måten man fanger delfiner som lever i det fri på er pervers. Bare se THE COVE. En forferdelig film. 

Anonymkode: 0e593...4a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, kjøttkaker skrev:

Dette!!! 

Ja, ellers se Black Fish. Huff, det er en forferdelig industri.

Anonymkode: 0e593...4a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på universal studios i Singapore, vi var voksne, så det var ikke krise om vi ikke fikk gjort alt. Men køene er LANGE og for å rekke alt måtte vi ha hatt to dager ja. Når jeg sier lange snakker vi at det sto brusflasker og plastposer med urin langsmed der køene gikk. (mange køer går inne i bygg, gjennom rom og snirklete ganger). 

Anonymkode: 2c6ed...4d0

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Ginny skrev:

Da jeg var i Florida sist så kjøpte vi 10-dagers unlimitedpass til Universal studios/Island of adventure. Det var ikke mye dyrere, og vi slapp unna "skrekken" med å haste fra aktivitet til aktivitet hele dagen. I stedet brukte vi en del kvelder der, for da er alle som har hastet hele dagen blitt lei 😛 Absolutt verdt det. Hotellet hadde gratis shuttle frem og tilbake hele dagen, så null stress der.

Orlando var overraskende trivelig. Joda, det er veldig lagt opp for at turister skal trives, men vi ble ikke mast på, og det var skikkelig trivelig å traske rundt. 

Ser ut som dere har landet på hele dager i parker, da ville jeg hvertfall gått for fasttrack. Ikke prøvd det, bare i L.A, og det var et ganske annet opplegg. Men legg inn hviledager, som nevnt er det mye stress å skulle få med seg alt man vil selv med fasttrack. Hvis dere har noen Harry Potter-fans med dere så får dere kjøpt interaktive tryllestaver, som kan brukes på forskjellige steder i diagonal alley/hogsmead. Det er faktisk kjempegøy 😛 Regn med å bruke en del tid her, det er ganske mange kule detaljer og butikker :) 

Ellers var vi der hovedsakelig for GeekyCon, så vi gjorde ikke så mye annet 😛 Litt shopping, bading, vi var i Wet 'n' wild badeland, det var kult :) 

Høres smart ut med 10-dagerspass, men jeg er litt sånn «bli ferdig og gå videre» ifht fornøyelsesparker 😛 

Når dere trasket rundt, husker du hva byene het? Syns det er en god og koselig måte å bli litt kjent i lokalområdet, samt se litt hvordan lokalbefolkningen lever. Anlegget vi skal bo i er ikke typisk turistområde, det er mange fastboende som hvor noen leier ut husene i høysesongen 😊

Gleder meg så sinnsykt 😁 

GeekyCon 🤔

Skrevet

Vi bodde langs International drive, ca midt mellom universal studios og SeaWorld. Midt i turistgryta 😛 International drive var flott å vandre opp og ned, og det er store kjøpesenter i nærheten, som Orlando International premium Outlet. Hotellet var del av denne shuttlebussen som gikk til universal studios, og det gikk en annen shuttle opp og ned ID hele dagen, den måtte vi vel betale $2 for eller noe. Det var ikke mye hvertfall. 

GeekyCon ❤️ 

Dette var i forbindelse med slippet av siste Harry Potter-bok (The cursed child), så da var jo en svipptur til Florida på sin plass 😛 Og GeekyCon er kjempegøy 😃 Det er en slags messe for alle typer "geeks": Harry Potter, Star Wars, Ringenes Herre, musikaler, bøker osv 😃

Skrevet
På 13.6.2018 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen spørsmål:

Universal Studios; Holder det med et dagspass? Vi har barn mellom 5-15 år. Lurer også på om vi skal få med oss adventure Island, er det verdt det? Bør vi ha fastpass? Har man tilgang til Harry Potter «land» om man kun har billett til «hovedparken»? Bør man ha reservasjon til restaurant? Lurer på om vi skal spise på Hard Rock inne i parken.

Sea World; Da vi prøvde å bestille billetter kom det opp at vi skal bestille enten dagen før vi skal besøke parken, eller samme dag som besøket skal være (inne på deres egen nettside). Stemmer dette? Her kan man også velge billetter hvor maten er inkludert i billetten hele dagen (mot et tillegg i pris), er dette å anbefale? Bør man har fastpass i denne parken? 

Håper noen kan hjelpe en helt grønn førstegangs Florida-reisende 😊

Ellers om turen; vi skal være ca 2 uker i Orlando og 1 en uke i Miami. Vi tenker å besøke parkene som allerede er nevnt pluss Disney land (Magic Kingdom), NASA, Everglades (krokodillepark), «gammelbyen» med 1 overnatting pluss spøkelsesjakt. Tenker også å besøke noen av Outletene (Bl.a Florida Mall, Target..). I Miami dreier det seg om bading og avslapning, men samtidig tenker vi å ta dagsturer til feks Key West. Har dere andre anbefalinger til hva man bør få med seg både i Orlando og Miami? 

Hvis det er av innteresse så er det ikke langt fra Orlando til Space coast og Cape Kenedy. Hvis den slags er av innteresse.

AnonymBruker
Skrevet

En rakettoppskyting. https://www.kennedyspacecenter.com/launches-and-events/events-calendar?pageindex=1&categories=Rocket%20Launches

Den som skal skytes opp 31. juli er den nest kraftigste i verden som er i bruk nå, men Spacex Falcon 9 er også veldig stor.

Anonymkode: bfcd4...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...