Gå til innhold

Depresjon/diagnoser i veien for kjærligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at så mange andre finner kjærligheten, men det er ofte litt mer karrieresterke folk. Slike som er mer frempå, byr litt på seg selv og generelt er ganske energiske og lykkelige. De får nok nedturer i livet som alle, men de tar det ikke like tungt / evt så er ikke deres utfordringer like ille. 

Det jeg er så sur over er at jeg aldri føler at det er min tur. Jeg forelsker meg, men jeg føler at de mennene er for bra for meg, har for høye ambisjoner og jeg sikkert bare skal brukes som knulledukke til de finner ei de virkelig faller for. 

Jeg er redd for hvem jeg egentlig er, hvem jeg hører sammen med. 

Anonymkode: b0c22...67f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Depressive bør ikke generelt engang inngå sosiale relasjoner.

Fiks eget liv først, før du går ut i noe ukjent og drar andre ned med depresjonen.

Anonymkode: 8fac9...0d1

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fiks eget liv først, før du går ut i noe ukjent og drar andre ned med depresjonen.

Så man skal isolere seg da? DET er å sette seg selv på bunnen. Jeg ingår jo relasjoner, men jeg unngår selvfølgelig å bruke andre som psykologer. 
Men nå er jeg nedfor fordi jeg ikke vil se at jeg mistet ham. KANSKJE jeg ikke er så forelsket lenger, men jeg savner den kontakten vi hadde. Jeg føler at hadde det ikke vært for depresjonen så hadde vi vært sammen. 
Han har ikke kuttet kontakten, men han tar ikke kontakt lenger. Jeg tar ikke kontakt heller, av respekt bl.a. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Mennesker er sosiale og trenger andre mennesker. Et liv alene er selve oppskriften på depresjoner, angst og enda tyngre psykiske lidelser. Folk som har det ypperlig alene er svært ofte helt uegnet til forhold av natur fordi de er ute av stand til å tilpasse seg andre mennesker som en kjæreste. 

Anonymkode: 76f18...bf4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dæven døtte for et sable godt råd! 🤥

Anonymkode: d8d31...06d

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Så man skal isolere seg da? DET er å sette seg selv på bunnen. Jeg ingår jo relasjoner, men jeg unngår selvfølgelig å bruke andre som psykologer. 
Men nå er jeg nedfor fordi jeg ikke vil se at jeg mistet ham. KANSKJE jeg ikke er så forelsket lenger, men jeg savner den kontakten vi hadde. Jeg føler at hadde det ikke vært for depresjonen så hadde vi vært sammen. 
Han har ikke kuttet kontakten, men han tar ikke kontakt lenger. Jeg tar ikke kontakt heller, av respekt bl.a. 

Nydelig. Bare helt nydelig. Bra dere ikke har kontakt lenger!

Og ja: isolere seg er et alternativ ja: men gjør som jeg først anbefalte:

Fiks eget liv først.

10 hours ago, AnonymBruker said:

For noe tull. Mennesker er sosiale og trenger andre mennesker. Et liv alene er selve oppskriften på depresjoner, angst og enda tyngre psykiske lidelser. Folk som har det ypperlig alene er svært ofte helt uegnet til forhold av natur fordi de er ute av stand til å tilpasse seg andre mennesker som en kjæreste. 

Anonymkode: 76f18...bf4

Nei.

Hvorfor?

Depressive ødelegger forhold. De har det ikke bra i sitt eget liv.

Hvis man ikke fikser sitt eget liv: hvordan er man i stand til å oppretteholde sunne relasjoner til andre, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...