AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Jeg blir så utrolig lett såret over kommentarer som mest sannsynlig ikke er ment vondt. Ett eksempel på dette er når den ene venninnen min sa til meg: "Du forstår virkelig ikke du". Det var ikke slik at vi kranglet eller noe sånt og jeg hadde vel egentlig ikke noen grunn til å bli lei meg for at hun sa det? Men jeg begynte å gråte likevel. Er det noen som også er sånn eller har noen råd til hva jeg kan gjøre for å ikke ta alt så personlig? Anonymkode: 99ec6...043 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så utrolig lett såret over kommentarer som mest sannsynlig ikke er ment vondt. Ett eksempel på dette er når den ene venninnen min sa til meg: "Du forstår virkelig ikke du". Det var ikke slik at vi kranglet eller noe sånt og jeg hadde vel egentlig ikke noen grunn til å bli lei meg for at hun sa det? Men jeg begynte å gråte likevel. Er det noen som også er sånn eller har noen råd til hva jeg kan gjøre for å ikke ta alt så personlig? Anonymkode: 99ec6...043 Nå er ikke jeg slik som deg, men hvis du blir veldig lett såret over kommentarer, som ikke er ment negativt, så bør du jobbe med deg selv.Ellers kan du jo risikere at venninnene dine blir helt stresset, og tilslutt blir tilnærmet tause i redsel for at de skal si noe " galt". Den kommentaren du nevnte, hvorfor sa hun det? Det må jo ha vært en samtale på gang siden den kommentaren falt? Prøver bare å forstå om den kunne oppfattes sårende. Anonymkode: 04faa...71f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2018 #3 Skrevet 12. juni 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg slik som deg, men hvis du blir veldig lett såret over kommentarer, som ikke er ment negativt, så bør du jobbe med deg selv.Ellers kan du jo risikere at venninnene dine blir helt stresset, og tilslutt blir tilnærmet tause i redsel for at de skal si noe " galt". Den kommentaren du nevnte, hvorfor sa hun det? Det må jo ha vært en samtale på gang siden den kommentaren falt? Prøver bare å forstå om den kunne oppfattes sårende. Anonymkode: 04faa...71f Ja, jeg innser at det er ett problem og ønsker å jobbe med det, tenkte at å spørre om råd her var første steg. Det er sjeldent jeg snakker med vennene mine ansikt til ansikt da vi ikke bor i samme by og når jeg gjør det så tror jeg at jeg er ganske god på å skjule at jeg blir såret eller lei meg. Når vi chatter sier jeg heller aldri at jeg ble såret av det som ble sagt, men jeg skjønner poenget du vil frem til. Kommentaren sa hun da vi snakket om en bil hun hadde tenkt å kjøpe. Hun hadde vært å sett på den og likte den veldig godt, men det ble ikke til at hun kjøpte den likevel. Hun sendte bilde av bilen og sa at hun håpet at det var noe galt med motoren (fordi da var det jo en positiv ting at hun ikke kjøpte den). Jeg sa at jeg synes den var fin, en annen venninne sa at den hadde litt lite bagasjerom og når jeg da sa at jeg likte fargen på bilen så sa hun kommentaren nevnt tidligere. Jeg prøver å tenke rasjonelt og tenker at en "normal" person ikke ville blitt såret av denne kommentaren i denne sammenhengen. Anonymkode: 99ec6...043
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #4 Skrevet 13. juni 2018 Det var jo en furten kommentar fra venninna di da. I hvert fall hvis det ikke fulgte noen smiley med. Jeg ville aldri uttrykt meg slik til en venninne. Og det ville sannsynligvis ikke du heller. Det er nok derfor du reagerer på det også. Ikke rart, tenker jeg. Anonymkode: c3b05...6ca 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #5 Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var jo en furten kommentar fra venninna di da. I hvert fall hvis det ikke fulgte noen smiley med. Jeg ville aldri uttrykt meg slik til en venninne. Og det ville sannsynligvis ikke du heller. Det er nok derfor du reagerer på det også. Ikke rart, tenker jeg. Anonymkode: c3b05...6ca Det var ingen smiley bak, nei. Jeg tror hun mente det. Er ikke sikkert at hun sa det for å såre eller at hun i det hele tatt tenkte over at jeg kunne bli såret av at hun sa det, men det var i alle fall ikke ment positivt. Jeg ville aldri sagt noe sånt til noen, tenker at det er en kommentar som er lett å bli såret av uansett hvordan den blir lagt frem. Anonymkode: 99ec6...043
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #6 Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var ingen smiley bak, nei. Jeg tror hun mente det. Er ikke sikkert at hun sa det for å såre eller at hun i det hele tatt tenkte over at jeg kunne bli såret av at hun sa det, men det var i alle fall ikke ment positivt. Jeg ville aldri sagt noe sånt til noen, tenker at det er en kommentar som er lett å bli såret av uansett hvordan den blir lagt frem. Anonymkode: 99ec6...043 Hun hadde jo hintet frempå om at hun ville at bilen skulle ha noe feil ved seg,slik at hun ikke ville angre på at hun ikke kjøpte den, og du skrev bare positivt om bilen . Kommentaren var litt skarp, men jeg forstår ikke hva det var med denne kommentaren som gjorde at du begynte å gråte? Har du noen komplekser ala at du kan føle deg dum etc? At "du forstår virkelig ikke du", traff et sårt punkt hos deg? Anonymkode: 04faa...71f
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #7 Skrevet 13. juni 2018 Her var det jo du som ikke "tok den" ved at du ikke sa noe negativt om bilen, men heller noe positivt. Jeg synes det blir spesielt å tolke kommentaren hennes negativt. Du kunne valgt å ta deg i det, bli med på leken likevel og f.eks. si: "Å, når jeg tenker meg om så minner den fargen om snørr." Anonymkode: 9c561...edd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå