Gjest eksamen Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 (endret) Hei, noen som tar hjemmeeksamen i rettshistorie her? På spørsmålet om kirke, stat og religion hvordan gjør dere med kildehenvisning der? Det er jo ikke stikkordsregister i Speculum legale og da synes i hvert fall jeg det er vanskelig å finne frem til sitater og lignende i boka. Så da sitter jeg igjen med forelesningsnotatene som omtrent eneste kilde. Men det aller meste av det jeg skriver er jo ting jeg husker og har i notatene mine, men som er vanskelig å finne kilder på. Bruker dere mye tid på å finne kildene i læreboka eller velger dere i stedet å ikke gi kilder? Endret 12. juni 2018 av eksamen
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 Hei! Jeg tar ikke hjemmeeksamen i rettshistorien før neste år, men har en oppfatning av at du har større mulighet på svar på jodel, under @dragefjellet og @rettshistorie. Men ellers ville jeg fokusert på å besvart oppgaven og heller prøvd å finne mer nøyaktige kilder til slutt om du har tid. Litt av poenget er jo at du skal vise hva du har lært, og da bør det under en eksamen være unødvendig å forankre det som er naturlig å kunne, hvertfall om det tar mye ekstra tid. Tror nok sensorene har forståelse for dette (med unntak av en viss professor...). Jeg hadde svært få kildehenvisninger på eksamen i NIRI, og det var ikke noe problem. Anonymkode: 25813...ab5
Gjest eksamen Skrevet 12. juni 2018 #3 Skrevet 12. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg tar ikke hjemmeeksamen i rettshistorien før neste år, men har en oppfatning av at du har større mulighet på svar på jodel, under @dragefjellet og @rettshistorie. Men ellers ville jeg fokusert på å besvart oppgaven og heller prøvd å finne mer nøyaktige kilder til slutt om du har tid. Litt av poenget er jo at du skal vise hva du har lært, og da bør det under en eksamen være unødvendig å forankre det som er naturlig å kunne, hvertfall om det tar mye ekstra tid. Tror nok sensorene har forståelse for dette (med unntak av en viss professor...). Jeg hadde svært få kildehenvisninger på eksamen i NIRI, og det var ikke noe problem. Anonymkode: 25813...ab5 Tusen takk for tipsene! Ja, blir nok til at jeg fokuserer på å svare på oppgaven og heller finne frem kilder om jeg får tid. Men håper jo at de andre som tar emnet sliter med det samme. Vet ikke hvilken professor du tenker på, men han ene vi har som emneansvarlig i rettshistorie virket veldig glad i fotnoter, osv. At eksamensoppgavene våre skulle virke som akademiske tekster. Så litt redd for å få han som sensor.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #4 Skrevet 12. juni 2018 Min erfaring med jusstudiet er at det er veldig viktig med nettopp kildehenvisninger, men jeg har ikke erfaring med rettshistorie i Bergen. Anonymkode: dd712...227
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 Noen som vet om de har en kanal for jus i Tromsø? Anonymkode: db0ce...236
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 14 timer siden, eksamen skrev: Tusen takk for tipsene! Ja, blir nok til at jeg fokuserer på å svare på oppgaven og heller finne frem kilder om jeg får tid. Men håper jo at de andre som tar emnet sliter med det samme. Vet ikke hvilken professor du tenker på, men han ene vi har som emneansvarlig i rettshistorie virket veldig glad i fotnoter, osv. At eksamensoppgavene våre skulle virke som akademiske tekster. Så litt redd for å få han som sensor. Mener han med initialene SK.. han gir ikke høyere karakter enn D dersom kildehenvisningene ikke er 100% på plass, men det er nok den eneste som er så streng. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring med jusstudiet er at det er veldig viktig med nettopp kildehenvisninger, men jeg har ikke erfaring med rettshistorie i Bergen. Anonymkode: dd712...227 Og ja, kildehenvisninger er viktig, særlig når det gjelder rettskilder.. men rettshistorie er jo et litt spesielt fag. Å forankre alt blir som å ha en kilde for at 2VK startet i 1939 og ny henvisning for at Hitler hadde en spesiell rolle.. bruker jo mer tid på det enn selve oppgaven om alt skal være forankret presist. Helst er det jo mest egne tanker og ikke så mye som trenger forankring, men likevel, under en slik eksamen med slikt tidspress kan ikke kravene være like høye som om man f.eks. skriver en lærebok. Anonymkode: 25813...ab5
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om de har en kanal for jus i Tromsø? Anonymkode: db0ce...236 Kanal? Anonymkode: dd712...227
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #8 Skrevet 13. juni 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanal? Anonymkode: dd712...227 Jodel Anonymkode: 8ea84...6df
Gjest eksamen Skrevet 13. juni 2018 #9 Skrevet 13. juni 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Mener han med initialene SK.. han gir ikke høyere karakter enn D dersom kildehenvisningene ikke er 100% på plass, men det er nok den eneste som er så streng. Anonymkode: 25813...ab5 Takk, da er jeg med. Og håper det er noen andre som retter eksamenen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå