AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Heisann, vi er to jenter på snart 18 år som skal til Sunny Beach i Bulgaria om 2 uker. Jeg liker å ta en del forhåndsregler før jeg skal på tur, og sjekke opp litt hvordan det er der før vi drar. Så jeg lurte på om noen av dere har vært i området før og kan dele noen erfaringer med meg? Er det trygt der? Ikke mye neddoping av turister og lignende? Er det noe spesielt vi burde passe på der nede? Har hørt en del historier som har gjort meg ganske nervøs, men jeg tror det skal gå bra:) Del gjerne erfaringer med mat, drikke, priser og lignende også! Anonymkode: ab829...8c3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 Det er nok iallefall langt tryggere nå enn for noen år siden, da det gikk under kallenavnet Bloody beach. Dem har innført ganske strenge straffer for overstadig beruselse på opp mot 30 000 norske kroner. Det ble innført i fjor, så er litt usikker på hvordan det blir håndtert. I fjor var det vel hovedsaklig briter som ble svindlet der. Hva dere burde passe dere for kommer jo veldig an på hva man skal gjøre. Vær obs på lommetyver, dop på utesteder, svindel på shopping og i taxi. Har ikke vært i Sunny Beach, men vært i Sofia, taxiprisene varierte himmelhøyt mellom de ulike taxiselskapene, og kvalitet/service rundt omkring var veldig variable. Anonymkode: 7eeb8...896
Ginavn Skrevet 13. juni 2018 #3 Skrevet 13. juni 2018 Var nettopp i Sveti Vlas, det ligger rett ved siden av, men det går visstnok for å være litt roligere enn Sunny Beach. Jeg følte meg i hvert fall trygg. Vanlige forhåndsregler gjelder, som å ikke vifte med lommeboka. Jeg er ikke en person som rangler rundt til tidlig på morra'n, da Bulgaria har problemer med falske drosjer (ikke så mye FakeTaxi, får en håpe). Godkjente drosjer har sjåførens ID-kort plassert foran, en lapp om å sjekke at dette stemmer med sjåføren (overensstemmelse mellom bilde og person) og opplysninger om takstene. Det beste er å bestille drosje på forhånd. Man er ikke så veldig på å smile i kundeservicebransjen i Bulgaria, dessverre, men jeg opplever folk likevel som behjelpelige. I Sveti Vlas var det mange små dagligvarebutikker overalt, som selger det meste du vil ha. Av flaskevann anbefaler jeg Bankia, hold dere unna Baldaran! Æsj! Ha med papir hvis dere må på do og er utenfor hotellet.
Ginavn Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 Er annet veldig viktig punkt: Nordmenn er bortskjemte når det gjelder vikeplikt for fotgjengere. Dette er ikke tilfelle i Bulgaria. Se dere om før dere krysser en hovedvei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå