Spiralis Skrevet 12. juni 2018 #1 Skrevet 12. juni 2018 Jeg fikk en vinplante fra brodern for snart 7 år siden og fikk også en annen sort for 4-5 år siden. Jeg fikk modne vindruer i fjor og noen året før. Jeg har også tatt noen stiklinger og har flere planter på gang, selv om det selvfølgelig aldri kommer til å bli noen stor druehøst. Er det noen andre her inne som har vindruer i hagen? Jeg har plantene, men kan lite om både vindruer og generell hagekunnskap.
Kontorotta Skrevet 12. juni 2018 #2 Skrevet 12. juni 2018 Har vindruer, men ikke mange nok til sette vin på. Muligens saft til høsten.
Spiralis Skrevet 13. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2018 21 timer siden, Kontorotta skrev: Husk å klippe plantene ned om høsten. Ok. Jeg har gjort det om våren. Er det bedre å gjøre det om høsten?
Kontorotta Skrevet 14. juni 2018 #5 Skrevet 14. juni 2018 De lærde strides. Huske å beskjær litt gjennom sommeren også, slik at mest mulig næring går til druene og at de får lys.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #6 Skrevet 14. juni 2018 Litt om dyrking av vindruer: http://druer.org/Dyrking.html Anonymkode: 5b402...b4a
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #7 Skrevet 14. juni 2018 På 12.6.2018 den 19.57, Spiralis skrev: Jeg fikk en vinplante fra brodern for snart 7 år siden og fikk også en annen sort for 4-5 år siden. Jeg fikk modne vindruer i fjor og noen året før. Jeg har også tatt noen stiklinger og har flere planter på gang, selv om det selvfølgelig aldri kommer til å bli noen stor druehøst. Er det noen andre her inne som har vindruer i hagen? Jeg har plantene, men kan lite om både vindruer og generell hagekunnskap. I denne tråden er det flere linker og gode rådhttps://forum.doktoronline.no/topic/412708-stell-av-vinranke/?tab=comments#comment-3711240 Anonymkode: f2bd6...154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå