AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #1 Del Skrevet 12. juni 2018 Som overskriften sier: Jeg har blitt invitert med på cruise sammen med samboeren min sin familie til høsten. Jeg har ikke så mange detaljer enda, men vi skal være borte i ca tre uker. Jeg har aldri vært på cruise før og gleder meg veldig mye! Men jeg kan heller ingenting om cruise! Hva må man ha med? Hva er kleskoden? Fortell meg ALT dere som har vært på cruise før 😄 Vi skal seile med Royal Caribbean. Anonymkode: 9bbdb...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veeera Skrevet 12. juni 2018 #2 Del Skrevet 12. juni 2018 Så gøy! Har vært på cruise en gang. Vi var på splendour of the seas som gikk fra Venezia, og det er virkelig en opplevelse! Deilig og avslappende. Du kan være veldig casual på dagen, men vi som hadde booket bord i 5 stjernes restauranten under oppholdet husker jeg hadde kleskode og forskjellige temaer. Husker det var white party og noe galla lignende tema hvertfall hvor mye man vil gjøre ut av det er selvfølgelig opp til en selv, vi syntes bare det var gøy! God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 13. juni 2018 #3 Del Skrevet 13. juni 2018 Jeg har vært på cruice en gang så har noen tips: Pakk en eller to penkjoler til formeller middager. Pakk det du vil gå i første kveld i håndbagasjen. Det kan ta lang tid før du får koffereten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #4 Del Skrevet 13. juni 2018 Tusen takk for gode tips 😄 Gleder meg veldig! Så man kan gå i vanlige klær på dagtid og ha med noen penere kjoler til kvelden? Må det være galla eller holder det med pent? Har vel bare en fotsid gallakjole, men flere pene som rekker til knærne. Anonymkode: 9bbdb...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Del Skrevet 13. juni 2018 Hvordan er det med cruise og venting egentlig? Har hørt så mye om at det er så sinnssykt mye venting i kø hele tiden, og uansett hvor man skal og hva man skal gjøre? Stemmer dette? Anonymkode: 6b713...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Del Skrevet 13. juni 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det med cruise og venting egentlig? Har hørt så mye om at det er så sinnssykt mye venting i kø hele tiden, og uansett hvor man skal og hva man skal gjøre? Stemmer dette? Anonymkode: 6b713...890 Det kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg var på cruise i Karibien med en av de største baljene til Royal Caribbean, ca 6000 pax ombord. Den eneste køen jeg sto i var når det var stor pågang i den mest populære buffetrestauranten til frokost, da ble vi sluppet inn i puljer. På innsiden var det god plass og mange ledige bord. Ellers flyter alt overraskende godt. Anonymkode: 8f117...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Del Skrevet 13. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg var på cruise i Karibien med en av de største baljene til Royal Caribbean, ca 6000 pax ombord. Den eneste køen jeg sto i var når det var stor pågang i den mest populære buffetrestauranten til frokost, da ble vi sluppet inn i puljer. På innsiden var det god plass og mange ledige bord. Ellers flyter alt overraskende godt. Anonymkode: 8f117...f16 Tror det er en av dem vi skal med 😍 Fortell! Fortell! Anonymkode: 9bbdb...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 13. juni 2018 #8 Del Skrevet 13. juni 2018 (endret) Siden du ber om mer informasjon kan du like godt også tenke over medaljens bakside. Cruiseskip er den aller verste måten å reise på i hele verden for miljøet. Ingen reisemåte har større CO2-utslipp, større negativ innvirkning på havet og større lokal forurensning for lokalsamfunnene på avgangs- og ankomssteder. Av alle de store crusieselskapene, er RC en av de verste forurenserne. Endret 13. juni 2018 av Overrasket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #9 Del Skrevet 13. juni 2018 5 minutter siden, Overrasket skrev: