Gå til innhold

Beckmann sekk og tilhørende tur/gymsekk

Sensi

Anbefalte innlegg

Hei. 

Barnet mitt skal starte i 1. Klasse til høsten og jeg har kjøpt Beckmann sekk. Man kan kjøpe tilhørende gym/tursekk som man kan klipse fast denne utenpå skolesekken. Det ser veldig praktisk ut og barnet slipper å bære en bag over skulderen i tillegg. 

Dere som har erfaring med slik sekk. Ble denne gymsekkem brukt og fungerte det slik det var tenkt? Altså å knipse på? Positive og negative sider? 

Mvh spent mamma til snart skolebarn 🙂

Endret av Sensi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sensi skrev:

Hei. 

Barnet mitt skal starte i 1. Klasse til høsten og jeg har kjøpt Beckmann sekk. Man kan kjøpe tilhørende gym/tursekk som man kan klipse fast denne utenpå skolesekken. Det ser veldig praktisk ut og barnet slipper å bære en bag over skulderen i tillegg. 

Dere som har erfaring med slik sekk. Ble denne gymsekkem brukt og fungerte det slik det var tenkt? Altså å knipse på? Positive og negative sider? 

Mvh spent mamma til snart skolebarn 🙂

Veldig grei gymbag, men de aller fleste bruker ikke å ha med gymbag i 1-2 klasse. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sekken er grei nok den, grei å feste i bærehempen, men de klipsene som skal festes nede på skolesekken har min barn hatt problemer med å feste og løsne, da den klipsen er ganske hard, så de har ikke villet feste den. Men det er egentlig mest upraktisk hvis de skal sykle til skolen, da sekken ikke vil henge på plass.

Mine barn har hatt turdag en dag i uken til og med tredje klasse og da har sekken blitt brukt. Gymtøy bruker de ikke før i femte og da har de nok vokst fra sekken, så det blir den nok ikke brukt til.

Anonymkode: 36597...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De bruker ikke gymtøy i første klasse (i alle fall ikke her), og ikke i andre eller tredje heller tror jeg. Vi bruker den sekken når det er turdag/utedag og de ikke trenger skolesekken. Så den festefunksjonen har vi ikke hatt bruk for enda i alle fall. (Har en som går i første nå.)

Anonymkode: 9b9ef...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Hun har en egen tursekk så da trenger hun sikkert ikke denne. Men et spørsmål til. Den dagen det er turdag/utedag. Har de da med seg skolesekk i tillegg? For da kan det jo være greit å ha denne ekstrasekken i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her kjøpte vi den lille sekken også, og har ikke brukt den på skolen, men vi bruker den når vi skal være borte en stund som feks besøk, på tur, bytur eller annet. Jeg liker og ha med litt ekstra klær, drikkeflaske og annet når vi skal være borte en stund og da har den sekken vært ypperlig. På skolen i starten så brukte vi samme tursekk som vi brukte i bhg, men nå bruker vi mye bare skolesekken. Nå er den ikke så ny lengre og tåler litt skitt 😁

Anonymkode: 4009c...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
56 minutter siden, Sensi skrev:

Tusen takk for svar alle sammen. Hun har en egen tursekk så da trenger hun sikkert ikke denne. Men et spørsmål til. Den dagen det er turdag/utedag. Har de da med seg skolesekk i tillegg? For da kan det jo være greit å ha denne ekstrasekken i tillegg. 

I starten hadde vi med både tursekk og skolesekk den dagen det var tur/utedag. Men nå sjekker jeg mer om det er tur hele dagen eller bare noen av timene. Er det tur hele dagen, bare tursekk, er det tur deler av dagen, begge sekker.

Anonymkode: 4009c...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre går datteren min på en skole hvor utedagen ignoreres. Mine to eldste hadde fast turdag i første klasse der de gikk på skole. Da var de ute hele dagen og trengte ikke ha med skolebøker. Da holdt det med tursekk.

Her begynner de med gymtøy etter nyttår i andre klasse. Vår datter bruker bag  til dette, men har kort skolevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt disse sekkene. De trenger ikke gymtøy de første tre årene. Som tursekk kan den fort bli litt liten, hvis de skal ha nisteboks, termos, sitteunderlag osv. Så skolesekken ble brukt på tur også. Fikk bruk for ekstrasekken av og til på fritiden, og ellers ble den brukt som barnehagesekk for lillesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min har hatt både gym og svømming i hele første klasse. 

Kjøp den tilhørende sekken hvis det viser seg at deres skole har gym/svømming med dusj og skift fra første. 

Anonymkode: e3e95...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, Sensi said:

På vår skole varer tur/utedager hele dagen, så de trenger ikke skolesekken.

Anonymkode: 9b9ef...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Sensi skrev:

Hos oss er de på tur de to siste skoletimene, evt også fra matfriminuttet. Så de har vanlig skole fram til det.

Anonymkode: 36597...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte denne sekken da han begynte i 4. Da syklet han til skolen og kunne ikke ha en løs bag i tillegg. Før de fikk sykle (eller var det 5.?) hadde han en vanlig gymbag, for da gikk de til skolen.

Den lille sekken brukes også når han skal på bare badetur el. Perfekt størrelse for matpakke og flaske og sitteunderlag når de skal på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her bruker de ikke gymtøy de første årene. Gymsko putter han bare oppi skolesekken.

Jeg tror den lille sekken fort hadde blitt for liten til turdager, for det er en del de skal/vil ha med seg, spesielt på høsten/vinteren. Termos, vannflaske, sitteunderlag, matboks, et eple, ekstra genser, ekstra votter, en vedkubbe til bålet... plutselig fullt.

Han har derimot en skikkelig tursekk, som brukes til turdag, overnatting, strandturer, fjellturer osv. Turdagene her varer nesten hele dagen, og den lille stunden de er på skolen før og etter, trenger de ikke bøker eller pennal. Hvis de har lekser som skal leveres den dagen, så har han bare boka oppi tursekken, og leverer før de går ut på tur. Lærerne sørger for at ingen bærer med seg bøker eller pennal på tur. Mange bruker den vanlige skolesekken også på turdager. Funker fint det.

Jeg foreslår at du venter til etter skolestart og ser om de trenger en ekstra sekk. Trenger de gymtøy, er det jo heller ikke verre enn å ha det i en plastpose oppi skolesekken en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt unødvendig. Barna dusjer ikke i gym før 3.klasse og det holder å bruke en sånn gympose. Ikke invester i et digert dyrt penal, fargeblyantene er av meget dårlig kvalitet og har gått rett i søppeldunken her. Kjøp heller et lite penal med noen gode fargeblyanter med de vanligste fargene. Ang matboks så er det praktisk å kjøpe en med ferdig rominndelig synes jeg:) Handlet alt for mye til første mann som begynte på skolen og det var egentlig unødvendig.

Anonymkode: 568ce...684

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt unødvendig. Barna dusjer ikke i gym før 3.klasse og det holder å bruke en sånn gympose. Ikke invester i et digert dyrt penal, fargeblyantene er av meget dårlig kvalitet og har gått rett i søppeldunken her. Kjøp heller et lite penal med noen gode fargeblyanter med de vanligste fargene. Ang matboks så er det praktisk å kjøpe en med ferdig rominndelig synes jeg:) Handlet alt for mye til første mann som begynte på skolen og det var egentlig unødvendig.

Anonymkode: 568ce...684

Penal er allerede innkjøpt og har samme erfaring. Blir vel å raskt bytte ut fargeblyantene som knekker bare man ser på dem 🙈. Takk for tips om matboks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...