Gå til innhold

Vinplanter i hagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en vinplante fra brodern for snart 7 år siden og fikk også en annen sort for 4-5 år siden. Jeg fikk modne vindruer i fjor og noen året før. Jeg har også tatt noen stiklinger og har flere planter på gang, selv om det selvfølgelig aldri kommer til å bli noen stor druehøst. 

Er det noen andre her inne som har vindruer i hagen? Jeg har plantene, men kan lite om både vindruer og generell hagekunnskap.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vindruer, men ikke mange nok til sette vin på. Muligens saft til høsten.

Skrevet

Husk å klippe plantene ned om høsten. 

Skrevet
21 timer siden, Kontorotta skrev:

Husk å klippe plantene ned om høsten. 

Ok. Jeg har gjort det om våren. Er det bedre å gjøre det om høsten? 

Skrevet

De lærde strides.

Huske å beskjær litt gjennom sommeren også, slik at mest mulig næring går til druene og at de får lys.

AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2018 den 19.57, Spiralis skrev:

Jeg fikk en vinplante fra brodern for snart 7 år siden og fikk også en annen sort for 4-5 år siden. Jeg fikk modne vindruer i fjor og noen året før. Jeg har også tatt noen stiklinger og har flere planter på gang, selv om det selvfølgelig aldri kommer til å bli noen stor druehøst. 

Er det noen andre her inne som har vindruer i hagen? Jeg har plantene, men kan lite om både vindruer og generell hagekunnskap.  

I denne tråden er det flere linker og gode råd
https://forum.doktoronline.no/topic/412708-stell-av-vinranke/?tab=comments#comment-3711240

Anonymkode: f2bd6...154

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...