Siden du ber om mer informasjon kan du like godt også tenke over medaljens bakside. Cruiseskip er den aller verste måten å reise på i hele verden for miljøet. Ingen reisemåte har større CO2-utslipp, større negativ innvirkning på havet og større lokal forurensning for lokalsamfunnene på avgangs- og ankomssteder. Av alle de store crusieselskapene, er RC en av de verste forurenserne. Skal TS sette seg ned i trass da og grine for invitasjonen? Er vel ikke så utrolig mye hun får gjort fra eller til ... Anonymkode: 963b6...c8a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #10 Del Skrevet 13. juni 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg var på cruise i Karibien med en av de største baljene til Royal Caribbean, ca 6000 pax ombord. Den eneste køen jeg sto i var når det var stor pågang i den mest populære buffetrestauranten til frokost, da ble vi sluppet inn i puljer. På innsiden var det god plass og mange ledige bord. Ellers flyter alt overraskende godt. Anonymkode: 8f117...f16 Jeg har hørt at det f.eks. er mye venting når man skal gå i land på ulike steder, osv? men det er kanskje ikke et problem da:) godt å høre. Hater lange køer. Anonymkode: 6b713...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 13. juni 2018 #11 Del Skrevet 13. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Skal TS sette seg ned i trass da og grine for invitasjonen? Er vel ikke så utrolig mye hun får gjort fra eller til ... Anonymkode: 963b6...c8a Hun spør om å vite ALT. Så svaret mitt er bokstavelig talt direkte relatert til det spørsmålet. Dette er relevant informasjon og en høyst nyttig del av ALT. Det er viktig å vite at den bransjen er verdens største miljøgris i reiselivet. Personlig hadde jeg faktisk ikke blitt med på turen (ikke med gråt og trass, jeg hadde takket pent og høflig nei). TS må ikke gjøre det samme som jeg ville gjort, men det er dumt å dra uten å i det minste være å klar over omstendighetene og å ta et informert valg basert på fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #12 Del Skrevet 13. juni 2018 13 minutter siden, Overrasket skrev: Siden du ber om mer informasjon kan du like godt også tenke over medaljens bakside. Cruiseskip er den aller verste måten å reise på i hele verden for miljøet. Ingen reisemåte har større CO2-utslipp, større negativ innvirkning på havet og større lokal forurensning for lokalsamfunnene på avgangs- og ankomssteder. Av alle de store crusieselskapene, er RC en av de verste forurenserne. Gledesdreper 😣 Anonymkode: f9b82...47c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #13 Del Skrevet 13. juni 2018 De jeg kjenner som reiser på cruise har endel kjoler med seg og mennene dresser til middagene om kveldene,om dagen går de vanlig kledd,men gjerne l i t t pyntet til lunsj.. Anonymkode: f9b82...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 13. juni 2018 #14 Del Skrevet 13. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Gledesdreper 😣 Anonymkode: f9b82...47c Ikke drep budbringeren. Fakta er fakta. Det minste man kan gjøre er å være en bevisst forbruker og å forholde seg til realitetene når man velger å dra, ikke skyve guffen kunnskap under teppet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bondenisse Skrevet 13. juni 2018 #15 Del Skrevet 13. juni 2018 RC kjører noen mer formelle middager hvor du skal pynte deg, og noen litt mer casual. Du bør ha med 2-3 penkjoler, men generelt bør garderoben du har med være pene hverdagsklær. Jeg liker å ha enkle sommerkjoler for å bruke til og fra bassenget/soldekket, og litt penere sommerkjoler og piratbukser+luftige bluser til jeg går i land. Joggebuksen vil jeg egentlig anbefale å legge igjen hjemme, men om du vil ha den med er det OK å gå i den på enkelte deler av skipet. På RC er det gjerne litt krav til å være anstendig kledd i a la carte restaurantene, mens du kan gå i nesten hva du vil på bufetrestaurantene. Maten speiler gjerne kleskoden og i bufeeten finner du mye amerikansk junk food, og møter de stereotypiske amerikanerene som spiser sånt (i joggebuksa) og er redd for a la carte fordi de kan få en grønnsak på tallerkenen og Gud forby, andre sauser enn ketchup. Alt dette er selvfølgelig ikke vitenskap, men min personlige mening basert på observasjoner. Dere får tilsendt info om kleskode i god tid før dere reiser, så ikke stress for mye med det. Husk treningsklær, det kan friste med en økt etter lange dager ombord med mye, og relativt usunn mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 13. juni 2018 #16 Del Skrevet 13. juni 2018 (endret) 32 minutter siden, Overrasket skrev: Ikke drep budbringeren. Fakta er fakta. Det minste man kan gjøre er å være en bevisst forbruker og å forholde seg til realitetene når man velger å dra, ikke skyve guffen kunnskap under teppet. Joda, det er riktig, men hvis vi først skal ha fakta på bordet så skal det faktisk sies at RCCL inngikk samarbeid med WWF i 2016, og jobber i dag aktivt med nettopp med å få en nedgang av klimautslipp, les her. Så kan man selvfølgelig alltids si at dette er propaganda fra cruiseselskapets side, men de færreste reiser muligens på cruise mer en gang i livet. Veldig mange flyr flere ganger per år, inkludert meg selv, og jeg vil nok si at totalt sett har nok flyutslipp for egen del oversteget den éne cruisereisen jeg var med på i 2012. Så før man ødelegger andres reiseglede kan man vel kanskje se litt på seg selv også, jeg mener, vi kan vel alle bli bedre (selv om jeg f.eks ikke har bil)? Til ts: Jeg ville tatt med meg et par penkjoler til middag. Ellers så jeg lite eller ingenting til kø i det hele tatt, til tross for 6000 mennesker ombord skipet. I grunn fascinerende. Jeg brukte også litt tid på å bli kjent med skipet slik at jeg fikk mest mulig ut av tuen. Og book gjerne utflukter/show tidlig, da vi opplevde at de ble utsolgt raskt. Endret 13. juni 2018 av SPOCA 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 13. juni 2018 #17 Del Skrevet 13. juni 2018 4 minutter siden, SPOCA said: Joda, det er riktig, men hvis vi først skal ha fakta på bordet så skal det faktisk sies at RCCL inngikk samarbeid med WWF i 2016, og jobber i dag aktivt med nettopp med å få en nedgang av klimautslipp, les her. Så kan man selvfølgelig alltids si at dette er propaganda fra cruiseselskapets side, men de færreste reiser muligens på cruise mer en gang i livet. Veldig mange flyr flere ganger per år, inkludert meg selv, og jeg vil nok si at totalt sett har nok flyutslipp for egen del oversteget den éne cruisereisen jeg var med på i 2012. Gitt at båtturen går over flere uker, at man ofte (men ikke alltid) flyr for å komme seg til havnen, og spesielt gitt forurensningen per kilometer (som er flere ganger høyere enn for fly) så må man nok regne med at en cruisreise medfører samme CO2-utslipp som mange flyturer sammenlagt. Tar man med hvordan cruiseskipene forurenser havet direkte og tenker over at motorene er på størrese med hele busser, så er det lett å se at man ikke kan bortforklare miljøgriseriet. Så kan man, dersom man synes det er greit, fortsatt velge å dra. Men for all del ikke dra i uvitenhet, uten å ha tenkt over om det faktisk er så viktig å dra på den ene cruisereisen, at man gjerne påfører miljøet de store kostnadene. Bare det å bruke penger på bransjen er å stemme for at de kan tute og kjøre som de vil. Forbrukere stemer med lommeboken, det er den eneste måten vi kan bli hørt på. Ikke "stem" på cruisebransjen, når det er en hel verden rundt oss med bedre alternativer for miljøet. Jeg ville aldri dratt på cruise, uansett hvor mye du forsøker å vri det til at "det er bare en gang, så det er ikke så farlig". JO, det er faktisk bokstavelig talt så farlig. Det er typisk sånn tankegang som jeg vil til livs. "Åh, jeg flyr så mye så jeg kan like gjerne ta en cruisetur". Nei, hvis du flyr mye så er ikke det et bra argument for å også dra på cruise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 13. juni 2018 #18 Del Skrevet 13. juni 2018 (endret) 13 timer siden, Overrasket skrev: Gitt at båtturen går over flere uker, at man ofte (men ikke alltid) flyr for å komme seg til havnen, og spesielt gitt forurensningen per kilometer (som er flere ganger høyere enn for fly) så må man nok regne med at en cruisreise medfører samme CO2-utslipp som mange flyturer sammenlagt. Tar man med hvordan cruiseskipene forurenser havet direkte og tenker over at motorene er på størrese med hele busser, så er det lett å se at man ikke kan bortforklare miljøgriseriet. Så kan man, dersom man synes det er greit, fortsatt velge å dra. Men for all del ikke dra i uvitenhet, uten å ha tenkt over om det faktisk er så viktig å dra på den ene cruisereisen, at man gjerne påfører miljøet de store kostnadene. Bare det å bruke penger på bransjen er å stemme for at de kan tute og kjøre som de vil. Forbrukere stemer med lommeboken, det er den eneste måten vi kan bli hørt på. Ikke "stem" på cruisebransjen, når det er en hel verden rundt oss med bedre alternativer for miljøet. Jeg ville aldri dratt på cruise, uansett hvor mye du forsøker å vri det til at "det er bare en gang, så det er ikke så farlig". JO, det er faktisk bokstavelig talt så farlig. Det er typisk sånn tankegang som jeg vil til livs. "Åh, jeg flyr så mye så jeg kan like gjerne ta en cruisetur". Nei, hvis du flyr mye så er ikke det et bra argument for å også dra på cruise. De fleste cruisereiser varer mellom 5-7 netter, selv var jeg på en cruisereise som varte i 7 netter. Og rett skal faktisk være rett: min cruisereise var en del av en annen ferie, dvs at vi flydde til Florida, var der 1 uke, var på cruise 1 uke og reiste videre til en annen destinasjon. Men uansett. Jeg har ikke unnskyldt noe som helst, men du skriver at du ønsker å legge fakta på bordet, vel, det er greit det, men da er det kanskje greit å få fram alle fakta. Og jeg har inntrykk av du selv er glad i reise. Jeg synes vel kanskje du skal gå ned fra din høye hest, det å fly er ikke akkurat miljøvennlig det heller Og du velger å legge ord i min munn. Jeg har ikke sagt at det "ikke er så farlig". Jeg er derimot ikke redd for å si at jeg var på cruise, og at miljøet ikke var min førsteprioritet. Like lite som det er det for de som velger å ha bil eller ta fly. Forskjellen mellom deg og meg er vel kanskje at jeg ikke er redd for å innrømme det. Den éne cruisereisen klarer jeg rett og slett ikke å ha dårlig samvittighet for. Sånn er det bare. Og ts: nyt ferien din du. Endret 14. juni 2018 av SPOCA 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 14. juni 2018 #19 Del Skrevet 14. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at det f.eks. er mye venting når man skal gå i land på ulike steder, osv? men det er kanskje ikke et problem da:) godt å høre. Hater lange køer. Anonymkode: 6b713...890 Det kan nok skje, særlig når det er landstigning med Tenderbåt. (Altså steder skipet ikke kan legge til kai). Ellers hvis du skal på utflukter. Så får du oppmøtetid inne på skipet hvor alle som skal på samme utflukt møtes. Så deles man på de enkelte busser. Og de som skal på samme buss. Går sammen ut av båten. Ellers ved ilandstigning når turen er slutt, blir fordelt utover. Og det er ingen vits i å stille opp før klokkeslettet din lugar skal forlate skipet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #20 Del Skrevet 14. juni 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at det f.eks. er mye venting når man skal gå i land på ulike steder, osv? men det er kanskje ikke et problem da:) godt å høre. Hater lange køer. Anonymkode: 6b713...890 Det opplevde aldri jeg. Skipet slang ut alt de hadde av landganger, så passasjerene fordelte seg på en fornuftig måte og det gikk smidig. Anonymkode: 8f117...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå