Gå til innhold

blir du uvel/besvimer ved synet av blod?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

lurer på om mange av dere blir uvel ved synet av blod...må du snu deg bort når du ser operasjoner og slikt på tv?eller hvis der kommer over noen på gata som blør og er skadet?..Eller ved blodprøvetakning? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Nei, absolutt ikke. Jeg er kjempefascinert av alle slags programmer som omhandler kroppen, og sitter ofte klistret til Discovery når de sender slike programmer. Operasjoner IRL har jeg aldri sett, men tipper jeg vil reagere på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke uvel når jeg ser blod. Det jeg blir uvel av er når jeg ser noe penetrere huden, feks når du blir stukket med sprøyte, og de digre fettsugingsrørene på TV. Da snur jeg meg vekk ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"ekle ting" på tv se jeg ikke på om jeg spiser, men ellers gjør det meg ikke noe. Jeg har ikke noe problem med å se blod, jeg blør da ei uke hver måned.... Og jeg har ikke noe problem med blodprøvetaking, jeg er blodgiver.

Jeg bare liker ikke se operasjoner (eller krig eller slakt eller lam tatt av ulv eller andre "ekle ting") mens jeg skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problemer med blod, men jeg kan ikke fordra å se operasjoner o.l. på TV.

Jeg liker nemlig IKKE å se innvoller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lukker øynene når det er livaktige "blodscener" på tv eller film.

Men når det gjelder det virkelige liv...herregud da er jeg koko da. Jeg får fysisk vondt...brekker meg osv.

Sist for få dager siden fikk jeg oppleve dette *grøss* Min mann skar nesten *lukker øya når jeg skriver dette* :ler: av seg en finger...og vi måtte på akuttmottaket på sykehuset. Min mann kom inn med blodig fille og plastpose på hånden...og jeg kom inn...eh...jeg kom altså inn.

I det vi satte oss på venteværelset, kom en gutt bort og spurte hva som var galt...med meg!!

Jeg er helt koko når det gjelder blod på andre...på meg selv går det greit (ok-nesten greit da). :ler:

Men når det er sagt....hadde jeg kommet i en situasjon hvor hjelp kun var avhengig av meg...da hadde jeg fikset det. :)

Hvorfor jeg ble med til sykehuset kan man forresten lure på. Jeg tror jeg skulle være med som sjåfør, men jeg var ikke istand til å kjøre...så han måtte kjøre mens jeg satt ved siden av og brakk meg.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' absolutt ikke. Jeg er kjempefascinert av alle slags programmer som omhandler kroppen, og sitter ofte klistret til Discovery når de sender slike programmer. Operasjoner IRL har jeg aldri sett, men tipper jeg vil reagere på samme måte.[/quote']

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med det nei. Syns kropp og blod er fascinerende, selv om jeg ikke kunne tenke meg å jobbe som f.eks kirurg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bli ikke uggen nå, men synes ikke noe om det før. Men nå ser jeg mye blod og gørr på klinikken nesten daglig. Gjør meg ingenting.

Jeg er også en av de som elsker disse programmene fra akuttmottaket på Discovery!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg ble svimmel bare ved å lese om mannen som nesten kutta av seg fingeren... :oops:

Jeg ble "blodredd" etter å ha kikket på når de tappet mye blod av meg en gang. Etter det har jeg blitt svimmel av bare å se blod på tv.

Skulle ønske jeg tolererte å se blod... Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kvinner som er redd for å se blod er uheldige, hva gjør de når de får menstruasjon? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blod plager meg ikke og jeg kan godt følge fascinert med på store operasjoner. Derimot klarer jeg ikke å se på at noen blir stukket med en nål. Litt rart egentlig, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg har ingen problemer med å bli tatt blodprøve av selv, eller å stikke andre. Men jeg liker ikke å se operasjoner og lign. og blir det for blodig på filmer snur jeg meg fort. Og det værste jeg vet er å se klipp på for eks. nyhetene der folk er blitt skutt,drept,skadet der en ser blodige mennesker,blod på bakken osv. Da blir jeg dårlig :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg synes ingen ting verken på eller i en normal, frisk menneskekropp er ekkelt. Faktisk synes jeg vi er veldig pene på innsiden, med blod og gørr og det hele. :-) Tror nok jeg tåler ganske mye på det området der, i hvert fall så lenge det er en noenlunde kontrollert situasjon, som blodtapping eller operasjoner eller obduksjoner, men jeg har aldri vært midt oppi en stor ulykke eller noe sånt, så jeg vet jo ikke helt hvordan jeg ville reagert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:-( Å se vanlig blod som når du tar blodprøver eller små sår plager ,eg ikke...men hvist det er store opperasjoner da bytter jeg gjerne kanal eller snur meg bort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg Wixx :ler: Hørtes ut som en kinkig situasjon!! :wink:

Jeg blir ikke dårlig av å se blod, har vært med på operasjoner av dyr, og aldri følt trang til å svime av eller bli dårlig..Blodprøver har jeg også tatt.

Jeg er da ekstremt redd for blodprøver, og kan svime av når det blir tatt på meg :oops: Men jeg tror ikke det har noe med synet av blodet å gjøre.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt se blod ja, og spiser gjerne middag mens jeg ser operasjoner på TV.

Men et par ting friker meg ut, og det er fettsuging (tror det er lyden), og når de "løfter opp" huden når det skal foretas ansiktsløft. Guffent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg Wixx :ler: Hørtes ut som en kinkig situasjon!! :wink:

--------------------------------------------------------

Takk for omtanken Lita :)

Forresten så er jeg blodgiver :ler:

Litt motstridende da, men det å gi blod hjelper så mange at der slipper jeg ikke unna min selvpålagte oppgave. Men spør meg ikke om hvordan blodposen ser ut, for den har jeg aldri sett på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest akkurat nå

Jooooo da. Jeg detter som et blylodd. Trenger ikke SE blod en gang for at det skal gå galt. Da jeg for mange år siden skulle ta lappen og gikk på førstehjelpskurs klarte læreren å gi en litt for god beskrivelse av symptomene på kraniebrudd. Og der datt jeg.

:hoho:

Våknet av at hele klassen sto rundt meg og kikket bekymret på meg. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...