Gå til innhold

Bryllupsgaver til den som har alt...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg riktig ennå. Men kom plutselig til å tenke på noe.. Hva i all verden skal vi finne på og ønske oss i gaver? Vi har alt. Flyttet nettopp inn i ny leilighet og kjøpte mye nytt da. Kommer ikke på en ting vi trenger eller ønsker oss. Er heller ikke så sikker på at vi har plass til stort mere i skuffer og skap hjemme heller...

Oisann, dette kommer til å bli vanskelig...

Tips mottas med takk !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har litt det samme problemet... Har alt for mye fra før og har litt problemer med å finne på nok fornuftige ting å sette på ønskelisten.

Et tips er å ønske seg dyrere/bedre kvalitet versjoner av ting man allerede har (så kan heller Fretex få det gamle). Har f.eks. både boksåpner og hvitløkspresse som fungerer helt greit fra før, men Kitch'n (der vi har liste) har noen flotte noen fra Rösle som er ganske dyre (men bedre enn de vi har) - så de har vi satt på listen. Gode kniver er et annet eksempel - de fleste har vel en brødkniv, men det går jo ann å ønske seg en bedre en?

Gavekort på IKEA og f.eks. Maxbo kommer vi også til å ønske oss, men om dere nettop har flyttet så er jo det litt mindre vits i...

Skrevet

Kanskje et ordentlig middagsservice til fest bruk eller når svigers kommer på middag... Eller sølvbestikk om du ikke har det. Hva med malerier?

Skrevet

Et vennepar av oss som giftet seg i fjor hadde allerede det de trengte og bor i en veldig liten leilighet uten plass til mer. Vi spleiset med noen felles venner på en weekend-tur. Vi kjøpte en fin kurv som vi fylte med en flaske god vin, konfekt, en CD og massasjeolje. Oppi kruvern lå det og et gavekort på et romantisk bed & breakfast som vi av erfaring vet er kjempekoselig. De ble kjempeglade! Gavekortet var gyldig i et helt år så de ventet med å bruke det til hverdagen hadde innhentet de!

Dett er kanskje ikke så lett å ønske seg, men ihvertfall et tips på noe å gi til de som har alt!

Og til de som evt har barn følger det kanskje med gavekort på barnevakt og?

Skrevet
Har f.eks. både boksåpner og hvitløkspresse som fungerer helt greit fra før, men Kitch'n (der vi har liste) har noen flotte noen fra Rösle som er ganske dyre (men bedre enn de vi har) - så de har vi satt på listen. .

Vil gi deg noen tips ragsan...

Jeg har veldig blandet erfaring med Rösle.

Boksåpneren har et patent så den etterlater seg små metallspon som faller opp i boksen...i tillegg gikk den i stykker etter et år.

Ostehøvlene skjærer så grove skiver at man like godt kan bruke øks.

Potetskrelleren var skarp og fin å skrelle med, men i så tynt stål at den brakk etter noen måneder.

Når det gjelder melsikte så bør ikke de kjøpes for å sikte hvetemel. Norsk mel er rett og slett for grovt til å komme seg gjennom hullene.

Ellers er sleiver og øser bra. :)

Skrevet

Godt formål?

Reisetilskudd?

Gavekort?

Gode gjerninger?

Kunst/penger til kunst?

Gå sammen i ulike butikker og skriv opp ALT dere ser som dere kunne tenke dere å ha. Det gjorde vi med stort hell.

Skrevet

Nå skal ikke jeg gifte meg, men jeg har allerede bodd sammen med kjæresten min lenge og vi har det meste av det vi trenger. Derfor har jeg bestemt meg for at om jeg skal gifte meg noen gang, vil jeg gjerne at vi på en eller anden måte formulerer at vi heller vil at det gies et tilskudd til en frivillig organisasjon, fremfor mange, mange ting som vi ikke trenger. Det passer i tillegg godt til hva vi står for.

Piglet

Skrevet

Vil gi deg noen tips ragsan...

Jeg har veldig blandet erfaring med Rösle.

Boksåpneren har et patent så den etterlater seg små metallspon som faller opp i boksen...i tillegg gikk den i stykker etter et år.

Ostehøvlene skjærer så grove skiver at man like godt kan bruke øks.

Potetskrelleren var skarp og fin å skrelle med, men i så tynt stål at den brakk etter noen måneder.

Når det gjelder melsikte så bør ikke de kjøpes for å sikte hvetemel. Norsk mel er rett og slett for grovt til å komme seg gjennom hullene.

Ellers er sleiver og øser bra. :)

Takk for advarselen... :o Skal forlange en demonstrasjon av boksåpneren, tror jeg ;) Ellers er det bare den nevnte hvitløkspressa og en ballongvisp vi har ønsket oss så langt....

Skrevet
Jeg skal ikke gifte meg riktig ennå. Men kom plutselig til å tenke på noe.. Hva i all verden skal vi finne på og ønske oss i gaver? Vi har alt. Flyttet nettopp inn i ny leilighet og kjøpte mye nytt da. Kommer ikke på en ting vi trenger eller ønsker oss. Er heller ikke så sikker på at vi har plass til stort mere i skuffer og skap hjemme heller...

Vi hadde også alt vi trengte da vi nylig giftet oss, og vi lurte veldig på hva vi skulle ønske oss. Hva trenger vel vi, vi som har alt vi trenger materielt, og i tillegg er så heldige at vi får lov å gifte oss med hverandre? Jeg blir nesten helt matt av takknemmelighet når jeg tenker på hvor priviligerte vi er, når det er så mange i verden som har det vondt og vanskelig.

Vi bestemte oss derfor for å bruke bryllupsdagen vår til å prøve å gjøre verden litt bedre for noen av dem som ikke har det like godt som oss, og oppfordret gjestene våre til å gi et bidrag til Amnesty i stedet for presang til oss. Det er mulig vi tråkket på noen tær, men vi fikk veldig positive tilbakemeldinger. - Og de som hadde lyst til heller å gi en presang, gjorde det. For oss føltes dette veldig riktig, og det ga bryllupsdagen vår en ekstra dimensjon vi satt stor pris på.

Skrevet

Vi tenkte også på å lage et fond til alle de vi kjenner i Thailand som ble rammet av flodbølgen, men vi har ikke bestemt oss helt enda... Føles litt egoistisk dersom vi IKKE gjøre det, men familie og venner sier at dette er vår dag, og at vi trenger det vi får (er nyutdanna med fersk boliglån på en million..) Vanskelig dette.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...