AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Jeg er 43 år og har lyst til å lære mer om disse tingene som står i overskriften. Jeg står i 120% stilling innenfor et yrke hvor det egentlig ikke er nødvendig å kunne så mye om dette, men jeg er nysgjerrig og vil veldig gjerne lære. Tiden har ikke strukket til med jobb og familie. Jeg tjener imidlertid såpass bra at jeg har mulighet til å gå litt ned i stilling for å få til å ta et fag på universitetet til høsten. Jeg bor i Trondheim. Er det noen som har tips/råd til fag jeg kan ta, evt hjemmefra, gjerne med eksamen - da blir det mer forpliktende? Jeg vil gjerne lære mer om anvendelse av teknologi i samfunnet rett og slett, innenfor ulike sektorer. Og utvikling av ny teknologi, hvordan det skjer, hvor det skjer. I hvilke sektorer er det nyskapingen skjer? Hva digitalisering egentlig innebærer? Hvordan digitalisering påvirker livene våre, både yrkesmessig og på andre måter. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte, men vet at jeg kan bevilge meg tid til å få det til .. Takknemlig for alle innspill her Jeg leser teknisk ukeblad og lytter på noen podcaster, men det finnes sikkert flere gode kilder til kunnskap. (ps jeg har ikke teknologisk utdannelse, jeg er ikke ingeniør, jeg bruker selvsagt ulik teknologi i jobben min, men uten å skjønne det tekniske aspektet ved det...litt som apple sine produkter så bruker jeg kun teknologi som er intuitivt tilgjengelig for meg, ved minste problem kontakter jeg IT- avdelingen og da dukker det gjerne opp yngre høflige litt nerdete menn, og jeg er bare så nysgjerrig på hvordan de tenker, hva de kan, hva slags bakgrunn de har,...., hvorfor er de bare menn osv) Anonymkode: a5492...ccd
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 NTNU har både et årsstudium og en mastergrad i noe som heter Kunnskap, teknologi og samfunn (STS). Kan det være noe? Jeg skal bruke noen av emnene i dette studie i mitt breddeår nå til høsten. https://www.ntnu.no/studier/aasts https://www.ntnu.no/studier/msts Anonymkode: c6e38...5d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå