AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Fikk nettopp beskjed, om å betale 50 kr, til foreldre kontaktene, for å kjøpe gave til lærerne, er ikke slikt frivillig ? Hva med de som har dårlig råd, og trenger den 50 lappen, til melk og brød? Også er det innbetaling til klasse kassa, to ganger i året, pluss innsamlinger til diverse formål.Skolen er ikke gratis. Hvordan er det på deres skoler og hva tenker dere om dette? Anonymkode: 4faaf...d97 5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 De kan ikke tvinge noen til å betale nei. Anonymkode: 533c4...bc9 20
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Ingen kan tvinges til å betale for sånne ting Anonymkode: 61b3f...96b 11
solmåneogstjerner Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 Nei de kan ikke tvinge noen. Egentlig burde de skrevet 'de som ønsker å bidra kan vippse' 14
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan ikke tvinge noen til å betale nei. Anonymkode: 533c4...bc9 De skriver sånn her: Husk å betal 50 kr, så vi kan kjøpe en fin gave til lærerne. Syns det er rimelig frekt, de kunne heller ha skrevet "de som ønsker å betale" Anonymkode: 4faaf...d97 14
solmåneogstjerner Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De skriver sånn her: Husk å betal 50 kr, så vi kan kjøpe en fin gave til lærerne. Syns det er rimelig frekt, de kunne heller ha skrevet "de som ønsker å betale" Anonymkode: 4faaf...d97 Enig. Jeg fikk beskjed om å betale inn 100 kr(!) for å kjøpe inn is til sommeravslutningen. Herregud hva slags luksusis er det snakk om? Og det var heller ikke et spørsmål, men bare husk å betale i løpet av uka. I tillegg til at vi har betalt inn flere hundre i løpet av året til klassekassa. Hva i all verden bruker de disse pengene på? Vurderer å bare la være. Av prinsipp. Endret 13. juni 2018 av solmåneogstjerner 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 Hos oss er det ikke sånn. Vi betaler ikke inn til klassekassa, vi kjøper lodd når det er div avslutninger eller andre sammenkomster med klassen. Da kan man selv velge om man vil kjøpe lodd og hvor mange. Alle tar med seg en liten ting hver som blir loddet ut, det kan fint være en ting du har hjemme eller en sjokolade, behøver ikke å være noe stort. Det har kommet inn mye penger på denne måten. Man skal også få vite hva som er kjøpt inn, hvor mye det kostet og hvor mye som er igjen i kassen. Anonymkode: f2952...34c 13
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #8 Skrevet 13. juni 2018 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Enig. Jeg fikk beskjed om å betale inn 100 kr(!) for å kjøpe inn is til sommeravslutningen. Herregud hva slags luksusis er det snakk om? Og det var heller ikke et spørsmål, men bare husk å betale i løpet av uka. I tillegg til at vi har betalt inn flere hundre i løpet av året til klassekassa. Hva i all verden bruker de disse pengene på? Vurderer å bare la være. Av prinsipp. Samme, her. Begynner å lure på om de pengene går til kaffe og kaker på lærer værelset. Anonymkode: 4faaf...d97 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #9 Skrevet 13. juni 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hos oss er det ikke sånn. Vi betaler ikke inn til klassekassa, vi kjøper lodd når det er div avslutninger eller andre sammenkomster med klassen. Da kan man selv velge om man vil kjøpe lodd og hvor mange. Alle tar med seg en liten ting hver som blir loddet ut, det kan fint være en ting du har hjemme eller en sjokolade, behøver ikke å være noe stort. Det har kommet inn mye penger på denne måten. Man skal også få vite hva som er kjøpt inn, hvor mye det kostet og hvor mye som er igjen i kassen. Anonymkode: f2952...34c Har aldri fått vite hva de pengene går til. Anonymkode: 4faaf...d97 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #10 Skrevet 13. juni 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: De skriver sånn her: Husk å betal 50 kr, så vi kan kjøpe en fin gave til lærerne. Syns det er rimelig frekt, de kunne heller ha skrevet "de som ønsker å betale" Anonymkode: 4faaf...d97 Er så lei av det gavehysteriet!!! Gave til ditt og gave til datt. Det skal gaver til hver eneste anledning. Til og med når barna skal dra fra bursdagsselskap skal det gave til dem som takk for at de kom. Som om enda mer sukker er det som er bra for dem! Hva med å bare si til læreren om du er fornøyd?? Hvorfor må det være en gave?? Jeg har ikke betalt for gave til barnehagen da det var avslutning der. Anonymkode: 533c4...bc9 16
Ild Skrevet 13. juni 2018 #11 Skrevet 13. juni 2018 Jeg og de fleste i Norge har råd til å kjøpe en ting til læreren. (Og is til sommeravslutning og 100 kr til klassekassa). Om du ikke har råd, så lar du være. Og om du ikke gidder å betale av prinsipp, så er det vel mest synd for deg selv, som ikke er mer raus og ikke klarer å se litt stort på det. 42
solmåneogstjerner Skrevet 13. juni 2018 #12 Skrevet 13. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme, her. Begynner å lure på om de pengene går til kaffe og kaker på lærer værelset. Anonymkode: 4faaf...d97 Er faktisk ikke lærerne som samler det inn da. Men lurer på hva klassekontaktene bruker dem på. Ja, litt diverse servering på noen arrangementer av og til. Men synes det virker så mye, i forhold til hva vi får igjen for det. For min del kunne de droppet det meste av servering på slike arrangementer uansett. Men vi har altså betalt mange hundre for noen få is, frukt, kaffe og saft i løpet av året. I tillegg får man gjerne beskjed om å ta med kake eller noe annet. 9
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #13 Skrevet 13. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så lei av det gavehysteriet!!! Gave til ditt og gave til datt. Det skal gaver til hver eneste anledning. Til og med når barna skal dra fra bursdagsselskap skal det gave til dem som takk for at de kom. Som om enda mer sukker er det som er bra for dem! Hva med å bare si til læreren om du er fornøyd?? Hvorfor må det være en gave?? Jeg har ikke betalt for gave til barnehagen da det var avslutning der. Anonymkode: 533c4...bc9 Så gale, er det heldigvis ikke her...enda. Anonymkode: 4faaf...d97 3
Gjest HanenIFlokken Skrevet 13. juni 2018 #14 Skrevet 13. juni 2018 Hvorfor skal lærerne ha gaver egentlig? 🤔
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #15 Skrevet 13. juni 2018 Jeg føler at jeg ikke har noe valg når det kommer til gaver til lærer/barnehagepersonalet. Vil ikke bli oppfattet som kjip eller gjerrig heller, men syns faktisk at barna kan skrive/tegne noe istedenfor (om de vil!) Man får jo lønn for jobben man gjør (jeg er faktisk lærer) Anonymkode: 87b09...790 11
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #17 Skrevet 13. juni 2018 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Er faktisk ikke lærerne som samler det inn da. Men lurer på hva klassekontaktene bruker dem på. Ja, litt diverse servering på noen arrangementer av og til. Men synes det virker så mye, i forhold til hva vi får igjen for det. For min del kunne de droppet det meste av servering på slike arrangementer uansett. Men vi har altså betalt mange hundre for noen få is, frukt, kaffe og saft i løpet av året. I tillegg får man gjerne beskjed om å ta med kake eller noe annet. Her må vi alltid ha med, kaffe, brus, kaker, frukt osv, på arrangementer. Anonymkode: 4faaf...d97
solmåneogstjerner Skrevet 13. juni 2018 #18 Skrevet 13. juni 2018 1 minutt siden, Ild skrev: Jeg og de fleste i Norge har råd til å kjøpe en ting til læreren. (Og is til sommeravslutning og 100 kr til klassekassa). Om du ikke har råd, så lar du være. Og om du ikke gidder å betale av prinsipp, så er det vel mest synd for deg selv, som ikke er mer raus og ikke klarer å se litt stort på det. Var det meg du svarte? Jeg har betalt inn 400 kr i løpet av året. I tillegg kommer 100 kroner til avslutningen. Jeg har forsåvidt råd, men det er det ikke alle som har. Og jeg lurer på hvor pengene går. 8
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #19 Skrevet 13. juni 2018 Dere kan ikke tvinges til å betale noe. Men jeg synes at hvis man har (sterke) meninger om hvordan disse tingene bør gjøres, så er det bedre å ta på seg vervene når det på foreldremøtene spørres etter foreldre som kan engasjere seg, enn å være den som kritiserer hvordan det gjøres utover i året.. Og innbetalingen bør absolutt foregå slik at (barna til) de som ikke har råd, ikke blir hengt ut for å ikke betale. (Men da må man jo ta inn litt mer fra de andre, for å veie opp for at det er noen som ikke har råd til å betale.) Mine barn har hatt veldig glede av de arrangementene som foreldrene har tatt initiativ til, men som koster litt (juleverksted, aktivitet i forbindelse med avslutninger osv). Anonymkode: 66f71...795 23
solmåneogstjerner Skrevet 13. juni 2018 #20 Skrevet 13. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her må vi alltid ha med, kaffe, brus, kaker, frukt osv, på arrangementer. Anonymkode: 4faaf...d97 Ja men det må ofte vi også. Så står liksom klassekassa for resten. Men synes ikke de får mye ut av den klassekassa. Mulig det er fordi veldig mange ikke betaler inn noe?? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå