Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 hours ago, Overrasket said:

Siden du ber om mer informasjon kan du like godt også tenke over medaljens bakside. Cruiseskip er den aller verste måten å reise på i hele verden for miljøet. Ingen reisemåte har større CO2-utslipp, større negativ innvirkning på havet og større lokal forurensning for lokalsamfunnene på avgangs- og ankomssteder. Av alle de store crusieselskapene, er RC en av de verste forurenserne. 

Skriver han som besvarer spørsmål om så godt som alle reisemål. Ett cruise i løpet av en tiårsperiode er vel ikke verre enn fem årlige tur-retur flyreiser av middels lengde.

Nå kan ikke jeg tenke meg cruise da, med det er av andre årsaker.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er en av dem vi skal med 😍 Fortell! Fortell!

Anonymkode: 9bbdb...c5e

Reiste med et skip som het Allure of The Seas, et av rederiets større skip, tilhører Oasis-klassen. 7 netter, Ft. Lauderdale - Labadee, Haiti - Falmoth, Jamaica - Cozumel, Mexico - Ft. Lauderdale.

Likte meg svært godt. Frister til gjentakelse. Jeg liker å spise godt og mye, så dette var storveis for meg 😀 Bra A la carte-restaurant, Windjammer var en buffetrestaurant med bra utvalg. Mye god snacks omkring på skipet. Min lille personlige favoritt var Park Cafe i Central Park-området av skipet. En rolig, muligens litt glemt del. Digg bakverk og kaffe i rolige omgivelser. 

Anonymkode: 8f117...f16

AnonymBruker
Skrevet

TS her :)

Tusen takk for alle svar 😄 At cruiseskip forurenser så mye har jeg ikke tenkt på, men det er absolutt noe å ta med seg.

Er mat osv innkludert? Kan man bare gå å forsyne seg lissom :P Altså, jeg er HELT blank på dette 😂 Hvordan fungerer utfluktene?

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her :)

Tusen takk for alle svar 😄 At cruiseskip forurenser så mye har jeg ikke tenkt på, men det er absolutt noe å ta med seg.

Er mat osv innkludert? Kan man bare gå å forsyne seg lissom :P Altså, jeg er HELT blank på dette 😂 Hvordan fungerer utfluktene?

Det meste av mat er inkludert. Det vil si, hvis du vil spise litt "finere", så kan du booke bord i en spesialrestaurant. Selv gjorde jeg aldri det. Mer enn nok "gratisrestauranter" å velge mellom til alle måltider. Det som koster er drikkevarer hos Royal Caribbean. Full pakke koster ca 70 USD per dag, selv klarte jeg meg fint på en bruspakke til en tiendedel av prisen. De få pilsene jeg ønsket å drikke, kjøpte jeg utenom.

Utflukter er relativt dyrt for min smak, men etter hva jeg forstår fine greier. Hadde jeg ikke hatt betalingsansvar for flere barn kunne jeg vurdert det. Klarte meg fint med å utforske på egen hånd.

Skrevet

Har vært på cruise en gang, også med Royal Caribbean, dette var i Middelhavet da.

De fleste skip har en buffetrestaurant hvor det holder med "vanlige" klær. Folk gikk i alt mulig der til frokost og lunsj (ikke lov med badetøy da), til middag var det "normalt ordentlig", liksom...

Det finnes gjerne en restaurant eller tre hvor man bestiller bord og pynter seg litt mer. Gallakjole er nok å overdrive, penkjoler holder i massevis.

Vi var bare en uke, men vi koste oss glugg ihjel, mannskapet ombord var helt fantastiske. Drar gjerne på cruise igjen!

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
4 hours ago, T-Rex said:

Skriver han som besvarer spørsmål om så godt som alle reisemål.

Dette er nærmest et personangrep som jeg skal ha meg frabedt. Jeg er trolig en av dem på reiseforumet som flyr minst per år. I 2018 har jeg hatt f.eks. hatt én flyreise. Ja, jeg vet mye om reisemål. Nettopp fordi jeg ikke flyr har jeg muligheten til å lære så mye om verden rundt meg. Før du vet en bitteliten bit av mine reisevaner, eller om andres liv som du har en formening om, bør du vurdere å lære deg å stille saklige og vennlige spørsmål før du kommer med absolutte kategoriseringer av andre. Selv med minimal sosial intelligens forstår man at det er lurt å stille spørsmål om andre, ikke bare lage fjollete antagelser.

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Jeg er trolig en av dem på reiseforumet som flyr minst per år. 

Jeg ser du skriver "trolig", og det er et greit forbehold. 

For noen kåring av den brukeren med færrest flymil har det kanskje aldri vært?

Skrevet
2 minutter siden, Overrasket said:

Dette er nærmest et personangrep som jeg skal ha meg frabedt. Jeg er trolig en av dem på reiseforumet som flyr minst per år. I 2018 har jeg hatt f.eks. hatt én flyreise. Før du vet en bitteliten bit av mine reisevaner ber jeg deg rett og slett holde kjeft, evt. vurdere å stille saklige og vennlige spørsmål før du kommer med absolutte kategoriseringer av andre. 

Saklig og vennlig: Hvordan kommer du deg til New York? Bruker seilbåt?

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)
30 minutter siden, T-Rex said:

Saklig og vennlig: Hvordan kommer du deg til New York? Bruker seilbåt?

Jeg må nok dessverre fly til New York, det blir den andre og siste flyturen i hele 2018 og jeg kommer til å bruke minst 6 uker i USA (og reise rundt med tog) fordi jeg drar, slik at jeg får utnyttet det faktum at jeg flyr. Nå er det nok om personlig forfølgelse, som du vet som KG-bruker er det en lite hyggelig sak å dra ting som er sagt i én tråd inn i en annen tråd som omhandler et annet tema. Vil du har en spørsmål- og svar tråd med meg må du opprette det i den korrekte underkategorien. 

Jeg mener faktisk å være slem her, fordi jeg lar meg rett og slett ikke pille på nesen. Jeg har levd akkurat lenge nok til at jeg ikke tar dritt fra fremmede mennesker. 

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Overrasket said:

Jeg mener faktisk å være slem her, fordi jeg lar meg rett og slett ikke pille på nesen. Jeg har levd akkurat lenge nok til at jeg ikke tar dritt fra fremmede mennesker. 

Jeg for min del respekterer det. Du er mer «storskjefta» enn jeg ville vært i samme situasjon, men du tar ikke i mot usakligheter og står for meningene dine, så det bør være greit.

Anonymkode: 3446c...12f

• 1 måned senere...
Skrevet

Er det ikke dørgende kjedelig å reise på cruise? Jeg synes det virker så upersonlig og stusselig å reise på den måten. Som et digert hotell man bare unnslipper i korte intervaller. Har aldri prøvd det altså, så dette er kun synsing. Håper TS får en nydelig ferie, men jeg ville blitt fryktelig skuffet hvis noen ga meg det i gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...